تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819957856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم تهران باصرفه جویی 20 درصدی مصرف آب از بحران عبورمی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مردم تهران باصرفه جویی 20 درصدی مصرف آب از بحران عبورمی کنند تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این که شهر تهران در سال جاری به تولید یک میلیارد و 350 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد ، گفت: با صرفه جویی 20 درصدی می توان از تابستان امسال بدون مشکل عبور کرد.


محمد پرورش روز دوشنبه در ادامه نشست خبری افزود: در سال 1391 با توجه به وضعیت بارشها مشکل چندانی در تامین آب نداشتیم ، اما سال گذشته وضعیت بارشها به گونه ای بود که وضعیت منابع سدها مناسب نیست.
وی افزود: ذخیره کنونی سدهای لتیان و لار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است و بنابر اطلاعات موجود شرکت آبفای تهران باید 50 میلیون متر مکعب صرفه جویی آب را محقق کند.
مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با اشاره به اقدامات این شرکت اظهارداشت: تا 2 ماه آینده 24 حلقه چاه به مدار تولید آب وارد خواهد شد و پروژه ماملو که قرار بود در مرداد ماه به بهره برداری رسد، مقرر شده است خردادماه بهره برداری شود.
پرورش گفت: با اجرای پروژه ماملو که دارای 78 کیلومتر خط انتقال ، تونل، مخازن و خط انتقال است، می توانیم آب را تا سه راه افسریه تهران بیاوریم .
وی مصرف سرانه آب شهر تهران را 320 لیتر عنوان کرد که معادل مصرف 2 استان کشور است و افزود: قسمت عرضه با این شرایط پاسخگو نیست و باید صرفه جویی در اولویت شهروندان قرار گیرد .
مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: در بخش فاضلاب شهر تهران نیز به رغم کمبود منابع تاکنون یک هزار و400 کیلومتر طرح اجرا شده که 55 درصد فاضلاب شهر تهران تحت پوشش قرار گرفته است و تا پایان سال جاری 65 درصد مشترکان تحت پوشش فاضلاب قرار خواهند گرفت .
پرورش افزود: تصفیه خانه های لواسان ،شهر قدس ،جنوب تهران و ماملو و پردیس تا 2 ماه آینده آماده بهره برداری و افتتاح می شود که ورود این طرح ها به مدار در زمینه منابع آب تاثیر گذار است .
وی تاکید کرد با توجه به افزایش جمعیت باید مصرف مورد توجه قرار گیرد و در غیراین صورت روزهای سختی خواهیم داشت .
مدیرعامل آبفای استان تهران درپاسخ به علت عدم اجرای همزمان خطوط انتقال و شبکه تصفیه خانه ماملو، گفت: اجرای طرح ها موضوعاتی است که باید بر اساس مشخصات خودشان حرکت کنند .
پرورش افزود: فاضلاب تهران اگر قرار بود امروز اجرا شود به 190 هزار میلیارد ریال (19 هزار میلیارد تومان) هزینه نیاز داشت و برای تامین آن زمان زیادی لازم بود، اما شرکت آبفای استان تهران در برخی مواقع از بودجه داخلی خود به دلیل اهمیت طرح استفاده کرده است .
وی در خصوص افزایش قبوض آب گفت: قبوض آب همه مشترکان بطور یکنواخت افزایش یافته است و برای مثال اگر مشترکی 20 متر مکعب آب مصرف کرده باشد در مجموع 10 هزار ریال( یک هزارتومان ) به قبض آن افزوده خواهد شد .
مدیرعامل شرکت آبفای اتسان تهران گفت: پنج میلیون و 100 هزار مشترک در استان تهران داریم که از این میزان سه میلیون مشترک مربوط به شهر تهران است.
پرورش درخصوص قطع اب مشترکانی مانند کارواشها و سازندگان املاک گفت: کارواشها نیز مانند مشترکانی که اقدام به ساخت و ساز می کنند در طبقه بندی و اولویت قطع قرار دارند، به شرط اینکه مشکلی در تامین آب بوجود نیاید .
اقتصام(3) **1053 **1561
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن