تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815155953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلمان باید از بیشترین تکریم و پشتیبانی برخوردار شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده ولی فقیه در مازندران : معلمان باید از بیشترین تکریم و پشتیبانی برخوردار شوند ساری-ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت : معلمان باید از بیشترین تکریم و پشتیبانی دولت برخوردار شوند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله ˈ نور الله طبرسی ˈ روز دوشنبه در دیدار جمعی از معلمان و مسوولان آموزش و پرورش استان با وی به مناسبت هفته معلم، افزود : معلمان افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند و تجلیل و تکریم از آنان نباید به یک هفته در سال خلاصه شود.
امام جمعه ساری بر ضرورت تبیین جایگاه معلم در جامعه تاکید کرد و گفت : هنوز به قدر و منزلت معلم پی نبرده ایم زیرا همه دانشمندان، فرهیختگان و تاثیر گذاران پرورش یافته و مدیون زحمات معلمان هستند.
وی به اهمیت مقام معلم در دین اسلام و قرآن کریم اشاره کرد و افزود : بزرگ ترین وظیفه و افتخار حضرت محمد (ص) داشتن حرفه مقدس معلمی بود.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تعیین سالروز شهادت آیت الله مطهری به عنوان روز معلم را نشان از اهمیت این حرفه در نظام جمهوری اسلامی دانست و از معلمان خواست تا دانش آموزان را برای خواندن آثار این عالم فرزانه ترغیب کنند.
وی با بیان اینکه معلمان به رغم حرفه حساسشان به دلیل مشکلات معیشتی مجبورند مشاغل دیگری را در کنار شغل اصلی خود انتخاب کنند ، از مسوولان آموزشی خواست برای رفع این معضلات به صورت جدی اقدام کنند.
طبرسی معلمان را بزرگ ترین امانت دار و عامل ایجاد و پردازش ایمان در جوانان و نوجوانان دانست و گفت : معلم در نظام فرهنگی جمهوری اسلامی نباید دغدغه های گوناگونی از قبیل پرداخت وام، اجاره مسکن و غیره داشته باشد.
وی به تاثیر و افتخار آفرینی آموزش و پرورش در دفاع مقدس اشاره کرد و یاد آور شد: هیچ جبهه ای در هشت سال جنگ تحمیلی خالی از دانش آموز و معلم نبود.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست از معلم به عنوان مروج اخلاق و دین مداری یاد کرد و گفت : گره خوردن روز معلم با شهادت آیت الله مطهری از بزرگترین افتخارات نظام آموزشی و معلمان است.
ˈ سید علی قاسمی ˈ با اشاره به اینکه جاده تحول را بدون حضور معلم نمی توان پیمود، افزود: تکریم این افراد باید در سرلوحه زندگی روزمره همگان قرار گیرد.
وی از فعالیت بیش از 21 هزار کلاس درس در قالب سه هزار و 700 مدرسه در مازندران خبر داد و گفت : بیش از 42 هزار فرهنگی وظیفه پرورش 480 هزار دانش آموز استان را بر عهده دارند.
قاسمی به شهادت 300 معلم و یکهزار و 710 دانش آموز مازندرانی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود : فرهنگیان استان در سایه همدلی و برادری در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید سعی در تحقق منویات رهبری دارند.
وی به مشکلات معیشتی فرهنگیان مازندران نیز اشاره کرد و ادامه داد : 10درصد از معلمان استان فاقد مسکن هستند.
قاسمی با بیان اینکه استانداری مازندران در سال های گذشته اعتبار قابل توجهی برای آموزش و پرورش اختصاص نداد، خواستار توجه بیشتر همه دستگاه ها به نظام تعلیم و تربیت استان شد.ک/2
1888/1654
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن