تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820310296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرپل ذهاب آماده برگزاری یادواره شهدا و صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرپل ذهاب آماده برگزاری یادواره شهدا و صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز است سرپل ذهاب - قصرشیرین - ایرنا - فرماندار سرپل ذهاب از آمادگی این شهرستان برای برگزاری یادواره شهدای بازی دراز در چهارم و همایش صعود سراسری بسیجیان کشور به ارتفاعات بازی دراز در پنجم اردیبهشت خبر داد.


ˈمیرزا مراد پیروˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش به منظور گرامیداشت عملیات آزادسازی بازی دراز و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این واقعه غرورآفرین در سال 60 همه ساله در این ایام برگزار می شود.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای ورود کاروان های راهیان نور بسیجیان سراسر کشور در روز چهارم اردیبهشت به شهرستان و اسکان آنها انجام شده ضمن اینکه 31 نقطه را برای اسکان مهمانان در نظر گرفته ایم.
پیرو اظهار کرد: ادارات و دستگاه های مختلف شهرستان بسیج شده اند و تمامی تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان مهمانان این همایش و زائران بازی دراز اتخاذ شده است.
وی از برگزاری یادواره شهدای بازی دراز در کنار حرم احمد ابن اسحاق در پنجشنبه شب (فردا شب) با سخنرانی آیت الله ˈمصطفی علماˈ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خبر داد.
وی تصریح کرد: همچنین در روز جمعه پنجم اردیبهشت شاهد صعود سراسری زائران بازی دراز و کاروان های راهیان نور به این ارتفاعات خواهیم بود که برنامه های فرهنگی از جمله خاطره گویی یادگاران هشت سال دفاع مقدس در راس این قله افتخار آفرین نیز پیش بینی شده است.
فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه بازی دراز یک سرزمین منحصر به فرد در غرب کشور است، گفت: جای جای این منطقه سرشار از معنویت خاص است چرا که تعداد زیادی از رزمندگان و جوانان غیور ما در سال 60 در این ارتفاعات در جنگی نابرابر به شهادت رسیدند و پیکر برخی از آنها هنوز در دل این ارتفاعات مدفون است و ندای روح بخش راز و نیاز آنها با خداوند را هنوز می شود، با گوش دل شنید.
عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.
در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی از این منطقه استراتژیک شد.
سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه هم اینک بیش از 85 هزار نفر جمعیت دارد، این شهرستان در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت 856 شهید، یک هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرد.ک/3
1234/567/9102
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن