تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814714624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش کوهپیمایی خانوادگی در شهرقدس برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش کوهپیمایی خانوادگی در شهرقدس برگزار شد شهرقدس-ایرنا- به مناسبت روز زمین پاک همایش کوهپیمایی خانوادگی و پاکسازی کوهستان از زباله های شهری با حضور جمع کثیری از شهروندان قدسی روز جمعه برگزار شد.


رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس در حاشیه این مراسم در گفت وگو با ایرنا، گفت: با همکاری اداره محیط زیست شهرستان با برگزاری همایش خانوادگی کوهپیمایی به مناسبت روز زمین پاک، ضمن ایجاد فضای مفرحی برای همه شهروندان در کنار خانواده ها، می خواستیم نشان بدهیم که از محیط زیست باید به خوبی نگهداری و محافظت کنیم.
ˈابوطالب آذربراˈ با اشاره به برنامه پاکسازی کوهستان در این همایش گفت: به این منظور خانواده ها و فرزندان آنها در این همایش، در ابتدای مسیر کیسه هایی به آنها داده شد تا ضمن کوهپیمایی، کوهستان را از زباله پاک کنند و در پایان پس از قرعه کشی جوایزی به رسم یادبود به تعدادی از افراد حاضر از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس، اهدا شد.
وی در راستای سیاستهای اداره ورزش و جوانان که توسعه ورزش همگانی است، افزود: امروز علاوه بر همایش کوهنوردی خانوادگی و پاکسازی کوه از زباله های شهری، سعی کردیم همزمان همایش دوچرخه سواری را در سطح شهرستان داشته باشیم و در حال حاضر با شرکت ورزشکاران و مردم شهرستان، برگزار می شود.
وی افزود: به دلیل گرامیداشت روز و هفته زمین پاک ورزشکاران و دوچرخه سواران شرکت کننده، با حمل پرچم های مخصوص و درج شعارهای مربوط به این هفته سعی در انتقال آنها به شهروندان دارند تا آنها نیز بیش از گذشته قدر زمین را بدانند و در پاکیزگی آن کوشا باشند.
رییس هیات کوهنوردی شهرستان نیز در این همایش گفت: ورزش به خصوص ورزشهای همگانی باید در جامعه و در میان خانواده ها نهادینه شود، امروز که خانواده ها در دل طبیعت حضور پیدا کردند، به عینه شور و نشاط حاصل از حضور در طبیعت را درک کردند.
ˈداوود احمدیانˈ از 22 آوریل مطابق با دوم اردیبهشت، به عنوان روز زمین پاک یاد کرد و افزود: با نامگذاری این روز هر سال در دنیا برنامه های ویژه ایی برای پاک نگهداشتن و پاکسازی زمین برگزار می شود.
احمدیان با تاکید بر گرامیداشت روز جهانی زمین پاک در کشور، گفت: امسال به این روز در سطح ملی نگاه ویژه ای شد و همه نهادها و تشکل های مردمی توجه خاصی به آن داشتند.
وی با تاکید بر از لزوم پاکیزه نگهداشتن کوهستانها گفت: 90 درصد آبهای مصرفی دنیا از کوهها تامین می شوند و در واقع از کوهها به عنوان برجهای آب شیرین دنیا یاد می شود که اگر آلوده باشند، این آلودگی ها داخل سفره های آب زیر زمینی و آبهای جاری از کوهستان شده و سپس به داخل آبهای مصرفی ما وارد می شوند.
وی از برگزاری همایش خانوادگی کوهنوردی به منظور آشتی بیشتر شهروندان به طبیعت خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوب مردم از این چنین همایشهایی به منظور جلوگیری از هرگونه مشکلی تیم هایی از آتش نشانی و جوانان هلال احمر شهرستان قدس نیز ما را در این کوه پیمایی همراهی کردند.
وی با اشاره به فرا رسیدن دومین سالروز وفات زنده یاد جعفر ناصری در یکی از قلل مرتفع هیمالیا، افزود: به این مناسبت قرار است با هماهنگی هیات کوهنوردی استان تهران اولین مسابقه کوه پیمایی سرعتی در منطقه افجه برگزار شود.
وی تصریح کرد: در این مسابقات تحت عنوان مسابقه کوه پیمایی سرعتی، قرار است رنکینگ به دست بیاید و منتخبین در آن برای حضور در مسابقات کشوری انتخاب می شوند، به این وسیله از افراد علاقمند دعوت به شرکت در این مسابقات می کنیم.
در این همایش از سوی نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی و شواری اسلامی شهرقدس نیز هدایایی اهدا شد.
همچنین به دو نفر از کسانیکه بیشترین تلاش را در پاکسازی کوهستان از زباله ها داشتند نیز بدون قرعه کشی جوایزی داده شد.
در پایان کوهپیمایی نیز با حضور کارکنان اداره پسماند شهرداری قدس، زباله های جمع آوری شده توسط شهروندان از کوهستان تحویل خودروهای حمل زباله گردید تا به مراکز جمع آوری برده شوند.
ˈمهدی افتخاریان انوشهˈ مسوول محیط زیست هیات کوهنوردی شهرستان قدس با قرائت مطالبی گفت: اولین موضوع استفاده کمتر از کاغذ می باشد چون به ازای تهیه آنها درختان از بین می روند
در پایان مسیر کوهنوردی با حضور کارکنان اداره پسماند شهرستان قدس، کیسه های زباله جمع آوری شده توسط کوهنوردان جمع آوری و به محل جمع آوری زباله ها برده شد.
تهرام/5570/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن