تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815498523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت حجاب در دانشگاه ها و برخی ادارات دولتی راضی کننده نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه تبریز/ وضعیت حجاب در دانشگاه ها و برخی ادارات دولتی راضی کننده نیست تبریز - ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با انتقاد از وضعیت فرهنگی جامعه گفت: وضعیت حجاب در دانشگاه ها و برخی ادارات دولتی راضی کننده نیست و برای مقابله با نفوذ فرهنگ بیگانه به جامعه اسلامی لااقل حضور بانوان بدحجاب درادارات و سازمان های دولتی کنترل شود.


آیت الله محسن مجتهدشبستری روز دوشنبه در یادواره شهدای کارگر استان افزود: وضعیت دانشگاه ها و تعدادی از ادارات دولتی به لحاظ رعایت عفاف و شئون اسلامی راضی کننده نیست و باید مسوولان امر در این زمینه تدابیر لازم و کافی را اتخاذ کنند.
وی با تاکید بر ارایه تذکرهای لازم به بدحجاب ها گفت: دولت و نیروی انتظامی باید در این زمینه تلاش همه جانبه ای انجام داده و از ظرفیت بسیار مهم، وسیع و تاثیرگذار بسیج استفاده کنند.
آیت الله مجتهدشبستری گفت: بسیج خواهران در استان و تبریز فعال تر است و اعضای آن می توانند یاری رسان و کمک حال نیروی انتظامی در برخورد با موضوع زشت بدحجابی باشند و این مساله از لحاظ عرفی و اجتماعی نیز می تواند مورد پذیرش بیشتر بانوان بدحجاب قرار بگیرد.
وی با اشاره به کم کاری های صورت گرفته طی سال های اخیر در خصوص حجاب و عفاف بانوان، یادآوری کرد: بر اثر این بی توجهی ها هم اکنون سطح عمومی شهرها به لحاظ رعایت حجاب از سوی برخی از بانوان به وضعیت اسفناکی رسیده است.
آیت الله مجتهدشبستری اضافه کرد: هرچند کنترل خیابان ها از دست مسوولان خارج شده است، اما اینکه بانوان آرایش کرده در ادارات مشغول کار شوند، برازنده جمهوری اسلامی که خون هزاران شهید گلگون کفن به پای آن ریخته شده است، نیست.
وی اختلاط دختر و پسر در دانشگاه های کشور را امری نکوهیده دانست و گفت: این مساله مثل کنار هم بودن کبریت و بنزین است و باید دولت در این خصوص به راهکار تعریف شده ای برسد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه شهدای انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس به خاطر اسلام و قرآن و احکام عالی دین محمدی (ص) جان خود را از دست داده و خونشان به پای انقلاب ریخته شد، یادآوری کرد: اینکه امروز عده ای با بدحجابی و بی حجابی به این آرمان های مهم انقلاب دهن کجی کنند به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
آیت الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: حدود دو ماه از آغاز سال سپری شده و شعار امسال به ویژه در حوزه فرهنگی مورد بی توجهی است و باید دولت در این زمینه اقدامات عملی و به دور از هر گونه شعارزدگی را انجام دهد.
وی از آمار تکان دهنده شیوع استفاده از مشروبات الکلی در میان جوانان ابراز تاثر و تاسف کرد و افزود: در نظامی که عنوان اسلامی را یدک می کشد چنین آماری بسیار نگران کننده است و باید نیروی انتظامی در این زمینه با قدرت تمام وارد عمل شده و با قاچاقچیان و توزیع کنندگان به شدت برخورد کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزاری یادواره های شهدا را گامی بسیار ارزنده در راه انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل های جوان برشمرد و در عین حال گفت: اما اتکای صرف به چنین همایش هایی نمی تواند در برابر هجمه های بسیار سنگین فرهنگی غرب علیه کشور چاره ساز باشد.
آیت الله مجتهدشبستری از شهدای کارگر به عنوان مجاهدان در راه خدا و عزت آفرین برای اقتصاد و فرهنگ جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: جایگاه این شهدای گرانقدر بسیار فراتر از حد تصور در نزد خداوند است.
یادواره 14 هزار شهید کارگر به مناسبت هفته گرامیداشت کارگر به همت بسیج کارگری سپاه عاشورا و همزمان در شهرهای تبریز، تهران، بوشهر، شیراز و نیشابور برگزار شد.
آذربایجان شرقی 400 شهید کارگری دارد که از این تعداد 180 نفر متعلق به شهر صنعتی تبریز است.
7236/587/245
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن