تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814683539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دريافت بيش از 1300 گزارش عمليات مشكوك


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۲۵ب.ظ)
دريافت بيش از 1300 گزارش عمليات مشكوك رييس واحد اطلاعات مالي و دبير شوراي عالي مبارزه با پولشويي در گردهمايي مديران كل امور اقتصادي و دارايي آستانه از دريافت 1305 گزارش عمليات مشكوك از ابتداي سال 91 تاكنون خبر داد، بررسي و پيگيري هاي انجام شده، تعداد 245 پرونده مشكوك و 886 پرونده غيرمشكوك اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد آبادي، رييس واحد اطلاعات مالي و دبير شوراي عالي مبارزه با پولشويي در گردهمايي مديران كل امور اقتصادي و دارايي آستانه از بررسي و پيگيري هاي انجام شده، دريافت 1305 گزارش عمليات مشكوك از ابتداي سال 91 تاكنون خبر داد، تعداد 245 پرونده مشكوك و 886 پرونده غيرمشكوك اعلام شد.
احمدآبادي با اشاره به تاريخچه تشكيل دفتر مبارزه با پولشويي گفت: اين دفتر بعد از تصويب قانون در سال 1386 و ابلاغ آن به وزارت اقتصاد به عنوان نهاد مجري اين قانون تشكيل شد.
وي تاكيد كرد: شوراي عالي مبارزه با پولشويي، عالي ترين مرجع سياستگذاري در حوزه مبارزه با پولشويي است.
رييس واحد اطلاعات مالي افزود: اين شورا داراي 5 عضو به رياست وزير اقتصاد و با عضويت وزراي صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، كشور و رييس كل بانك مركزي مي باشد.
احمدآبادي اظهار داشت: اصل 49 قانون اساسي، دولت را موظف مي كند ثروتهاي ناشي از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار و سوء استفاده از موقوفات، داير كردن اماكن فساد را گرفته و به صاحب حق بازگرداند.
وي مراحل اجراي پولشويي را شامل سه مرحله جايگذاري، لايه گذاري و جمع آوري برشمرد و تاكيد كرد: ماموران مبارزه با پولشويي بايد به اين سه مورد توجه داشته باشند.
احمدآبادي درخصوص اشخاص مشمول قانون مبارزه با پولشويي نيز گفت: بانكها، موسسات مالي و اعتباري، مالياتي، بيمه ها و بورس مشمول اين قانون مي باشند.
وي اقدامات انجام شده بعد از تصويب آيين نامه اجرايي قانون مبارزه با پولشويي و تشكيل واحد اطلاعات مالي را تهيه لايحه مبارزه با تامين مالي تروريسم، مجموعه دستورالعمل هاي اجرايي در حوزه هاي مختلف، تهيه نقشه راه و برنامه عمل سه ساله 92-89 دبيرخانه شوراي عالي مبارزه با پولشويي و فعال سازي و بروز رساني وب سايت دو زبانه عنوان كرد.
احمدآبادي تهيه و توسعه نقشه راه و برنامه عمل براي دوره سه ساله دوم 96-93، فعال سازي سازمانهاي ا مور اقتصادي و دارايي استانها در حوزه مبارزه با پولشويي، توسعه فعاليتهاي مرتبط با حوزه پولشويي در ساير اشخاص مشمول قانون از جمله شهرداريها و ارتقاء و گسترش فعاليتها در سطح بين المللي در قالب تعامل دو جانبه و چند جانبه با ساير كشورها را از جمله برنامه هاي آتي اين شورا برشمرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن