تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت رشد 30% قیمت اجاره در تهران چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
علت رشد 30% قیمت اجاره در تهران چیست؟
یک کارشناس اقتصادی گفت: واقعیت این است یکی از دلایل کاهش قدرت خرید مردم است. معمولا قیمت مسکن و اجاره مقابل هم قرار می‌گیرند زمانی که امکان خرید وجود دارد توانایی خرید برای مردم وجود ندارد به همین دلیل مردم بیشتر به سمت اجاره‌نشینی سوق پیدا می‌کنند.


محمدحسین فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص رشد 30% اجاره‌ها در تهران اظهار داشت: مردم با منابع مالی خود امکان سرمایه‌گذاری ندارند به همین دلیل بیشتر به سمت اجاره‌نشینی سوق پیدا می‌کنند و این نمودی از شرایط نامساعد خرید منزل و هم شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری می‌باشد.
 
فاتحی با بیان اینکه رشد 30 درصد قیمت اجاره هیچ ارتباطی با شروع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ندارد تصریح کرد: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تازه شروع به کار کرده و اگر هم تأثیری داشته باشد در چهار ماه آتی مشخص خواهد شد مگر اینکه برخی از گروه‌ها به خاطر منافع صنفی این موضوع را به هم ارتباط دهند هیچ ارتباط منطقی و اقتصادی حداقل در همان 30 درصد وجود ندارد.
 
کارشناس اقتصادی ادامه داد: متوسط هزینه خانوار در تهران یک میلیون و 800 هزار تومان بوده و متوسط درآمد یک میلیون و 740 هزار تومان که از این مبلغ نزدیک به دوسوم را خوراک و مسکن که 45 تا 50 درصد آن را مسکن تشکیل می‌دهد که این افزایش 30درصد باعث فقر بیشتر و پایین آمدن قدرت خرید مردم مخصوصا مستأجرها خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: بیشترین ضرر شامل حال قشر کم‌درآمد و مستاجرها می‌شود و وزن اجار‌ه‌ در بودجه خانوار بسیار بالاست و همین دلیل از هر تغییری تأثیر مطلوب یا نامطلوبی در بودجه خانوار شهری می‌گذارد.
 
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن