تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820447886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری دانشگاههای حاشیه خزر موجب افزایش ارتباطات فرهنگی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همکاری دانشگاههای حاشیه خزر موجب افزایش ارتباطات فرهنگی می شود رشت - ایرنا - رییس دانشگاه گیلان گفت : افزایش همکاری علمی دانشگاه های حاشیه دریای خزر زمینه ارتباطات مردمی و فرهنگی را در منطقه فراهم می کند .


دکتر ˈ احمد رضوی ˈدو شنبه عصر در حاشیه نشست با مقامات دانشگاهی جمهوری آستراخان در دانشگاه گیلان به خبرنگار ایرنا گفت : مردم گیلان از نظر فرهنگی با مردم آستراخان نزدیکی فرهنگی و مشترکات زیادی دارند و شرایط محیطی این دو منطقه هم به هم شبیه است که دانشگاه گیلان می تواند بر این اشتراکات تکیه کند .
وی اظهارداشت : دانشگاه گیلان به دلیل اینکه یکی از دانشگاههای سطح بالا در بین دانشگاههای کشورهای حاشیه خزر محسوب می شود با توسعه روابط در حوزه علوم انسانی و پیوندی که این علوم با فرهنگ هر کشوری دارند ، نقش مهمی در ارتباطات فرهنگی کشورهای منطقه خواهد داشت .
وی یادآور شد : بین دانشگاه گیلان و دانشگاه آستراخان دو دهه است که ارتباط برقرار است و برای اولین بار در 20 سال پیش هر دو دانشگاه در رشته های زبان فارسی و روسی تبادل دانشجو انجام دادند .
وی خاطرنشان کرد : دانشگاه گیلان عضو اتحادیه دانشگاههای حاشیه دریای خزر است و روابط علمی خوبی با این دانشگاهها دارد و تاکنون چندین تفاهم نامه با دانشگاه دولتی آستراخان امضا کرده است که یکی از آن تفاهم نامه ها امروز مبادله می شود .
دکتر رضی گفت : همکاری ها بین دانشگاه گیلان و آستراخان تا امروز بیشتر در حوزه آموزشی بوده و در حوزه ورزشی هم یک بار دانشگاه گیلان المپیاد دانشگاههای حاشیه خزر را برگزار کرده است و امیدواریم که این همکاری ها در زمینه های پژوهشی و فناوری گسترش یابد .
وی افزود : این همکاری موجب می شود که علاوه بر زبان در زمینه های محیط زیست ، نانوتکنولوژی ،بیوتکنولوژی ، شیلات و فنی هم تبادل استاد صورت گیرد .
به گفته وی دانشگاه گیلان یکی از دانشگاههای فعال حاشیه دریای خزر محسوب می شود و نقش بسیار خوبی هم در اتحادیه این دانشگاهها داشته است .
رییس دانشگاه گیلان افزود : برخی موانع مقرراتی در سر راه گسترش روابط دانشگاه گیلان با آستراخان وجود دارد که کار را برای تبادل استادان دو استان سخت می کند که امیدواریم با این همکاری ها و تفاهم ها موانع مقرراتی برطرف شود .
وی تاکید کرد : برخی از مقررات دو کشور با هم همخوانی ندارند و این رفت و آمدها زمینه ساز بر طرف کردن این موانع خواهد بود .
تفاهم نامه همکاری علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه های گیلان و آستراخان با حضور وزیر علوم این جمهوری و مسوولان آموزش عالی گیلان عصر روز دوشنبه در رشت به امضاء رسید .
ˈویتالی گوتمانˈ وزیر آموزش و علوم آستراخان روسیه ، یوری پیمنوف رییس دانشگاه دولتی و فنی آستراخان ، نیکلای خورچاک معاون بین الملل این دانشگاه روز دوشنبه طی جلسه ای با احمد رضی رییس ، معاونان پژوهشی ، روابط بین الملل و معاون آموزشی دانشگاه گیلان ، متقی طلب رییس پارک علم و فناوری استان گیلان و آبتین حیدرزاده معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان این تفاهم نامه را امضاء کردند . ک/3
619/604
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن