تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820338518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت اقتصادی آذربایجان غربی با رونق تولید و مشارکت بانکها بهبود می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون استاندار: وضعیت اقتصادی آذربایجان غربی با رونق تولید و مشارکت بانکها بهبود می یابد ارومیه، ایرنا - معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: وضعیت اقتصادی استان با رونق تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی و مشارکت بانکهای عامل بهبود می یابد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، تقی کهوریان روز شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانکهای استان افزود: هم اکنون در حوزه اقتصادی استان در وضعیت خوبی قرار نداریم و شاهد رکود در بخش تولید هستیم.
وی اضافه کرد: رکود اقتصادی با اتخاذ تدابیر علمی برای ایجاد رونق تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی از میان می رود و این مهم نیاز به همت و یاری سیستم بانکی دارد.
وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد پروژه های تولیدی و صنایع در مقیاس بزرگ با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه بزرگ مراحل جذب سرمایه گذار از بخش خصوصی و یا سازمانها و بنیادهای وابسته به دولت و بخش عمومی غیردولتی خود را سپری می کنند که با شروع عملیات اجرایی و همچنین بهره برداری از آنها میزان اشتغالزایی در استان افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: تورم و نرخ بیکاری بالا سبب شده است تا اولویت اول امور کشور برای دولت، رونق اقتصادی باشد و تمام فعالان حوزه اقتصادی، صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی و بانکها و موسسه های اعتباری را پای کار بیاورد و با مشارکت و هماهنگی با آنها کشور را به سوی رشد اقتصادی هدایت کند.
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی با بیان این نکته که برای برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی باید دست اندرکاران امور اداری، مدیران دستگاههای اجرایی و همچنین مدیران بانکهای دولتی و غیردولتی و فعالان اقتصادی خیرخواهانه وارد عرصه شوند گفت: مشکلات اقتصادی تبعات منفی اجتماعی زیادی را به بار می آورد که باید با ایجاد رونق اقتصادی و فراهم کردن زمینه های اشتغال این تبعات را کاهش دهیم.
کهوریان افزود: دولت برای سال جاری در حوزه اقتصادی رساندن رشد اقتصادی به بالای صفر را پیش بینی کرده است که در صورت تحقق حتی نیم درصد رشد اقتصادی موفقیت بزرگی را رقم خواهد زد و اعتقاد داریم که با ایجاد رونق اقتصادی در این اندازه گام اول حماسه اقتصادی در کشور رقم می خورد.
وی ادامه داد: در سال آینده که پایان برنامه پنجم توسعه می باشد رشد اقتصادی کشور را باید به هفت الی هشت درصد افزایش داد و با کاهش نرخ تورم به کمتر از 20 درصد و ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری را تحقق بخشید.
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه با برگزاری جلسات تخصصی به دنبال کاهش مدت زمان صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری با ایجاد پنجره واحد در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هستیم گفت: در این راستا سیستم بانکی استان نیز نقش مهمی را با تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات به طرحهای سرمایه گذاری برای کاهش روند دوران مشارکت طرحها و بهره برداری رسیدن آنها ایفا می کند.
وی افزود: با بررسی های انجام شده در برخی از گروههای تولیدی در استان واحدهای صنعتی زیر 30 درصد ظرفیت اسمی کار می کنند که بخشی از مشکلات آنها سرمایه در گردش است که در این راستا بانکهای عامل باید فعالانه وارد عرصه شوند.
کهوریان با اعلام اینکه کمیته ای در استانداری برای بررسی وضعیت این نوع واحدهای تولیدی تشکیل شده است اظهار کرد: این کمیته وضعیت واحدها را آسیب شناسی و راهکارهای لازم را ارائه می کند.
وی یادآور شد: امسال برای فعالیت بنگاههای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل، نوسازی واحد، تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا و توسعه واحدهای نیازمند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که طبق ضوابط ارائه می شود.
وی بهره گیری از توان و ظرفیت اعتباری صندوق توسعه ملی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در سال گذشته نزدیک به سهم تعیین شده برای استان توانستیم با طرحهای معرفی شده عقد قرارداد کنیم که امسال باید با عقد قرارداد بیشتر از دو برابر میزان سال گذشته عملکرد داشته باشیم.
وی اضافه کرد: همچنین از محل کمکهای فنی و اعتباری که در سالهای گذشته به آن بی توجهی شده است با عقد قراردادهای سه جانبه بین بانک، دستگاه اجرایی و استانداری خواهیم توانست از طرحهای صنعتی و سرمایه گذاران حمایت کنیم.
کهوریان ادامه داد: مقرر شده است در سال جاری بر اساس توان تسهیلات دهی بانکها، جدول توزیع منابع بانکی برای اعطای تسهیلات سرمایه گذاری به صورت سه ماهه ابلاغ شود و سه ماهه اول آن اخیرا ابلاغ شده است و در اولین جلسه کارگروه اشتغال نحوه معرفی طرحهای سرمایه گذاری از سوی دستگاههای اجرایی به بانک های عامل مرد بحث قرار گرفته و تصمیم گیری می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با چند شرکت سرمایه گذار و همچنین کارگزار بانکهای خارجی برای سرمایه گذاری در استان مذاکره شده است گفت: امیدواریم در صورت رسیدن به تفاهمات فیمابین از ظرفیتهای این شرکتها برای پیشبرد امور سرمایه گذاری در استان بهره بگیریم.
تعدادی از مدیران عامل بانکهای استان در ادامه این جلسه به طرح دیدگاه ها و بیان مسایل و مشکلات پرداختند و معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی به سوال ها و پیشنهادات پاسخ داد.
7129/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن