تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820383522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله جنتی؛ محور همگرایی پایداری‌ها و اصولگرایان سنتی می‌شود؟/ نایب رییس جبهه پیروان: فقهای شورای نگهبان باید بی‌طرف بوده و وارد دسته‌بندی‌های سیاسی نشوند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
آیت‌الله جنتی؛ محور همگرایی پایداری‌ها و اصولگرایان سنتی می‌شود؟/ نایب رییس جبهه پیروان: فقهای شورای نگهبان باید بی‌طرف بوده و وارد دسته‌بندی‌های سیاسی نشوند

آیت‌الله جنتی؛ محور همگرایی پایداری‌ها و اصولگرایان سنتی می‌شود؟/ نایب رییس جبهه پیروان: فقهای شورای نگهبان باید بی‌طرف بوده و وارد دسته‌بندی‌های سیاسی نشوند
نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید دارد: مجریان و ناظران انتخابات باید حتی از آوردن اسم احزاب پرهیز کنند که شائبه دخالت انتخاباتی از سوی آنها مطرح نشود. به گزارش نامه نیوز، سیاست انتخابات زده ایران، حتی در فاصله دو ساله تا انتخابات مجلس دهم درگیر جلسات هم اندیشی و رایزنی انتخاباتی شده است، اضلاع رهبران و صف‌بندی‌های انتخاباتی در حال کم و زیاد شدن است. یک روز خبر جلسات هم نشینی اصولگرایان و رایزنی های پشت پرده سه ضلع آیت الله کنی، آیت الله یزدی و آیت الله جنتی به گوش می رسد و روزی دیگر خبر می دهند که اصلاح طلبان هم برای عقب نیفتادن از رقیب سرسخت شان به دنبال تشکیل شورای رهبری متشکل از آیت الله هاشمی، سیدحسن خمینی و ناطق نوری و سیدمحمد خاتمی هستند.

هرآنچه هست گویی جوانان راست گرا و چپ گرا چشم به استراتژی بزرگان و ریش سفیدان خود دوخته اند تا قدرتمندتر وارد بازی انتخاباتی دیگر با رقیب شان شوند.

اما آنچه این روزها بیش از همه نگاه‌های سیاسی را به خود معطوف کرده است، بحث ورود آیت الله جنتی به مباحث وحدت گرایانه اصولگرایان است. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که آیت الله شورای نگهبان به عنوان جایگاه حقوقی اش در این شورا که ایفاگر نقش ناظر در انتخابات را برعهده دارد طبیعتا باید دور از دسته بندی های سیاسی و اظهارات جانبدارانه سیاسی طی طریق کند.

در این میان اما نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری اصل انتشار چنین خبری را تکذیب کرده و آن را دستپخت رقبای اصلاح طلب شان برای خدشه دار کردن جایگاه آیت الله جنتی می داند. این درحالیست که به عقیده کارشناسان مشکلات اصولگرایان بر سر پدیده ای به نام «جبهه پایداری» آنها را مجبور ساخته است که از وزنه آیت الله جنتی برای نزدیک کردن این تشکل به سوی دیگر اصولگرایان و همراه شدن با آنها بهره بگیرد. چه آنکه پایداری ها رابطه خوب و حسنه ای را با آیت الله شورای نگهبان برقرار کرده اند.

در همین راستا محسن کوهکن عضو هیئت رییسه جبهه پیروان خط امام و رهبری که با نامه نیوز مصاحبه می کرد، با تاکید براینکه اصولگرایان هنوز ورود جدی و روشنی به بحث انتخابات مجلس دهم نداشته اند، گفت: آنچه از جلسات رایزنی و هم اندیشی اصولگرایان مطرح می شودکاملا مستقل ازانتخابات مجلس دهم است. این قسم اقدامات برای از بین بردن واگرائی هایی است که از انتخابات گذشته باقیمانده است و حرکت دادن اصولگرایان به سمت و سویی که این اختلافات وجود نداشته باشد و به همگرایی نزدیک تر شوند.
 
نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه شروع فعالیت های انتخاباتی در فاصله دو ساله تا انتخابات به صلاح کشور و مردم نیست، اظهار داشت: تجربه گذشته به ما می گوید که هرگاه فضای کشور زودتر از موعد قانونی و مناسب وارد بحث های انتخاباتی شده است حل مشکلات و دغدغه های مردم عملا به حاشیه رفته است. لذا در زمان خودش و نزدیک به انتخابات است که گروه ها و تشکل های سیاسی باید همگی به میدان بیایند و تنور انتخابات را گرم کنند و مردم را تشویق به حضور در پای صندوق های رای کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اضافه شدن آیت الله جنتی به رایزنی های آیت الله کنی و آیت الله یزدی، گفت: بخشی از این خبرها فضاسازی رقبای اصولگرایان است که می خواهند جایگاه آیت الله جنتی که عضوی از فقهای شورای نگهبان است و به صورت طبیعی نقش ناظر را در  انتخابات ایفا می کند و باید بی طرف باشد را خدشه دار کنند .

کوهکن تصریح کرد: من به عنوان کسی که در هیئت رییسه جبهه پیروان عضویت دارم و از مباحث و فعالیت های اصولگرایان مطلع هستم نه شنیدم و نه دیدم که جلسه یا پیگیری هایی برای انتخابات مجلس دهم از سوی این سه بزرگوار و مشخصا آیت الله جنتی دنبال شده باشد و قطعا این قسم اخبار تنها حدس و گمان است و با واقعیت تطبیق ندارد. لذا تکذیب می کنم که فعالیت تبلیغاتی – انتخاباتی از سوی آیت الله جنتی برای مجلس دهم صورت گرفته باشد.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: وقتی کسی عضوی از فقها یا حقوقدانان شورای نگهبان است یا حتی مجری انتخابات باشد مانند دولت و وزارت کشور، باید حتی از آوردن اسم احزاب هم پرهیز کند یا وارد دسته بندی های سیاسی نشوند که شائبه تلاش انتخاباتی پیش نیاید.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: از سویی دیگر دبیران کل جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین هم اگر اظهارنظری داشته اند تنها در جهت حرکت دادن و سوق دادن تشکل های اصولگرا به سمت وحدت و کم کردن واگرائی ها بودده است. هرچند هرکسی دیگر جز این افراد در جهت نزدیک کردن سلایق مختلف اصولگرایی تلاش کند خدمتی بزرگ به این جریان است.

این عضو هیئت رییسه جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به رایزنی های سیاسی و لابی گری های دبیرکل جدید جبهه متبوعش برای نزدیک کردن دیدگاه های سیاسی اصولگرایان به یکدیگر اظهار داشت: مرحوم عسگراولادی وزنه سنگینی در جبهه پیروان و جریان اصولگرا بودند و همواره پیشقدم برقراری اتحاد و همبستگی بین اصولگرایان بودند. آقای باهنر هم که جایگزین ایشان شده اند شاید از آن جایگاه ایشان برخوردار نباشند اما قدرت ارتباط و تماس، لابی گری، کلان نگری و مصلحت گرایی که که دارند باعث می شود که بتوانند نگاه ها و سلایق مختلف اصولگرایی را بهم نزدیک کنند.

وی با بیان اینکه باهنر یک نیروی تشکیلاتی است، افزود: دبیرکل جبهه پیروان فرد خودتصمیم گیری نیست، اتفاقا اهل مشورت و کارجمعی هستند و این روحیه و قدرت استدلالی که دارند بخش قابل توجهی از خلاءهای نبودن مرحوم عسگراولادی را پر خواهد کرد. ایشان فعالیت های حساب شده و ساماندهی شده ای را آغاز کردند که نتایج آن به وقت خود معلوم خواهد شد.

کوهکن همچنین درباره رویکرد و استراتژی اصولگرایان برای مقابله با مشی تک روانه پایداری ها در انتخابات آینده گفت: بهرحال باید همه سلایق اصولگرا را به سمت وحدت و اتحاد دعوت کرد. این دوستان یک نگاهی داشتند که به نظر می رسد آن را تعدیل کردند. در واقع آنها در انتخابات براساس تکلیف عمل می کردند در حالیکه در فعالیت سیاسی بحث تکلیف در رای دادن افراد پای صندوق های رای معنا می یابد، اما در کار جمعی باید عقل و منطق را مبنا قرار داد تا به گزینه احسن رسید.






1393/2/9





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن