تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819818492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها ۷۰ درصد پروانه هاي توليدي استان منجر به توليد شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۵ب.ظ)
استاندار گلستان: تنها ۷۰ درصد پروانه هاي توليدي استان منجر به توليد شده اند صادقلو گفت: يکهزار و ۸۰۴ پروانه در استان صادر شده که تنها ۷۰ درصد آنها عملياتي شده و ۳۰درصد فقط در حد پروانه بوده، اما به عنوان ظرفيت اشتغال بيان شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، صادقلو استاندار گلستان درجمع تعدادي از مديران استان افزود: در ۷۰درصد پروانه عملياتي ۴/۳درصد کارخانه هاي استان از جمعيت اشتغال بالاي صد نفر برخوردارند که در مجموع ۲۷کارخانه را شامل مي شود.
وي ادامه داد: کارخانه هاي با اشتغال بين ۴۹تا صد نفر نيز پنج درصد هستند و مابقي بين ۱۰تا ۴۹ يا يک تا ده نفر نيرو دارند. وي در خصوص ديگر بخش هاي استان به شهرک هاي صنعتي اشاره کرد و اينکه در مواردي برخي واحدها تنها با ۲۰درصد ظرفيت در حال کار هستند.
استاندار گلستان با بيان اينکه به استان بدليل از دست دادن ارزش هاي افزوده، ضربات زيادي وارد مي شود، اظهارکرد: مديريت توسعه برمبناي منابع دولتي نمي شود و اين مديريت توزيع خواهد بود و در اينگونه مديريتها اگر دولت منابع داد فعال بوده و در غير اينصورت فعاليت ندارد و خود به فکر توليد منابع نيست.
وي با اشاره به اينکه بانک ها يکي از منابع درآمدي استان هستند و معوقه دارند، گفت: بانک مرکزي، مصارف را تابعي از منابع اعلام مي کند، اما منابع بانک هاي گلستان کم است. صادقلو به عنوان نمونه با اشاره به توليد حدود يک ميليون تن گندم در استان اظهار کرد: از اين رقم تنها ۲۵۰تا ۳۰۰هزار تن در استان ظرفيت استفاده داده مي شود و بقيه از گلستان خارج مي گردد.
استاندار با تاکيد بر اينکه گندم گلستان برند جهاني دارد و بايد در اين خصوص تشويق و به ارزش افزوده در استان تبديل شود که اينگونه نمي شود، افزود: دولت تدبيرو اميد تبديل ۷۰۰هزار تن را در راستاي افزايش ارزش افزوده آن به استان داده است که در فراهم کردن تسهيلات بانکي در استان نيز موثر مي باشد.
وي با اشاره به اينکه عوامل مختلفي درآمدها و اشتغال را در استان از بين برده است، به معادن ذغال سنگ در کوه هاي گلستان اشاره کرد که ضايعات آن در استان و مبادلات مالي و اقتصادي آن در استان هاي ديگر است و هيچ تعامل مالي دراستان در اين خصوص وجود ندارد و نقدينگي آنها نيز در بانک هاي گلستان نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن