تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805509099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم تحقق تعهدات بانک ملی مهمترین عامل تاخیر در ارز مورد نیاز پتروشیمی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عدم تحقق تعهدات بانک ملی مهمترین عامل تاخیر در ارز مورد نیاز پتروشیمی است خبرگزاری پانا: مدیر عامل شرکت پتروشیمی زنجان، گفت: عدم تحقق تعهدات بانک ملی یکی از عوامل مهم تاخیر در تامین ارز مورد نیاز پروژه جهت خرید کالاها و تجهیزات اساسی آن است
۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ ارديبهشت ساعت 09:52



 به گزارش سرویس خبر پانا، محمد رضا مرید شوشتری در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: احداث پروژه بزرگ تولید آمونیاک و اوره شرکت پتروشیمی زنجان از مصوبات اولین سفر هیات دولت نهم در سال 85 به زنجان است. وی یادآورشد: به همین دلیل شرکت پتروشیمی زنجان جهت احداث پروژه به ثبت رسید و با عرضه سهام خود به مردم در جهت تامین نقدینگی برای اجرای پروژه اقدام کرد.

مرید شوشتری اظهار کرد: احداث پروژه علاوه بر ایجاد اشتغال گسترده در منطقه و توسعه صنعت پتروشیمی در این استان موجبات رونق اقتصادی گسترده را فراهم خواهد آورد و با فروش روزانه بیش از 30 میلیارد ریال محول اوره، سود سرشاری را نصیب سهامداران کرده و گردش مالی بالایی را در این استان به همراه خواهد آورد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: جهت تامین ارز مورد نیاز و نقدینگی ریالی پروژه در سالهای گذشته، تلاش قابل تقدیری از سوی مسوولان وزارت نفت، شرکت ملی پناسع پتروشیمی، نمایندگان استان زنجان و استانداران محترم به عمل آمده است.

وی خاطر نشان کرد: اما این تلاش ها جهت تامین ارز و نقدینگی مورد نیاز به نتیجه عملی منجر نشده است.

در سال 1389 ارز مورد درخواست پروژه در هیات امنا حساب ذخیره ارزی به تصویب رسید و اقدامات قانونی جهت گشایش اعتبار اسنادی جهت خرید تجهیزات و ماشین آلات طرح به عمل آمد.

مرید شوشتری ادامه داد: اما با تشکیل صندوق توسعه ملی، کلیه اقدامات به عمل آمده جهت تامین ارز از حساب ذخیره ارزی متوقف شد و مقرر شد بانک عامل ارز مورد نیاز را از طریق صندوق توسعه ملی تامین کند.

مدیر عامل شرکت پترشیمی زنجان گفت: مراحل تشکیل صندوق توسعه زمان زیادی را به خود اختصاص داد اما با انتخاب مدیر عامل صندوق و هیات امنا آن شرایط اختصاص ارز به پروژه های کشور از محل صندوق توسعه ملی فراهم شد.

وی افزود: مقرر شد بانک ها ضمن معرفی پروژه های خود به صندوق توسعه ملی قرار داد لازم را جهت دریافت تسهیلات ارزی برای پروژه ها با صندوق توسعه ملی امضا کنند.

مرید شوشتری یادآورشد: بانک ملی ایران شرایط صندوق توسعه ملی را نپذیرفت و از امضای قرارداد با صندوق توسعه ملی خودداری کرد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: پس از ماه ها تلاش و پیگیری حتی از طرف مسوولان وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرایط عقد قرارداد بین صندوق توسعه ملی و بانک ملی فراهم شد اما زمان زیادی در این رابطه از دست رفت.

وی اظهار کرد: بانک ملی با ارسال شناسنامه طرح به صندوق توسعه ملی، میزان ارز مورد نیاز برای اجرای پروژه را به صندوق توسعه ملی اعلام و صندوق با اختصاص 265 میلیون یورو ارز به پروژه موافقت و مصوبه خود را در خرداد سال 1392 برای اقدامات بعدی به بانک ملی ابلاغ کرد.

مرید شوشتری خاطر نشان کرد: علیرغم پیگیری های به عمل آمده با بانک ملی و پس از گذشت بیش از 10 ماه از ابلاغ مصوبه صندوق توسعه ملی، بانک ملی هنوز در جهت گشایش اعتبار اسنادی ˈLCˈ پروژه اقدامی نکرده است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: این موضوع یکی از عوامل مهم تاخیر در تامین ارز مورد نیاز پروژه جهت خرید کالاها و تجهیزات اساسی آن می باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که بانک ملی در جهت اجرای پروژه باید انجام می داد، عرضه اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری خاص به میزان دو هزار میلیارد ریال برای پروژه بود.

مرید شوشتری افزود: بانک ملی بر اساس مجوزی که از بانک مرکزی در سال 89 دریافت کرد مقرر شد طی سه مرحله اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری خاص جهت پروژه منتشر کند.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: مقرر شد این در مرحله نخست 500 میلیارد ریال اوراق در سال 89، در مرحله دوم یک هزار میلیارد ریال در سال 90 و در نهایت 500 میلیارد ریال در سال 91 منتشر شود.

وی یادآورشد: مرحله اول اوراق به میزان 500 میلیارد ریال و با ضمانت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اواخر اسفند 89 منتشر و با تامین این میزان نقدینگی در سال 90 فعالیت های گسترده ای در پروژه انجام شد.

مرید شوشتری اظهار کرد: با تغییرات به عمل آمده در هیات مدیره و مدیریت بانک ملی، مرحله دوم عرضه اوراق در سال 90 و مرحله سوم آن در سال 91 بدون ارائه هیچ دلیلی متوقف شد و این در شرایطی بود که بانک مرکزی دوباره مجوز عرضه اوراق را در سال 91 برای بانک ملی صادر صادر کرده بود اما این بانک به وظایف قانونی خود در قبال شرکت عمل نکرد.

مدیر عامل پتروشیمی زنجان گفت: با توجه به مشکلاتی که بانک ملی در ارتباط با عدم عرضه اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری جهت شرکت ایجاد کرده است، هیات مدیره در سال 91 تصمیم گرفت تا نسبت به افزایش سرمایه شرکت به میزان 100 درصد سرمایه فعالی اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: مجوزهای لازم از سازمان بورس اخذ و مجمع عمومی فوق العاده جهت افزایش سرمایه در تاریخ 13 شهریور پارسال برگزار شد.

مرید شوشتری ادامه داد: اما شرکت ملی صنایع عمومی پتروشیمی به عنوان سهامدار عمده و مالک 16 درصد سهام شرکت به درخواست سازمان خصوصی سازی، در مجمع عمومی حاضر نشد.

به گفته وی در نتیجه مجمع عمومی جهت تصمیم گیری به حد نصاب نرسید.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: لازم به توضیح است که سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اساس تصمیمات سازمان خصوصی سازی و بابت رد دیون دولت به بانک ها به بانک صادرات واگذار شده است.

وی افزود: سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود که مالک جدید سهام، بانک صادرات است.

مرید شوشتری یادآورشد: چون مراحل قانونی انجام نشده بود، نماینده بورس که در مجمع عمومی فوق العاده حضور داشت، حضور نماینده بانک صادرات را به عنوان سهامدار جدید نپذیرفت.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: در نتیحه تمام تلاشی که برای افزایش سرمایه شرکت به انجام رسیده بود، بی نتیجه ماند.

وی تاکید کرد: باتوجه به مطالب بالا و تلاش رضا عبدالهی نماینده مردم ایجرود و خدابنده که پروژه در حوزه نمایندگی وی احداث می شود، همه تلاش ها و اقدامات به صورت مستمر جهت تامین اعتبار شرکت از طرف هیات مدیره، وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و استانداران استان و نماینده ایجرود به عمل آمده است.

مرید شوشتری افزود: عملکرد ضعیف بانک ملی و واگذاری سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بانک صادرات، شرایط فراهم کره است که تامین ارز و نقدینگی ریالی مورد نیاز پروژه محقق نشده است.

وی خواستار شد: از تمام علاقه مندان به سرنوشت احداث پتروشیمی زنجان تقاضا می شود با بازدید از فعالیت های انجام شده در پروژه و آشنایی با مشکلات آن و دریافت اطلاعات واقعی موانع اجرایی آن، نسبت به اظهار نظر در مورد اقدامات شرکت اظهار نظر کنند و با ارائه اطلاعات غیر واقعی موجبات نگرانی سهامداران و مردم زنجان را بیش از این فراهم نکنند.

پیش از این رییس خانه صنعت و معدن استان زنجان، روز شنبه 30 فروردین امسال طی مصاحبه ای گفت: ورود دو نفر زنجانی به جمع هیات مدیره پتروشیمی می تواند در برطرف سازی مشکل تامین اعتبار آن موثر باشد.

سید سجاد نباتچیان افزود: برای توسعه اقتصادی و صنعتی هر منطقه راه اندازی واحدهای بزرگ اقدامی ضروری است.

وی یادآورشد: در صورتی که استانهایی همچون مشهد، اصفهان، تهران و اراک در عرصه صنعتی پیشرفت قابل توجهی کرده اند، به علت راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ دولتی است.

نباتچانیان با بیان اینکه دولت به تازگی خود را برای راه اندازی مراکز بزرگ اقتصادی درگیر نمی کند، جذب سرمایه های کلان برای احداث چنین واحدهایی را وابسته به میزان زرنگی و توانمندی مردم هر منطقه عنوان کرد.

رییس هیات مدیره سیمان خمسه زنجان، گفت: در رابطه با موضوع پتروشیمی زنجان، آخرین مسئله مطرح شده این بود که اعضای هیات مدیره خود را درگیر کار نکرده و برای برطرف شدن مشکل تامین اعتبار آن تلاش نمی کنند.

نباتچیان ادامه داد: در آخرین پیامی که از سوی دولت رسیده است، مقرر شده دو نفر از میان سهامداران زنجانی وارد هیات مدیره شوند تا آنان طی سه ماه مشکل بودجه و اعتبار پتروشیمی را برطرف کنند.

رییس هیات مدیره سیمان خمسه، 16 درصد سهام پتروشمی زنجان را متعلق به بانک صادرات، 12 درصد را برای شرکت های وابسته به بنیاد تعاون سپاه و نزدیک به 12 درصد سهام را متعلق به یک شخص حقیقی عنوان کرد و در حدود60 درصد سهام پتروشیمی زنجان را متعلق به مردم زنجان خواند.

وی به حمایت مردم از سیمان خمسه و صبوری آنان برای برطرف سازی مشکلات مالی این واحد صنعتی بزرگ اشاره کرد و از آنان خواست تا در زمینه برطرف سازی مشکل پتروشیمی زنجان نیز یاری گر مسوولان ذیربط و نمایندگان خود در جمع هیات مدیره باشند.

نباتچیان به راه اندازی سیستمی در دفاتر ثبت اسناد اشاره کرد و از سهامداران زنجانی خواست برای اعطای وکالت به کاندیداهای مورد نظر خود به این دفاتر مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که مردم قصد چنین اقدامی را ندارند می توانند در مجمع عمومی که اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود، شرکت کرده و به نمایندگان خود رای دهند.

نباتچیان از برگزاری نخستین دوره مجمع عمومی پتروشیمی زنجان در 21 فروردین جاری خبر داد و به حد نصاب نرسیدن سهامداران حاضر در مجمع برای برگزاری انتخابات اشاره کرد.

رییس خانه صنعت و معدن استان زنجان مشکل اصلی عدم تامین اعتبار مورد نیاز پتروشیمی زنجان را تلاش نکردن برخی مسوولان ذیربط عنوان کرد و رفع مشکل اعتبار را مستلزم پیگیری مجدانه اعضای هیات مدیران برشمرد.

وی تاکید کرد: بانک صادرات نباید نسبت به سرانجام این واحد صنعتی بی تفاوت باشد و بنیاد تعاون سپاه نیز با توان و قدرتی که دارد، می تواند بازکننده مسیر تامین اعتبار برای اعضای هیات مدیره باشد.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن