تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815036453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراکز پذیرش معتادان خیابانی در شیراز چالشی برای توسعه گردشگری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون اجرایی شهردای منطقه تاریخی فرهنگی شیراز: مراکز پذیرش معتادان خیابانی در شیراز چالشی برای توسعه گردشگری شیراز - ایرنا ، معاون اجرایی وخدمات شهری منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز با بیان اینکه پذیرش معتادان خیابانی در کوچه های بافت تاریخی فرهنگی شیراز چالش بر انگیز است گفت: وجود مراکز پذیرش معتادان خیابانی ˈ DIC ˈ یکی از چالش های مهم فراروی توسعه گردشگری داخلی وخارجی در این منطقه است .


حمید رضا کشتکار در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه قرارگرفتن این پلاک ها در مجاورت واحد های مسکونی و ایجاد صف برای دریافت غذای گرم واستفاده از مواد مخدر بصورت رایگان وعلنی باعث شده است وجه سکونتگاهی این منطقه بشدت تحت تاثیر قرار بگیرد .
وی با تشریح ابعاد عمرانی فرهنگی فعالیت های انجام شده وطرح وبرنامه های آینده نگر در این محور تاریخی فرهنگی گفت: به منظور کنترل بیماریهای واگیر اقدام به سم پاشی وطعمه گذاری در سطح گسترده ای از منطقه شده است تا ساکنان وگردشگران بافت تاریخی فرهنگی از گزند امراض وحیوانات موذی مصون بمانند .
همچنین در راستای فعالیت های عمرانی فرهنگی اقدام به مناسب سازی فضای سبزبوستانها ، مناسب سازی سرویس های بهداشتی با هدف بهره مندی سالمندان وگردشگران خارجی ، وضوخانه های مساجد ، توسعه وترمیم بقای متبرکه شده است .
معاون اجرایی شهرداری بافت تاریخی فرهنگی شیراز در ادامه با بیان این مطلب که به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر هفته شیراز نمایشگاه بزرگی در محور سنگ سیاه امتداد بازارچه حاج زینل با هدف توسعه گردشگری برگزار خواهد شد گفت: بافت قدیم محل سکونت وپرورش نام آوران بسیاری چون سیبویه ، شیخ روزبهان وجرجانی ها بوده است وباید عموم برنامه های فرهنگی با شکوه هرچه تمام تر دراین منطقه برگزار تا تنگناهای بوجود آمده از بابت آسیب های اجتماعی از بافت تاریخی فرهنگی شیراز رخت بربندد.
وی خاطر نشان کرد : وجود مراکز DIC که مرکز جذب معتادان خیابانی است وجه تاریخی فرهنگی بودن این منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده است وانصافا باوجود این آسیب ها ومراکز خاص پذیرش افراد معتاد ، گردشگران حاضردراین منطقه احساس امنیت نمی کنند.
مراکز پذیرش معتادان خیابانی زیر نظر سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی خدماتی از جمله توزیع سرنگ و متادون به معتادان را انجام می دهد و تاثیر قابل توجهی در کاهش ابتلا به بیماری های هپاتیت و ایدز و همچنین کنترل سایر بیماری ها دارد.ک/3
2026 / 677
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن