تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805519546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلایل افزایش قیمت ارز در روز های اخیر در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دلایل افزایش قیمت ارز در روز های اخیر در ایران
امروز قیمت دلار به رقم ۳۲۶۰ تومان‌ و بهای یورو نیز به ۴۵۰۰ تومان رسید، به رغم تلاش‌هایی که برای مهار ارز در بازار می‌شود قیمت انواع ارزها در بازار رو به افزایش است و تا کنون تمام اقدامات دولت برای کنترل این بازار ناکام مانده است، دلایل مختلفی برای این بازار عنوان شده اس
کد خبر: ۳۹۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰ - 27 April 2014



منافع شخصی افراد، مانع واگذاری باشگاه پرسپولیس
امروز قیمت دلار به رقم ۳۲۶۰ تومان‌ و بهای یورو نیز به ۴۵۰۰ تومان رسید، به رغم تلاش‌هایی که برای مهار ارز در بازار می‌شود قیمت انواع ارزها در بازار رو به افزایش است و تا کنون تمام اقدامات دولت برای کنترل این بازار ناکام مانده است، دلایل مختلفی برای این بازار عنوان شده است و عمده‌ترین آن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است.

به گزارش «تابناک»، بازار ارز بعد از رکود بازار بورس و پس از آن اجرای فاز دوم هدفمندی روز‌های پر التهابی را پشت سر می‌گذراند البته در این میان نقش دلالان و سوداگران ارز را که قصد دارند از این آب گل آلود ماهی خود را از آب بگیرند نباید بی‌تأثیر دانست، در واقع شاید بتوان گفت که این افراد هستند که اوضاع را با سیاه نمایی و بزرگ جلوه دادن مشکلات و با ایجاد جو روانی به بحران تبدیل می‌کنند.

در این میان نقش دولت بسیار مهم به نظر می‌رسد و باید با مدیرت مناسب اوضاع را کنترل کند تا تبدیل بحرانی که در دولت احمدی‌نژاد دامن مردم را گرفت دچار نگردد، دولت چنانچه به صورت احساسی و یا با اقدامات قهری وارد این بازار شود یقیناً نتیجه برعکس عایدش خواهد شد و در نهایت دچار شکست سنگین خواهد گردید و نتیجه کلی آن چیزی جز تورم و فشار به اقشار کم درامد نخواهد بود.

در شرایط حاضر تصمیمات حساب‌شده و بدون نیت مداخله‌جویانه در جریان بازار و در واقع کنترل روانی اوضاع شاید بهترین گزینه برای مقابله با سوداگران باشد.

ابراهیم نکو عضو کمیسون اقتصادی مجلس در این باره می گوید: طبیعی ترین علت افزایش قیمت ارز و سکه در روزهای اخیر آغاز گام بعدی در آزادسازی قیمت حامل های انرژی است و البته دولت باید مدیریت بازار ارز و فاز دوم را تواما داشته باشد.

نماینده مردم بهارستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:مسئله آثار روانی هر افزایش قیمتی البته نیز در هر دوره از آزادسازی قیمت حامل های انرژی وجود داشته است و این بار نیز مستثنی از دفعات قبل و بعد نیست.

نکو تصریح کرد: شوک های روانی به مراتب اثرات مخرب تری از واقعیت های اقتصادی دارد و در این بین نیز نقش دولت در مدیریت روانی جامعه اهمیت زیادی دارد که از دولت تقاضا داریم به این مقوله توجه بیش تری داشته باشد.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سودجویانان و التهاب آفرینان بازار ارز را سومین دلیل افزایش قیمت روزهای اخیر توصیف و تصریح کرد:انتظار می رود دولت با تدبیر تمام، بازار ارز رامدیریت و ضمن به حداقل رساندن آثار روانی با عاملان و سودجویان التهاب بازار به طرق مختلف برخورد قانونی داشته باشد.
 
وی ادامه داد:البته دولت نباید در بازار ارز دخالت کند بلکه باید با مدیریت مناسب این بازار را آرام کند، چرا که  دخالت و برخورد قهری در بازارهای ارزی جوابگو نیست.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با هشدار درباره حضور فرصت‌طلبان و سودجوها در بازار ارز و سکه گفت: معمولا در این مواقع نیز تعدادی فرصت‌طلب و سودجو که به دنبال منافع خود هستند در کمین می‌نشینند  تا اتفاقات را به نفع خود رقم زنند و در این بین دخالت و نظارت دولت اهمیت ویژه ای دارد.

آنچه مسلم است این است که دولت چاره‌ای جز افزایش حامل های انرژی و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نداشته است و ناخواسته گرفتار اقتصاد شکننده و بحران زده‌ای شده است که از دولت قبل به ارث برده است، بنابراین به نظر می‌رسد دوری از دام زدن به التهاب بازار که در روزهای اخیر از سوی برخی افراد سود جو و فرصت لب بیشتر شده علاوه بر کمک به اقتصاد کشور مانع ایجاد تورم در بازار خواهد شد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن