تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815588467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اغلب مدارس ناحیه یک اهواز بافت فرسوده دارند/ تبدیل مشارکت مردمی به فرهنگ ملی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان ساکی:
اغلب مدارس ناحیه یک اهواز بافت فرسوده دارند/ تبدیل مشارکت مردمی به فرهنگ ملی
اهواز ـ خبرگزاری مهر: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از فرسودگی و بافت قدیمی اکثر مدارس این ناحیه خبر داد.



بهزاد ساکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز حدود 70 هزار دانش آموز و نزدیک به 300 مدرسه دارد و ما از مردم خوب استان به ویژه خیرین انتظار داریم تا با عزم ملی وارد کار مدرسه سازی شوند و این فرهنگ مشارکت در آموزش و پرورش را در جامعه استان پویاتر کرده و آن را به یک فرهنگ ملی تبدیل کنند تا ما یک آموزش و پرورش متحول، پویا و پیشرفته داشته باشیم تا این آموزش و پرورش پویا زمینه ساز یک جامعه رشد یافته شود.

وی ادامه داد: مهمترین نیاز ما در مدارس ناحیه یک این است که اکثر مدارس در مناطقی مانند کوی علوی و گیت بوستان یا حتی مدارس منطقه امانیه بافت فرسوده و قدیمی دارند و قدمت بیشتر این مدارس بالای 35 سال است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تصریح کرد: کمبود تجهیزاتی مانند میز و نیمکت، کولر، آب سرد کن از دیگر مشکلاتی است که در مدارس این ناحیه بیداد می کند و وضعیت سرویس های بهداشتی نامناسب و آب آشامیدنی از معضلات دانش آموزان است.

ساکی افزود: طی سال جاری چندین جشنواره خیرین مدرسه ساز در آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز برگزار شد و ششمین جشنواره نیز روز گذشته در تالار فردوسی با هدف جلب مشارکت های مردمی در تأمین فضاها، تجهیزات و امکانات آموزشی مدارس برگزار شد که امسال برگزاری این دست جشنواره ها برای آموزش و پرورش ناحیه یک به عنوان یک راهبرد محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد تحول، رشد و توسعه در آموزش و پرورش نیاز به جلب مشارکت های مردمی و حضور مستمر مردم در آموزش و پرورش به منظور تأمین فضا و محیط مناسب برای تحصیل دانش آموزان داریم و این مشارکت های مردمی در ارتقاء تجهیزات و امکانات آموزش و پرورش و غنی کردن برنامه های علمی، آموزشی، دینی، معنوی، ورزشی و بهداشتی آموزش و پرورش مؤثر است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز یادآور شد: اولیاء باید بر فضاهای آموزشی و برنامه های کلی آموزش و پرورش نظارت و برای رفع مشکلات موجود در فضاهای آموزشی مشارکت فعالی داشته باشند تا برنامه های کلی ما نیز با رفع این مشکلات بهتر اجرا شوند.

ساکی اذعان کرد: باید به آموزش و پرورش به عنوان یک صنعت بزرگ انسان سازی نگاه کرد و برای ایجاد تحول در جامعه باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود که این سرمایه گذاری بدون حضور مردم و مشارکت عمومی یا امکان پذیر نیست و یا اینکه به کندی پیش خواهد رفت.

وی گفت: در آموزش و پرورش سه عرصه مهم داریم که اولین آن ایجاد محیط و فضای امن و قابل اعتماد برای دانش آموزان است و استعدادهای دانش آموزان فقط در محیط آرام و امن و با امکانات مطلوب شکوفا می شود و اگر دانش آموزان در محیطی که اضطراب دارد تحصیل کنند خلاقیت هایشان سرکوب می شود و عرصه دوم مشارکت مردم و اولیاء و عرصه سوم نیز نظارت مردم و اولیاء بر فضاها و برنامه های آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در پایان گفت: در آموزش و پرورش این ناحیه هنوز دغدغه برخی مدیران تهیه میز و نیمکت و دغدغه برخی دیگر ریزش دیوار مدارس فرسوده است. برخی دانش آموزان ما در کلاس های با تراکم 48 نفر درس می خوانند و نگران سرویس بهداشتی مناسب و آب آشامیدنی خود هستند و من به عنوان یک مدیر شرمنده ام که هنوز کولر برخی مدارس خراب است و متأسفانه نتوانسته ایم امکانات اولیه و اساسی و محیط آرام و امن را برای تحصیل دانش آموزان فراهم کنیم.


۱۳۹۳/۲/۹ - ۱۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن