تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816950561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگر و کارفرما در امتداد هم بوده و در مقابل هم نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارگر و کارفرما در امتداد هم بوده و در مقابل هم نیستند گرگان - ایرنا- استاندار گلستان در آیین جشن هفته کار و کارگر گفت: کارگر و کارفرما درامتداد هم بوده و رابطه طولی دارند و در مقابل همدیگر نیستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈحسن صادقلوˈ ظهر دوشنبه در این جشن که با حضور اعضای تشکل های کارگری و مسوولان استان در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه جامعه یکی ازنکات و مسائل مهم توجه به همین در امتداد هم بودن کارگر و کارفرما است و نباید این دو را در تقابل هم قرار داد.
وی اضافه کرد: همراه شدن نگاه توسعه در قلمرو بحث کارگری و کارفرمایی بانگاه طولی به این دو بوده و توجه به این نکته اساسی مهم است.
استاندار گلستان ادامه داد: در جوامع توسعه یافته همیشه این اندیشه مدنظر است که کارفرما باید پیشتاز در نگاه حقوقی به کارگر بوده و کارگر به عنوان پشتوانه برای کارفرما باشد.
دکتر صادقلو با بیان اینکه در جوامع غیر توسعه یافته این دو در تقابل هم هستند، گفت: یکی از مشکلات در این عرصه تقابلی دیدن این دو است.
وی با اشاره به اینکه هر دو حیطه دارند باید این موارد آنالیز و براساس اعتقاد، اراده و عمل تلاش شود، گفت: مشکل در بحث نرم افزاری است که این مسایل زیربنایی را حل نمی کنیم و باید توجه شود که هر دو حقی دارند و باید حقوق آنها در یک خط طولی ترسیم و تبیین گردد.
استاندار گلستان درادامه با اشاره وضعیت استان در بخش های مختلف و اینکه در مواردی اسف باراست، تصریح کرد: یکهزار و 804پروانه در استان صادر شده که 70درصد آنها عملیاتی شده و 30درصد فقط در حد پروانه بوده ،اما به عنوان ظرفیت اشتغال بیان شده است.
به گفته صادقلو، در 70درصد پروانه عملیاتی 4/3درصد کارخانه های استان از جمعیت اشتغال بالای صد نفر برخوردارند که در مجموع 27کارخانه را شامل می شود.
وی ادامه داد: کارخانه های با اشتغال بین 49تا صد نفر نیز پنج درصد هستند و مابقی بین 10تا 49 یا یک تا ده نفر نیرو دارند.
وی در خصوص دیگر بخش های استان به شهرک های صنعتی اشاره کرد و اینکه در مواردی برخی واحدها تنها با 20درصد ظرفیت در حال کار هستند.
استاندار گلستان با بیان اینکه به استان بدلیل از دست دادن ارزش های افزوده، ضربات زیادی وارد می شود، اظهارکرد: مدیریت توسعه برمبنای منابع دولتی نمی شود و این مدیریت توزیع خواهد بود و در اینگونه مدیریتها اگر دولت منابع داد فعال بوده و در غیر اینصورت فعالیت ندارد و خود به فکر تولید منابع نمی باشد.
وی در ادامه بااشاره به اینکه بانک ها یکی از منابع درآمدی استان هستند و معوقه دارند، گفت: بانک مرکزی، مصارف را تابعی از منابع اعلام می کند، اما منابع بانک های گلستان کم است.
صادقلو به عنوان نمونه با اشاره به تولید حدود یک میلیون تن گندم در استان اظهار کرد: از این رقم تنها 250تا 300هزار تن در استان ظرفیت استفاده داده می شود و بقیه از گلستان خارج می گردد.
استاندار با تاکید بر اینکه گندم گلستان برند جهانی دارد و باید در این خصوص تشویق و به ارزش افزوده در استان تبدیل شود که اینگونه نمی شود، افزود: دولت تدبیرو امید تبدیل 700هزار تن را در راستای افزایش ارزش افزوده آن به استان داده است که در فراهم کردن تسهیلات بانکی در استان نیز موثر می باشد.
وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی درآمدها و اشتغال را در استان از بین برده است، به معادن ذغالسنگ در کوههای گلستان اشاره کرد که ضایعات آن در استان و مبادلات مالی و اقتصادی آن در استانهای دیگر است و هیچ تعامل مالی دراستان در این خصوص وجود ندارد و نقدینگی آنها نیز در بانکهای گلستان نیست.
صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود نیز با تاکید بر لزوم توجه به حقوق حقه کارگران و خدشه وارد نشدن به کارفرمایان افزود: توجه به این موارد باعث رونق تولید در استان خواهد بود.
وی با تاکید بر توجه به حقوق اصلی کارگر، بیمه همگانی و بحث حوزه سلامت اظهار کرد: اسلام در رابطه با کارگر و حقوق او علاوه بر بحث عدالت به ظرفیت احسان توجه دارد که از عدالت بالاتر است.
استاندار گلستان همچنین با اشاره به بحث برگزاری آیین ها و جلسات مختلف گفت: این جلسات باید خروجی ساز باشد و به تبع آن مشکلات شناخته و پیگیری شود و اگر این نشست ها به رسم تشریفات بوده و تنها هزینه بر آن مترتب باشد، باید پاسخگو بود.
وی در ادامه با بیان اینکه عنوان کارگر یکی از ارزشی ترین عنوان های نظام هستی است، افزود: این آیین ها باید جشن خدمات باشد و نوعی انجام وظیفه که برای کارگر و در راستای مطالبات آنان حرکت کرده و این مطالبات را شناخته و اقدام کنیم.
صادقلو تاکید کرد: ما مسوولیت هزینه کردن بدون فایده را نداریم و اینکه در هزینه باید فایده ها را داشته باشیم یک اصل مهم در عرصه مدیریت است.
جشن هفته کارگر با حضور مسوولان گلستان، اعضای تشکل های کارگری، کارگران، جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، اعضای کانون های بازنشستگان استان و گرگان و بمناسبت هفته کار و کارگر (5تا 11اردیبهشت) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن