تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805519477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نایب رییس اتاق بازرگانی: اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد مردمی محقق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نایب رییس اتاق بازرگانی: اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد مردمی محقق می شود کرمان - ایرنا - نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد دانش بنیان و مردمی محقق می شود.


ˈمحسن جلالپورˈ روز چهارشنبه در ˈهمایش ملی تعامل صنعت و دانشگاهˈ در کرمان افزود: رهبر معظم انقلاب لازمه رسیدن به رشد اقتصادی را رشد مراکز دانش بنیان بیان فرموده اند.
وی گفت: با این وجود فقدان حمایت کامل از شرکتهای دانش بنیان، کاهش مداوم بودجه علم و فناوری، نگاه تحصیلات محور به نخبگان و عدم اجرای کامل سند نخبگان موجب ضعف در این بخش می شود.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ادامه اظهارداشت: امروز بزرگترین دغدغه ما اشتغال و نیروی انسانی متخصص است.
وی افزود: یکی از دغدغه ها به ویژه در استان کرمان این است که نتوانستیم نیروهای متخصص را برای توسعه اقتصادی آماده کنیم و پاسخ به همین پرسش مهمترین محور همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه است.
جلالپور ادامه داد: امروز علم به تنهایی راه به جایی نمی برد و صنعت و توسعه اقتصادی بدون نگاه علمی به نتیجه نمی رسد لذا می بایست علم را به فناوری، فناوری را به صنعت و صنعت را به تجارت وصل نموده و این زنجیره را کامل کنیم.
وی گفت: برای تبدیل علم به فناوری ˈپژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتیˈ و برای تبدیل فناوری به صنعت ˈپارکهای علم و فناوری و مراکز رشدˈ و برای اینکه همه اینها را به تجارت گره بزنیم ˈشرکتهای دانش بنیانˈ را داریم.
او افزود: امروز در کشور 33 پارک علم و فناوری وجود دارند که 24 مورد آن مربوط به وزارت علوم است، 148 مرکز رشد و تعداد زیادی مراکز تحقیقاتی نیز فعالیت دارند و همچنین 200 موسسه آموزشی داریم که چهار میلیون دانشجو را تعلیم می دهند.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با وجود این مراکز چرا تعامل خوبی بین دانشگاه و صنعت وجود ندارد، آیا این مراکز کار خود را به خوبی انجام نداده اند، ماموریتهای وزارت علوم چیست تا نیروی انسانی متخصص را به صنعت پیوند بزنیم.
وی افزود: این ماموریتها شامل ˈشناسایی مزیتهای نسبی، قابلیتها برای آینده نگری و معرفی آنها به واحدهای تولیدی، ارائه پژوهشها بر اساس اولویتها، ارتقاء و توسعه تحقیقات کاربردی، ایجاد همسویی میان فعالیتهای آموزشی و صنعت و تقویت دانشگاه و بخشهای فرهنگی و اقتصادیˈ است.
رییس موسسه آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه گفت: اگر هر دو حوزه صنعت و دانشگاه متکی به دولت و درآمدهای نفتی باشند و کمک یکدیگر نباشند در بر روی همان پاشنه گذشته می چرخد.
ˈمیرمحمد صادقیˈ افزود: دانشگاه و صنعت هر دو تولیدکننده هستند اما دانشگاه تولید علم، و صنعت تولید محصول می کند که اگر دست در دست هم پیش روند می توانیم به توسعه امیدوار باشیم.
وی تاکید کرد: این دو نهاد به عنوان دو منظومه مجزا هر یک تلاش و فعالیت خود را می کردند تا به هم نزدیک شوند اما تاکنون دانشگاه به کمک صنعت و صنعت به کمک دانشگاه احساس نیاز نمی کرده است.
رییس موسسه آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران
گفت: در این همایش با توجه به اقتصاد دانش بنیان، موانع و مشکلات این مسیر بررسی و رتبه بندی می شود.
وی افزود: در این چارچوب به دنبال ˈبهبود فضای کسب و کار، انتقال فناوری، اقتصاد مقاومتی، آمایش سرزمین، اقتصاد دانش بنیان و ارائه یک مدل بر اساس الگوی اسلامی ایرانی برای تعامل صنعت و دانشگاهˈ هستیم.
او تاکید کرد: در این الگو باید جهانبینی اسلامی مدنظر قرار گیرد، نمی توان به مسائل فرهنگی بی توجهی نمود.ک/2
7443/2624
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن