تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820007477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارگیلان: تمام تلاش ها بر اجرای موفق مرحله دوم قانون هدفمندی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندارگیلان: تمام تلاش ها بر اجرای موفق مرحله دوم قانون هدفمندی باشد رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: تمام تلاش ها بر اجرای موفق مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها باشد به گونه ای که فشاری به مردم تحمیل نشود.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدعلی نجفیˈ روز دوشنبه در همایش روز ملی شوراها با حضور معاونین استاندار، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی استان گیلان برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت شوراها و تأکید قرآن نسبت به این مهم تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها بر مردم سالاری و حضور مردم در تصمیمات خرد و کلان تأکید داشته اند.
وی ادامه داد: در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شده، باید با همکاری و همیاری و باتمام توان در جهت تحقق این مهم تلاش کنیم.
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت شوراها در توسعه و آبادانی گفت : روح حاکم بر اندیشه های شوراهای اسلامی، همیاری ، همکاری و حل معضلات استان و ساخت و آبادانی روستاها و شهرهاست.
نماینده عالی دولت در گیلان انتخاب اعضای شورا توسط آراء مستقیم مردم را از جمله برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: کارکرد شوراها فقط مشورتی نیست بلکه اختیارات اجرایی و سیاستگذاری دارد البته این به معنای ورود خارج از اختیارات قانونی نیست بنابراین ضرورت ندارد به مسائل ریز اجرایی وارد شد.
وی در ادامه افزود : اختلافات نباید آنقدر زیاد شود که اندیشه تفرق شوراها و شهرداران شنیده شود و به اختلافات دامن بزنیم بویژه اینکه فضای استان با آرامش و بدون حاشیه است.
نجفی با بیان اینکه باید همگی تلاش کنیم تا فرهنگ اصیل گیلان پررنگ تر شود، گفت: باید فرهنگ همکاری ، همیاری ، فضاسازی اجتماعی ، مشارکت جمعی در استان بیش از پیش توجه شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه همه باید با همیاری در خدمت مردم باشیم، افزود : برخی نمی خواهند دولت موفق باشد و اختلافات کوچک را بزرگنمایی می کنند و من از این افراد دعوت می کنم به فکر توسعه استان باشند.
نجفی با اشاره به وجود فرهنگ اصیل گیلان اظهار داشت: سیمای شهری باید متناسب با اندیشه والا و پیشینه غنی مردم گیلان باشد و باید با فرهنگ سازی و برنامه ریزی فضای مناسب ، پرنشاط و با آرامش را در گیلان فراهم کنیم .
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : برای نخستین بار در قانون بودجه در سال جاری، 60 میلیارد تومان به صورت متمرکز برای شهر و روستاهای پایین تر از 50 نفر در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: درخصوص قیمت کرایه های حمل و نقل شهری کار کارشناسی در کمیسیون های شهرداری و فرمانداری ها انجام پذیرد و قیمت ها بصورت درک متقابل و در حد توان مردم باشد.
حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز گفت : با شکل گیری شوراها اختیارات شهر و روستاها به دست مردم سپرده شده و قانون نیز حمایت ویژه ای از شوراها داشته است تا کمک حال دولت در شهرها و روستاها باشند .
وی افزود : در استان گیلان دو هزار و 42 روستا با شش هزار و 316 نفر به عنوان اعضای شورا مشغول به فعالیت هستند .
در ادامه این نشست مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز تشکیل شوراها را از جمله اقدامات ارزشمند و بزرگ بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد و افزود : تشکیل شوراها از جمله اقداماتی بشمار می رود که در جوامع پیشرفته و مدرن شکل می گیرد و در جوامع کمتر توسعه یافته قدرت تشکیل شورا وجود ندارد.
وی ادامه داد: هم اکنون سه هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای اتمام آنها 400 هزار میلیارد تومان برآورد ریال اعتبار نیاز است.ک/2
7286/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن