تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه مراکز درمانی بدون کیفیت بخشی بار منفی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران جان بابایی:
توسعه مراکز درمانی بدون کیفیت بخشی بار منفی دارد
ساری - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی بدون در نظر گرفتن کیفیت جز بار منفی چیز دیگری دربر نداشته و این شکل سیاست در دوره های قبلی فقط فشار مضاعف بر روی پرسنل داشته است.



 به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی ظهر شنبه در اختتامیه سومین جشنواره بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی استان با اشاره به افزایش امید به زندگی در بین مردم افزود: از سال 55 تا شرایط فعلی امروز 20 سال افزایش امید به زندگی اتفاق افتاده است این امید به زندگی  از 50 به 74 سال رسیده است که با رعایت موارد ایمنی به 80 سال نیز خواهد رسید. وی این افزایش امید به زندگی را ناشی از بالا رفتن سطح سواد افزایش بهبود کیفیت زندگی و کیفیت درمان  دانست. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  محور اقدامات  بهداشت و درمان را سه مورد برشمرد و فزود : ابلاغات دولت، فشارهای سیاسی، توسعه و تجاری شدن سیستمها روسای بیمارستانها را تشویق به افزایش درآمد کرده است  و در مجموع از کیفیت بخشی خدمات بیمارستانها کاسته است. وی با اشاره به عوامل پایین آمدن کیفیت خدمات بهداشت و درمان گفت: توسعه بدون در نظر گرفتن منابع مالی، افزایش پرسنل و هزینه هایی که بر دوش سیستم بوده روئسای بیمارستانها را به سمت افزایش درآمد بدون ارتقاء کیفیت سوق داده بود در حالی که بدون ارتقاء کیفیت، افزایش در آمد ممکن نیست و آنچه در اعتبار بخشی  باید اتفاق افتد رضایت مردم است. جان بابایی با اشاره به شکل توسعه مراکز درمانی تاکید کرد : در این توسعه، پرسنل بهداشت و درمان صدمه دیدگان اصلی بوده اند که اگر پرسنل دیده نشوند صدمات بزرگی هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری خواهند خورد. وی گفت : اگر قرار باشد خدمات درست ارائه گردد باید منابع به خوبی دیده شود پس باید نگاه عوض شده و توسعه بر اساس منابع موجود صورت گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت : پس از بررسی سساستهای کلان کشور کار گروهی انجام شد و هر گونه توسعه در دانشگاه بر اساس منابع معلوم و هزینه های ی با منابع مشخص شده صورت گرفت وی گفت به همین منظور دولت برنامه نظام تحول سلامت را پیاده کرد تا از محل دریافت یارانه  دولت خدمات بهتری ارائه دهد. جان بابایی با اشاره به این که برنامه سلامت به سمت تجاری شدن در حال پیشرفت است گفت : قدمهای اولیه از سوی دولت برداشته شدتا هزینه های بیماری و درمان کم شود. وی افزود : برنامه تحول نظام سلامت توجه خاصی به مشکلات مردم و هزینه های بیمارستانی همچنین تهیه ملزومات بیمارستانی در محل بیمارستان ماندگاری پزشک در مناطق محروم دارد وی افزود برنامه تحول نظام سلامت  حجم کارهای اجرایی را بیشتر می کند و اعتبارات اختصاص یافته این بخشها هم باید در جای خودش هزینه شود. جان بابایی با اشاره به شعار امسال دولت تدبیر و امید و منویات رهبری تاکید کرد : لازمه مدیریت جهادی کوشش هر چه بیشتر همکارانمان است. وی راه کاهش هزینه ها را در سال 93 عملی کردن شعار خود مراقبتی برشمرد  و گفت این مسئله در بساری از کشورها سالها است که در حال انجام است و مانیز با اجرای این سیاست بسیاری از  هزینه ها  کاهش خواهد یافت. این مقام مسول در حوزه سلامت فرهنگ سازی بستری کمتر و مدت زمان کمتر بستری را خواستار شد و افزود: با آموزش افراد به خود مراقبتی و توانمند سازی مردم در این زمینه از بسیاری از هزینه ها  جلوگیری می شود.


۱۳۹۳/۲/۶ - ۱۵:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن