تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821218712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستورالعمل حفظ اراضی دولتی جیرفت به بنگاه‎ ها ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دستورالعمل حفظ اراضی دولتی جیرفت به بنگاه‎ ها ابلاغ شد جیرفت - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: در راستای حفظ حقوق بیت‎ المال دستورالعمل حفظ اراضی دولتی این منطقه به بنگاه‎ های معاملات املاک ابلاغ شد.


مجید رستمی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس گزارش‎های واصله عده‎ای قانون‎شکن، اراضی دولتی داخل و خارج از محدوده شهر را در بنگاه‎های معاملات املاک مستقر در سطح شهرستان به فروش رسانده ‎اند.
وی بیان کرد: بنابراین در راستای حفظ حقوق بیت‎المال از طریق دایره اماکن پلیس اطلاعات و با همکاری ریاست صنف مربوط به تمامی بنگاه ‎ها ابلاغ شد که دستورالعمل ذیل را به نحو دقیق اجرا کنند.
وی گفت: در صورتی که طرفین معامله فاقد سند رسمی مالکیت باشند و ملک مورد فروش در محدوده حریم شهر قرار داشته باشد، باید مراتب از طریق اداره راه و شهرسازی و شهرداری استعلام شود.
رستمی افزود: در صورتی که ملک مزبور خارج از محدوده شهر قرار داشته باشد، مراتب از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استعلام می‎شود و پس از اظهار نظر این اداره ‎ها مبنی بر بلامانع بودن خرید و فروش، بنگاه‎ها می‎توانند، نسبت به انجام معامله اقدام کنند.
وی تاکید کرد: بدیهی است اداره ‎های مذکور و شهرداری باید بلافاصله پس از استعلام بنگاه ‎های معاملات املاک نسبت به اعزام کارشناس خود به محل اقدام و در اسرع وقت جواب آن‎ را به بنگاه‎های ذیربط اعلام کنند.
دادستان جیرفت گفت: با توجه به اینکه شرکت احیای اراضی زیر سد جیرفت فاقد هرگونه زمین با کاربری مسکونی بوده و کاربری کل اراضی این شرکت کشاورزی است، بنگاه‎های معاملات املاک باید از خرید و فروش این اراضی به عنوان مسکونی خودداری کنند.
وی بیان کرد: به دلیل اینکه اکثر تخلف‎ها در اراضی حاشیه شهر انجام شده، بنگاه‎های معاملات املاک باید اجرای دستورالعمل مزبور در زمینه اراضی واقع در حسین‎آباد، خالق‎آباد، اکبرآباد، نارجوئیه، اراضی موجود در زیر پلیس‎ راه تا جنب سیلو و روبروی سایت دوم دانشگاه آزاد اسلامی، اراضی مجاور کمربندی تا میدان سرجاز و اراضی مجاور روستای هوکرد و دهستان دلفارد را به نحو دقیق‎‎تر و با حساسیت بیشتر مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: همچنین در سابق واگذاری‎هایی از سوی اداره‎های دولتی بویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت به برخی افراد، شرکت‎ها و تعاونی‎ها در قالب طرح‎های کشاورزی و صنعتی با عنوان عقد اجاره چندساله صورت گرفته است.
رستمی خاطرنشان کرد: مشاهده شده که برخی افراد با ادعای مالکیت این اراضی مبادرت به خرید و فروش کرده‎ که خلاف مقررات قانونی بوده و مالک رسمی اراضی مزبور دولت جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین بنگاه‎های معاملات املاک باید در صورت مراجعه فرد یا افرادی برای فروش اراضی مذکور از خرید و فروش آن‎ها خودداری و مراتب را بسرعت به دادسرا یا نزدیک‎ترین کلانتری و یا پاسگاه گزارش کنند.
وی با اشاره به اینکه بنگاه‎های معاملات املاک نیز باید این دستورالعمل را در محل دید عموم نصب کنند، تصریح کرد: مسئول دایره اماکن و ریاست صنف مربوط باید نظارت مستمر بر اجرای دستورالعمل مذکور در محل بنگاه‎های معاملات املاک داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی این بنگاه‎ها و یا اداره‎های دولتی مراتب را در اسرع وقت به دادستانی گزارش کنند.ک/2
7444/8154/2624
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن