تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814713023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درختان بنه و کلخنگ ارم دشتستان درمقابل تشی و خرگوش مصون شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درختان بنه و کلخنگ ارم دشتستان درمقابل تشی و خرگوش مصون شدند بوشهر - ایرنا - رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: به منظور صیانت از جنگل های زاگرس وجنوب کشور50 هکتار از درختان بنه و کلخنگ در بخش ارم شهرستان دشتستان این استان در مقابل جانوران تشی و خرگوش مصون شدند.


به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از خورده بین افزود: در این ارتباط عملیات اجرایی طرح فنس کشی 300اصله درخت بنه و کلخنگ درسطح 50هکتار از اراضی منطقه چهار دره شکرک بخش ارم دشتستان با اعتبار100میلیون آغاز شد.
وی اضافه کرد: این طرح با هدف حفظ پوشش گیاهی در عرصه های جنگلی و مرتعی، جلوگیری از خشکیدگی درختان بنه و کلخنگ، صیانت از پوشش منطقه و ایجاد اکوسیستم پایدار به اجرا درآمد.
خورده بین ادامه داد: شیوع آفت تشی وخرگوش دربیشتر مناطق جنگلی این منطقه مشاهد می شود و چنین وضعیتی باعث آسیب جدی به منابع طبیعی و محیط زیست انسانی است.
رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت : یکی از راه های مقابله با آفت تشی و خرگوش استفاده از فنس کشی دور درختان از جمله بنه و کلخنگ است.
تشی جانوری از راسته جوندگان است که در زبان محلی در استان بوشهر به آن چوله (Cholah) گفته می شود.
خرگوش و تشی با خوردن ریشه های درختان بنه و کلخنگ باعث ار بین رفتن آنها می شوند. ک/1
539
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن