تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817016138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهشت دانایی در ضیافت کلمات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بهشت دانایی در ضیافت کلمات تهران - ایرنا - کتاب برای همه یار مهربان است هر چند ممکن است سستی، کاهلی و شاید هم کمی غفلت بسیاری از ما فاصله ای با این بهشت دانایی ایجاد کرده باشد.


کتاب منبع آگاهی و اطلاعات است و انسان با کمک آن به دنیایی از دانایی و خرد پا می گذارد. کتاب انسان را از بسیاری از بلایا دور کرده و راه درست را به او نشان می دهد.
اما چرا این وسیله با این همه تاثیرات مثبت هنوز در میان بسیاری از ما جایگاهی ندارد و حاضر نیستیم حتی زمان کوتاهی از تعالیم این یار مهربان بهره بگیریم.
شاهد این مدعا نمایشگاه های سالانه کتاب تهران است ، هر چند این رویداد بزرگ بین المللی همه ساله برگزار می شود ، اما با نگاهی گذرا به آمار کتاب خوانی در می یابیم که سرانه مطالعه کشور در همان اعداد گذشته ( 3 تا 30 دقیقه)باقی مانده است.
شمارگان کتاب ها هنوز در میان اعداد 500 و 1000 جا خوش کرده است و ناشران نیز برای جبران اندکی از هزینه های خود قیمت ها را بالابرده اند و با این کار گروه دیگری نیز از دسترسی به کتاب محروم شده اند.
کاغذ هنوز متاع گرانقیمتی است و ناشران و مولفان در این بازار حرف هایی دارند. اما در این وضعیت خواننده و مصرف کننده در کجای کار است؟
خواننده در این چرخه، گرانی و فرصت ناکافی را عامل روی گردانی از کتاب و کتابخوانی می داند اما کتابخوان های واقعی زیاد به این گرانی ها توجهی ندارند.
اردیبهشت ماه بهار کتاب و کتابخوانی در کشور است زیرا هر سال در چنین ایامی نمایشگاه بین المللی کتاب که می توان آن را یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی کشور یاد کرد آغاز می شود.
امسال شعار بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی تهران بهشت دانایی در ضیافت کلمات نامگذاری شده تا از این رهگذر بازدیدکنندگان از این رویداد بهره ای ببرند.
آنگونه که مسئولان نمایشگاه امسال می گویند نمایشگاه سال جاری زودتر از سال های گذشته آماده شده و حال همه چیز برای پذیرایی از علاقه مندان آماده است.
درسال های گذشته بیش از 5 میلیون علاقه مند از نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کردند و به نظر می رسد امسال نیز این آمار تکرار شود.

**غرفه های نمایشگاه کتاب آماده تحویل
معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می گوید:امسال در مقایسه با سال های گذشته، مکان برگزاری نمایشگاه چند روز زودتر آماده شده است.
محمد الله یاری افزود: در هماهنگی های انجام شده با کمیته حراست، نمایشگاه کتاب این آمادگی را دارد تا ناشرین هر چه زودتر به مصلی مراجعه کرده و کار غرفه آرایی و چینش غرفه ها را آغاز کنند.
وی تاکید کرد: درخواست ما از ناشران این است که کار آماده سازی غرفه را به روزهای آخر موکول نکنند زیرا در آن روزها حجم فراوان کتاب و عبور و مرور بسیار خودروهای حمل کتاب و قفسه ها در داخل مجموعه مصلی ترافیک ایجاد می کند.
معاون فرهنگ و اجرایی نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: هدف از آماده سازی سریع غرفه ها این است که ناشران در فرصتی بهتر غرفه های خود را آماده کنند. تشکل های نشر نیز برنامه زمانی مشخصی را برای ارائه غرفه ها به ناشران اعلام کنند.
وی گفت: ناشران با پرداخت هزینه بها به تشکل های نشر می توانند برای دریافت غرفه به مصلی امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

** برپایی 4500 غرفه در بزرگترین رویداد فرهنگی سال
مدیر کمیته اجرایی بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از اجرا و برپایی 4500 غرفه در این دوره از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور خبر داد.
حسین صفری در این باره گفت: ناشرهای شرکت کننده در کل نمایشگاه کتاب و در بخش های مختلف شامل ناشران عمومی، آموزشی، دانشگاهی، کودک ونوجوان، بین المللی،عربی، ارزی و ریالی وغیره حضوردارند .
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه امسال در مصلی امام خمینی برگزار می شود.
صفری افزود: تعداد غرفه های نمایشگاه در 125 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی داخل شبستان و فضای محوطه مصلی امام خمینی (ره) برپا خواهد شد .

** 3 هزار اثر آماده نمایش در سالن ترجمه نمایشگاه کتاب
مسئول سالن ترجمه در نمایشگاه کتاب تهران از آماده سازی 3 هزار کتاب برای نمایش در این سالن خبر داد.
احسان عباسلو درباره کتاب های جمع آوری شده برای حضور در سالن ترجمه گفت: تاکنون نزدیک به 3 هزار کتاب برای نمایش در سالن ترجمه جمع آوری شده است و درصدد هستیم تا این آمار را به 5 هزار جلد کتاب افزایش دهیم.
وی افزود: ˈهم اکنون در حال رایزنی برای جمع آوری کتاب های ایرانی در کشورهای دیگر هستیم و در چند هفته اخیر به جمع آوری این کتاب ها مشغول بوده ایم. متاسفانه به دلیل پراکندگی، روند آماده سازی و جمع آوری این آثار با کندی انجام می شود.ˈ
عباسلو درباره مکان سالن ترجمه در نمایشگاه کتاب تهران گفت: این سالن در طبقه فوقانی شبستان برپا خواهد شد و امیدورایم تا اوایل هفته آینده این سالن را برای چیدمان کتاب ها در دسترس ما قرار گیرد.

** نمایشگاه فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه
نمایشگاه تهران هر چند از نظر کمی و شمار بازدیدکنندگان در نقطه راضی کننده قرار دارد اما برآیند و نتایج این رویداد بزرگ فرهنگی هنوز راضی کننده به نظر نمی رسد زیرا خوانندگان کتاب هنوز در ایران فزونی نیافته است.
بسیاری از بازدیدکنندگان دست خالی نمایشگاه را ترک می کنند و یا کتاب های درخوری با خود به خانه نمی برند.
هر چند حضور این خانواده ها در یک محل فرهنگی و کتاب را باید به فال نیک گرفت اما این تنها کافی نیست و این حضور فرصت مناسبی برای دست اندرکاران نمایشگاه فراهم می کند که آنان را با فواید کتاب و کتابخوانی آشنا کند.
دانش آموزان، کودکان و نوجوانان از جمله اقشاری هستند که در روزهای برپایی نمایشگاه بطور مداوم در این مرکز فرهنگی حضور دارند اما شایسته است حضور آنان در این مکان بیش از پیش با برنامه ریزی باشد تا آنان از سنین کودکی به مطالعه و کتابخوانی عادت کنند.
سنین کودکی بهترین زمان برای آشنایی فرزند با کتابخوانی و مطالعه است تا شخصیت کودک و نوجوان بیش از پیش با این مقوله آشنا و نهادینه شود از این رو نمایشگاه بهترین فرصت برای ترویج این رفتار است.
از : علی حبیبی
فراهنگ (5) ** 1569**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن