تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821081152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستیابی به فهم مشترک فرهنگی، نیازمند هم اندیشی مستمر مدیران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دستیابی به فهم مشترک فرهنگی، نیازمند هم اندیشی مستمر مدیران است آق قلا- گرگان - ایرنا- فرماندار شهرستان آق قلا گفت: دستیابی به فهم فرهنگی مشترک نیازمند هم اندیشی و همفکری مستمر میان مدیران این حوزه با اهل ایده، فکر و فعالان و صاحبنظران متعهد است که باید در چارچوب برنامه های شورای فرهنگ عمومی محقق شود.


به گزارش ایرنا، ˈالیاس هیوه چیˈ روزگذشته در حاشیه شورای اداری شهرستان در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: فعالیت جدی و موثر شورای فرهنگ عمومی آق قلا با دستور کارهای مشخص و راهبردی یک نیاز مبرم و ضرورت اساسی است.
وی افزود: برخورداری از یک فهم فرهنگی مشترک به ما کمک خواهد کرد تا با روشن بینی و اهتمام بیشتری در راستای تحقق بخشیدن به اهداف فرهنگی نظام اسلامی، جامه عمل پوشاندن به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری و عملیاتی ساختن سیاست های فرهنگی دولت تدبیر و امید گام برداریم.
نماینده عالی دولت در شهرستان آق قلا با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سالˈاقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ بر لزوم دستیابی به فهم فرهنگی مشترک تاکید کرد.
نائب رییس شورای فرهنگ عمومی آق قلا با استناد به مصوبه شماره 581 مورخ 29/1/1385شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، بررسی معضلات فرهنگی و ارائه راهکارهای لازم، تلاش برای تشویق مردم به حفظ و تقویت ارزش های دینی ،انقلاب اسلامی و فرهنگی، هماهنگی و همسو کردن فعالیت نهادهای فرهنگی شهرستان و الگوسازی ،اعتلاء و شکوفایی فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف را از جمله وظایف این شورا برشمرد.
هیوه چی، با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در افزایش شور و نشاط جمعی و همگرایی و انسجام اجتماعی از یک سو و تقویت بنیان های هویت ملی و دینی و احترام به تفاوت های فرهنگ قومی، بومی ومحلی از سوی دیگر گفت: برای دستیابی به این اهداف والا، نهادهای متولی فرهنگ جامعه باید از هرگونه موازی کاری و پراکنده عمل کردن، پرهیز کنند.
وی تاکید کرد: لذا فعالیت هدفمند و برنامه محور شورای فرهنگ عمومی شهرستان آق قلا می تواند فعالیت های فرهنگی را به گونه ای سامان مند و همپوشانه به پیش ببرد.
به گفته وی،فعال شدن شوراکمک می کند تا همزمان باتوجه به دغدغه های کلان امنیتی و شناسایی معضلات فرهنگی منطقه، با استفاده از دیدگاه ها و نظرات متعهدانه اهالی فرهنگ بتوانیم از ظرفیت های فرهنگ قومی، بومی و محلی در جهت تحکیم همبستگی اجتماعی و تحقق الگوی فرهنگی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری بهره گرفته و بر مبنای آن سند جامع توسعه فرهنگی شهرستان آق قلا را تدوین کنیم.
هیوه چی اضافه کرد: این سند جامع به عنوان یک نقشه راه و مسیر حرکت در حوزه حساس و پر دغدغه فرهنگ ملاک عمل خواهد بود.
آق قلا از توابع استان گلستان بوده و افزون بر 109هزار نفر جمعیت دارد، بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.
601
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن