تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812828294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیمانکاران نظامی؛ برنده واقعی جنگ افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دیلی بیست:
پیمانکاران نظامی؛ برنده واقعی جنگ افغانستان
وزارت امور خارجه آمریكا 4 میلیارد دلار برای بازسازی افغانستان – كه خود تخریب كرده است – تاكنون پرداخت كرده است. كه نزدیک به 2.5 میلیارد دلار از آن پول تنها به یک شرکت آمریكایی آنهم با پرونده ای تاریك ، اختصاص داده شده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دیلی بیست، در دهه گذشته، وزارت امور خارجه 69 درصد از بودجه خود در رابطه با افغانستان را به یک شرکت داده است.


"دین کورپ"، یکی از بزرگترین شرکت های فعال در ارتش دولت آمریكاو از پیمانکاران خصوصی ، به فساد مالی و اخلاقی شناخته شده است ، اما هیچ یک از این سابقه‌های تامل برانگیز ، دولت ایالات متحده را به عدم اعطای قراردادهای جدید دلسرد نکرده است.


وزارت امور خارجه نزدیک به 4 میلیارد دلار برای پروژه های کمک به بازسازی افغانستان از سال 2002 تا 2013 پرداخت كرده است كه حدود 2.5 میلیارد دلار از آن بودجه به دین کورپ پرداخت شده است به عبارتی ، حدود 69 درصد از تمام پول هایی كه وزارت امور خارجه تقریبا در تمام طول مدت جنگ پرداخت كرده است .


ارقام درآمد دین کورپ از گزارش بازرس کل ویژه برای افغانستان (SIGAR ) – یك سازمان حسابرسی كه  توسط کنگره برای نظارت بر هزینه های دولت در افغانستان تاسیس شده است -  اقتباس شده است .


براساس گزارش SIGAR ، حدود 89 درصد از بودجه وزارت امور خارجه ، 3.5 میلیارد دلار، برای حمایت از پروژه "حاکمیت قانون"، مانند آموزش و تجهیز نیروی پلیس افغانستان اختصاص یافته است. 


دین کورپ در افغانستان اغلب فعالیت های خود را در این حوزه متمركز ساخته بود ( تامین محافظ برای رئیس جمهور افغانستان، حامد کرزی و شخصیت ها نیز در اولویت بعدی قرار داشت ) .


  دین کورپ  بیشتر  با آموزش و تجهیز پلیس ملی افغانستان و نیروهای مبارزه با مواد مخدر سر و کار داشت . 


قراردادهای دین کورپ شامل: اعزام مربیان پلیس به افغانستان ، ساخت و ساز زیرساخت های پلیس، و فیلدینگ تجهیزات پلیس و وسایل نقلیه ، بود.


به گفته مقامات آمریكایی ، لیست مسئولیت های کاری دین کورپ  ، به ویژه در  راه مبارزه با مواد مخدر و آموزش نیروی پلیس افغانستان ، برخی از سخت ترین مشکلات ماموریت آمریکا در افغانستان را تقلیل داده است . اما برای میلیاردها دلاری كه این شرکت دریافت کرده است فرایند حل این مشکلات ، پیشرفت های کمی تاكنون داشته است . در مورد مواد مخدر ، با ركورد تولید تریاک در سال 2013 ، شاخص این ماموریت به اصطلاح مبارزه با مواد مخدر واشنگتن ، در سال های اخیر به مراتب بدتر شده است.


واقعیت این است كه ، حضور نظامی آمریكا نه تنها بر رفع مشكلات افغانستان كمك نكرده است بلكه بر گسترش معضلات این كشور بحران زده دامن زده است و در این بین واشنگتن تنها به فكر تامین منافع شركت های خود و ایجاد بستری مناسب برای درآمدزایی از افغانستان حتی پس از خروج نظامی از این كشور ، بوده است. 




انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن