تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820798654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناساندن آسیب های اجتماعی و فرهنگی به نسل امروز ضروریست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شناساندن آسیب های اجتماعی و فرهنگی به نسل امروز ضروریست کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، بر ضرورت آشنایی نسل جوان و امروزی با آسیب های اجتماعی و فرهنگی و اندیشیدن راهکارهای درخور، تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈسلیمان محبیˈ روز یکشنبه در نخستین کارگروه رسانه ها و معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: کشورمان در حال گذار از یک دوران سنتی به دوره مدرنتیه است و در این بین بیم آن می رود که نسل جوان به دلیل عدم آگاهی از برخی آسیب ها، دچار انحرافاتی شوند.
وی افزود: امروز به دلیل تکثر کانال های رسانه ای و اینترنت در منازل، شاهد نوعی شکاف میان نسل کنونی با نسل گذشته که والدین هستند، می باشیم و هدف ما در معاونت فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز انجام کارهای فرهنگی برای آشنا کردن نسل جوان با آسیب های اجتماعی است.
محبی ادامه داد: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به این باور رسیده اند که راهکار ممانعت از توسعه و حرکت رو به جلو کشور، سرمایه گذاری بر روی نسل جوان است و در این بین، بهترین حربه را به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان می دانند.
وی تاکید کرد: این در حالیست که امروز دنیای غرب به این باور رسیده است که باید دوباره کانون های خانواده را بازسازی کنند و به تربیت فرزندان به عنوان راه نجات جوامع شان از وضع کنونی، اهتمام بیشتری داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، روزنامه نگاران و رسانه ها را آگاهان جامعه و چراغی برای رهنمون سازی و روشنگری مردم عنوان کرد و از آنها خواست تا برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و آگاهی بخشی به مردم، گام های جدی بردارند.
محبی در ادامه بر لزوم جلب اعتماد نسل جوان و امروزی تاکید کرد و افزود: باید باور کرد که جوانان در توسعه و تعالی کشور موثرند و حتی دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر انقلاب نیز در گرو داشتن نسلی جوان و فرهیخته است.
وی گفت: نوجوانان و جوانان، سرمایه های اجتماعی کشورمان هستند که متاسفانه قدرشان را کمتر می دانیم و آنها نیز قدر خودشان را نمی دانند بنابراین در چنین شرایطی به کمک رسانه ها نیاز داریم زیرا کرمانشاه یک استان کمتر برخوردار و مملو از محلات فقیر و حاشیه ای است که استعداد بروز آسیب های اجتماعی در آنها زیاد است لذا باید با کار فرهنگی و رسانه ای، چنین معضلات و آسیب هایی مانند اعتیاد، طلاق، سرقت و.. را به حداقل برسانیم و یا از میان برداریم.
مسوول دفتر ستاد احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز از همه ادارات و ارگان ها خواست تا در راستای اجرای اصل هشتم قانون اساسی، برای فرهنگسازی و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر، امکانات شان را بکار گیرند.
ˈدرویش پورˈ اظهار کرد که براساس بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری، همه دستگاه ها مکلفند برنامه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کنند.
وی با بیان اینکه رسانه ها با بهره گیری از قلم توانا و پردازش هنرمندانه در این بین بسیار موثرند، از آنها خواست تا به این مقوله ورود کنند.
درویش پور تاکید کرد که این فریضه الهی باید از مسوولین آغاز شود زیرا مسوولی که خود مراعات نکند، نمی تواند الگوی مناسبی برای مردم باشد لذا امر به معروف و نهی از منکر یک فرضه واجب و همگانی فارغ از سن و جنسیت است.
وی گفت: بنای کار ما، اقدامات فرهنگی است اما آنجا که اقدامات فرهنگی جواب ندهد، وظیفه سازمان های نظامی و قضایی است که وارد عمل شوند.
در این نشست، نمایندگان رسانه های گروهی، دیدگاه های خود را در مورد نحوه احیا و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.
571/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن