تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820317857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقرار گروه جهاد رسانه ای شهید رهبر در کرمانشاه/ طرح خادم خبرنگار لحظات باشکوه صعود به بازی دراز را مخابره می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه رحیمی زاده به مهر خبر داد:
استقرار گروه جهاد رسانه ای شهید رهبر در کرمانشاه/ طرح "خادم خبرنگار" لحظات باشکوه صعود به بازی دراز را مخابره می کند
کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مسئول روابط عمومی و امور بین الملل ستاد مرکزی راهیان نور از استقرار اعضای طرح خادم خبرنگاران رسانه های کشور در قالب گروه جهاد رسانه ای شهید رهبر در شهرستان سرپل ذهاب برای پوشش خبری لحظات باشکوه صعود 15 هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز و یادمان ویژه شهدای این عملیات خبر داد.



 به گزارش خبرنگار مهر، یادمان ویزه عملیات مرصاد با صعود 15 هزار نفری به ارتقاعات بازیدراز در سرپل ذهاب طی دو روز برگزار می شود. این خبری بود که جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) به مهر اعلام کرد و از برگزاری مراسم ویژه ای به این مناسبت خبر داد. اما در این میان پوشش رسانه ای این یادمان بزرگ به همان اندازه که مهم است به دلیل شرایط صعود به ارتفاعات از دشواری های خاص خود نیز برخوردار است و به یک عزم جهادی برای انعکاس تجلیل از مقام شامخ شهدای بازی دراز نیاز دارد. به همین دلیل اهالی رسانه ای کشور در قالب یک گروه جهادی تحت عنوان "جهاد رسانه ای شهید رهبر" از امروز در شهرستان سرپل ذهاب مستقر شده و به تدریج تا روز برگزاری یادمان به تعداد آنها افزوده می شود. در همین رابطه احمد رحیم زاده مسئول روابط عمومی و امور بین الملل ستاد مرکزی راهیان نور به خبرنگار مهر گفت: بنده به دلیل آشنایی که با منطقه و عملیات بازی دراز دارم می دانم که چه رشادت ها و دلیری هایی در این نقطه از خاک ایران اسلامی رقم خورده و به همین دلیل در تلاش هستیم که آنچه که در چهارم و پنجم اردیبهشت ماه در بازی دراز اتفاق می افتد را به شکلی مناسب و در خور منعکس کنیم. رحیم زاده گفت: به همین دلیل خبرنگاران و اهالی جهادی رسانه در قالب طرح "خادم خبرنگار" و در چارچوب طرحی با عنوان جهاد رسانه ای شهید رهبر از امروز در منطقه بازی دراز و شهرستان سرپل ذهاب مستقر هستند تا آنچه که از کاروان های مسافر ارتفاعات بازی دراز دیده می شود را به کشور مخابره کنند. وی ادامه داد: خبرنگارانی از اکثر خبرگزاری های کشور و البته پایگاه های خبری مرتبط با راهیان نور در این گروه حاضر هستند و به صورت جهادی به ثبت زیبا ترین لحظات در خانقاه عرفان جنگ یعنی بازی دراز می پردازند.

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: این گروه جهاد رسانه ای شهید رهبر در طول تعطیلات نوروز در کنار کاروان های راهیان نور بوده و به تأکید می توان گفت که هرجا کاروانی در مناطق عملیاتی حضور پیدا کرد یک خادم خبرنگار نیز در کنار آنها حضور داشت. وی افزود: بدون تردید یکی از حرکت های بزرگ فرهنگی که امروز در کشور دیده می شود همین حرکت عظیم راهیان نور است و دغدغه ما این است که بتوانیم به شکلی مطلوب حقیقت آنچه که از معنویت و عرفان در این اردوها وجود دارد به خوبی انعکاس یافته و حق مطلب ادا شود. وی خاطر نشان کرد: گروه جهاد رسانه ای شهید رهبر با حضور در یادمان بازی دراز با ارائه خدماتی مثل مشاوره به خبرنگاران تهیه و تولید گزارش و عکس و مواردی از این دست را انجام خواهد داد. شایان ذکر است شهید غلامرضا رهبر از شهدای رسانه‌ است که در ایام دفاع مقدس به عنوان خبرنگار و گویند رادیو نفتِ آبادان برای تهیه گزارش از جبهه‌ها راهیِ خطوط مقدم شد و بعد از مدت‌ها کار در این مناطق و یک‌ بار مجروحیت در عملیات والفجر ۸، سرانجام در عملیات کربلای ۵ (دی‌ماه ۶۵ ) راهی بهشتِ شهادت شد. وی سبک ویژه‌ای در روایت وقایع دفاع مقدس ارائه کرد تا آن‌جا که پس از شهادتش، تفکر «خون‌نگاران جنگ» بر پایه شیوه کاری وی شکل گرفت. معرفی شهید رهبر و یادآوری دلاوری‌های شهدای رسانه در پوشش خبری مناطق عملیاتی، از علل اصلی نامگذاری این طرح ستاد مرکزی راهیان نور، بنام وی محسوب می‌شود. سرپل ذهاب آماده برگزاری یادمان بزرگ بازی دراز است فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: شهرستان سرپل ذهاب مهیای میزبانی هزاران نفر از مردم و بسیجیانی است که برای شرکت در یادمان بزرگ بازیدراز به این شهرستان سفر می کنند. سرهنگ مسعود قنبری گفت: یادمان عملیات بازی دراز روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت برگزار خواهد شد که روز اول مراسم در محوطه حرم مطهر احمدبن اسحاق و روز دوم نیز با صعود چند هزار نفری به ارتفاعات همراه خواهد بود. وی افزود: میهمانان ویژه کشوری، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین استان کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان از شرکت کنندگان در این یادمان و دوشادوش مردم و بسیجیان خواهند بود.

قنبری تصریح کرد: شرایط اسکان میهمانان نیز در شهرستان کاملا مهیا شده و امکانات رفاهی برای زائران منطقه عملیاتی بازی دراز در نظر گرفته شده است. وی همچنین از تمهیدات ویژه برای مسیر صعود بسیجیان به ارتفاعات خبر داد. گفتنی است، ارتفاعات سخت‌گذر بازی دراز با قله‌ های بلند و شیب‌ های تند و بریدگی‌ های ممتد از اهمیت ویژه‌ ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است این ارتفاعات به مثابه عرضه بزرگی درون مثلث قصرشیرین، گیلان غرب، سرپل ذهاب واقع شده‌ است و بر منطقه تسلط کامل دارد نیروهای عراقی در روز های آغازین جنگ از بازی دراز برای دیده بانی استفاده می‌کرد اما ویژگی‌ های این ارتفاعات موجب شد با فعالیتهای مهندسی روی آن جاده‌سازی شود و یگانهای عراق در آنجا مستقر شوند و ضمن افزایش سلطه بر قصرشیرین سرپل ذهاب را نیز زیر دید خود بگیرند.

برای گرفتن این امتیاز مهم از نیروهای عراقی پس از سه ماه کار نیروهای شناسایی سپاه پاسداران، قرارگاه مقدم غرب سپاه پاسداران و ارتش نخستین عملیات نیمه گسترده را در این منطقه طرح ریزی کردند که با نام عملیات بازی دراز در تاریخ ۱۳۶۰/۲/۱ آغاز شد و به مدت ۸ روز طول کشید و طی آن نیروهای ایرانی و عراقی بارها به تک و پاتک متقابل پرداختند.

نیروهای عراقی با استفاده از پشتیبانی هوایی یگانهای خود را حمایت می‌کردند اما رزمندگان ایرانی از جاده و حمایت هوایی کافی و پشتیبانی آتش محروم بودند در نتیجه نتوانستند روی تمام هدف‌ها مستقر شوند، با وجود این، از بین قله‌های منطقه سه قله آن را اشغال و تثبیت کردند و تنها در تثبیت قله ۱۱۵۰ و یکی از قله‌های ۱۱۰۰ ناکام ماندند.

در این عملیات هوانیروز ارتش نقش بسزایی ایفا کرد و طی آن خلبان علی‌اکبر شیرودی به شهادت رسید.


۱۳۹۳/۱/۳۱ - ۱۳:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن