تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815429656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرایش های نامزدهای انتخابات افغانستان/ واکنش نامزد غربگرا پس از شکست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گرایش های نامزدهای انتخابات افغانستان/ واکنش نامزد غربگرا پس از شکست


ده درصد آرا انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان شمارش شده و شواهد نیز نشان می داد که عبدالله عبدالله برنده انتخابات خواهد بود و پس از او اشرف غنی، نامزد مورد نظر امریکا قرار دارد. به همین علت زمزمه های زیر میز زدن به بهانه تقلب، در حال مطرح شدن است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، از میان هشت نامزد ریاست جمهوری افغانستان، دو نفر از بیشترین شانس برخوردارند که عبدالله عبدالله، یار نزدیک احمد شاه مسعود، نامزد مورد نظر هزاره ها، شیعیان و بخش زیادی از پشتون ها در رده نخست است و اشرف غنی، از پشتون ها و نامزد مورد نظر امریکا دوم است.

با آغاز شمارش آرا نیز مشخص شد که عبدالله برنده احتمالی انتخابات خواهد بود و اشرف غنی در بهترین شرایط و در صورتی که آرا نزدیک به عبدالله داشته باشد، می تواند به دور دوم انتخابات که اردیبهشت برگزار می شود، راه یابد.

حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان برادرش عبدالقیوم کرزای را نامزد کرده و از او حمایت می کرد، اما وقتی دید برادرش شانس زیادی ندارد، به حمایت از زلمای رسول، نامزد پشتون پرداخت تا مانع از به قدرت رسیدن عبدالله شود.

با این حال، زلمای رسول و عبدالقیوم موفقیت زیادی نداشتند و پس از عبدالله و اشرف غنی، یک پشتون دیگر به نام عبدالرب رسول سیاف قرار دارد که محبوبیت او نیز به علت همراهی با مجاهدین است.

قطب الدین هلال، محمدشفیق گل آغاشیرزی، داود سلطان زوی و هدایت امین ارسلا، دیگر نامزدها هستند که از همان ابتدا نیز امید چندانی برای آنها پیش بینی نمی شد.
گرایش سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان

 
پیروزی عبدالله به هیچ وجه مطلوب امریکا نیست و حتی وقتی او و تعداد دیگری از چهره های مقاومت با تکیه بر برتری شان در پارلمان، مسئولیت هایی در دولت های قبل گرفتند، حامد کرزای ناچار بود در اثر فشار غرب و عربستان و پاکستان مانع آنها شود و عبدالله از وزارت نیز استعفا داد.

امریکا و متحدان غربی اش که به هیچ وجه مایل نیستند بزرگترین مزرعه تولید مواد مخدر خود در جهان را رها کرده و از افغانستان خارج شوند، مدعی بودند نیروهای افغان قادر به برقراری امنیت نیستند و در صورت رها کردن افغانستان از سوی غرب، این کشور دستخوش ناامنی های بیشتری می‌شود، اما با برگزاری انتخاباتی که با تحریم و تهدید شدید طالبان و القاعده مواجه شده بود، تا همین جا نیز، بی اساس بودن ادعای اشغالگران را نشان داده و اگر دولتی نزدیک به یاران احمد شاه مسعود به قدرت برسد، رویای امریکا و متحدان غربی و عربی اش نقش بر آب خواهد شد.

امریکا و متحدانش امید زیادی به رئیس جمهور شدن اشرف غنی و غربگراها دارند، اما بهتر از آن این است که افغانستان به شدت درگیر ناآرامی و ناامنی شود و علاوه بر طالبان، جبهه های دیگری نیز برای جنگ دایر شود و چندین جنگ داخلی تمام عیار در این کشور بوجود آید تا اشغالگران غربی بدون نیاز به امضای توافقنامه امنیتی نیز بتوانند در افغانستان باقی بمانند.

به فاصله کمی پس از برگزاری انتخابات و در شرایطی که هنوز یک چهارم آرا نیز شمارش نشده، غربی ها که بر اساس شواهد آشکار، پیروزی عبدالله عبدالله را پیش بینی می کنند، از تقلب در انتخابات سخن می گویند و خبر اعتراض شش نامزد، به نتیجه انتخابات را به طور گسترده پوشش داده اند.

این اخبار در حالی منتشر می شود که هنوز آرا شمارش نشده و نتیجه انتخابات اعلام نشده است.
 


دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن