تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814734634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کهن ترین باغ شهر تاریخی ایران صاحب اداره می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کهن ترین باغ شهر تاریخی ایران صاحب اداره می شود دماوند – ایرنا – با تغییر دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند به اداره، کهن ترین باغ شهر تاریخی ایران صاحب اداره می شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در حاشیه جلسه شواری برنامه ریزی استان تهران در فرمانداری شهرستان دماوند با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با پذیرش تغییر دفتر به اداره از سوی اعضای شورای برنامه ریزی استان، تحول عظیمی در زیرساخت های بخش گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و آثار تاریخی شهرستان رخ خواهد داد.
رجبعلی خسروآبادی افزود: با تخصیص اعتبارات به صورت ویژه و مستقیم به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند، اجرای امور به صورت مستقل و کاربردی صورت گرفته خواهد شد.
وی گفت: شهرستان دماوند به دلیل دارا بودن استعدادهای بسیار مناسب گردشگری، نیازمند سرمایه گذاری مناسب در بخش های مختلف است که با این تصمیم شورای برنامه ریزی می توان گام های مثبتی در این خصوص برداریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: با کمک از سرمایه گذاران بخش خصوصی و صندوق توسعه کشور قادر خواهیم بود در توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان های دماوند و فیروزکوه با توجه به ظرفیت های موجود، شرایط مناسبی را برای گردشگران فراهم کنیم.
وی با اشاره به شرایط آب و هوایی منطقه شرق استان تهران گفت: حفظ ابنیه تاریخی به عنوان میراث ارزشمند کشور، نیازمند حمایت از سوی مدیران فرادستی و تلاش مدیران و مسوولان شهرستان است که علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه، موجب جذب هر چه بیشتر گردشگران و ایجاد انگیزه بیشتر تولید کنندگان صنایع دستی خواهد شد.
دماوند در سال 1310 به عنوان نخستین باغ شهر تاریخی ایران در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یکی از مطالبات مردم منطقه و گردشگران توجه به ابنیه های تاریخی و مذهبی شهرستان دماوند است، که هر روز رو به نابودی است.
شهرستان دماوند با دارابودن حداقل 175 آثار و ابنیه تاریخی چند صد ساله به دلیل عدم اعتبارات لازم این آثار در حال فروریختن است که علاوه بر ایجاد خطرات جانی برای شهروندان و گردشگران، موجب از بین رفتن میراث گرانبهایی می شود که امکان احداث آن غیرممکن است.
برج شیخ شبلی، مسجد جامع دماوند، بقعه امامزاده عبدا.. و خلیل ا...، حمام تاریخی محله درویش، امامزاده شمس الدین محمد، بازار نواب، امامزاده قاسم، مقبره شیخ عراقی، چشمه اعلاء، امامزاده محمد، خانه تاریخی محله جیلارد، پل تاریخی شلمبه، حمام تاریخی روستای سیدآباد، قلعه رستم ، قلعه شاه قلی، حمام قدیمی روستای جابان، حمام تاریخی روستای آئینه ورزان و ...از جمله آثار تاریخی شهرستان دماوند است.
عصر دوشنبه جلسه مشترک شورای برنامه ریزی استان تهران و شهرستان دماوند به میزبانی دماوند در سالن شهید رجایی فرمانداری دماوند با حضور استاندار، معاونان و مدیران کل استانداری، فرماندار، نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، معاونان فرمانداری، بخشداران مرکزی و رودهن، مدیران و مسوولان شهرستان، شهرداران و شورای اسلامی شهرهای تابعه (آبعلی، دماوند، آبسرد، کیلان و رودهن) برگزار شد و در این جلسه با تغییر دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اداره موافقت شد.
تهرام/8128/1457/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن