تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820916277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تفکیک زباله در مدارس اردبیل امسال تکمیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل فرزانه تاکید کرد؛
طرح تفکیک زباله در مدارس اردبیل امسال تکمیل می شود
اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اردبیل با اشاره به آغاز طرح های مرتبط با تفکیک زباله در مرکز استان گفت: طر تفکیک زباله در مدارس اردبیل نیز امسال تکمیل می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرزانه عصر سه شنبه در ویژه برنامه فرهنگی و هنری روز زمین پاک که از سوی شهرداری اردبیل برگزار می شد، اضافه کرد: این طرح از سه سال پیش در مدارس اردبیل آغاز شده اما در برخی مدارس این طرح اجرا نشده بود. وی با بیان اینکه امسال تلاش می کنیم تمام مدارس تحت پوشش طرح تفکیک زباله قرار گیرند، ادامه داد: این طرح هم اکنون در تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی مرکز استان به اجرا گذاشته شده است. مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اردبیل اجرای این طرح در مدارس را علاوه بر دنبال کردن اهداف شهرداری در این زمینه، باعث آموزش و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در بین دانش آموزان و بویژه کودکان اردبیل دانست. وی تصریح کرد: دانش آموزان با آموزش های ارائه شده می توانند سفیران این سازمان در خانه ها و در بین بزرگترهای خود بوده و در فرهنگ سازی تفکیک زباله در بین خانواده ها نقش داشته باشند. فرزانه با بیان اینکه در طرح تفکیک زباله در مدارس، سطل های آشغال جداگانه برای زباله های تر و خشک ارائه می شود، یادآورشد: مدارس فاقد این سطل ها امسال به اجرای این طرح خواهند پیوست. ترویج فرهنگ زمین پاک از مدارس آغاز شود وی همچنین با اشاره به روز زمین پاک، این روز را فرصتی برای ترویج فرهنگ زمین عاری از آلودگی زیست محیطی در بین خانواده ها و جامعه عنوان کرد و متذکر شد: همه ساله این روز بنام هفته زمین پاک نامگذاری می شد، اما امسال به دلایل نامشخص به روز زمین پاک تبدیل شده که قابل تامل است. این مسئول با اشاره به برنامه های شهرداری در زمینه توسعه فرهنگ زمین پاک به پاکسازی جاده اردبیل مغان و نیز تفرجگاه "مشه سویی" توسط دوستاداران طبیعت اشاره کرد. وی در عین حال نظافت شهری را لازمه برخورداری از زمین پاک و محیط پاک دانست و افزود: فرهنگ حفظ و توسعه محیط زیست باید در بین کودکان ترویج پیدا کند و در این خصوص آموزش مهمترین رکن آماده سازی کودکان برای سالم نگهداشتن محیط زندگی است. فرزانه همچنین با اشاره به نقش مدارس در ترویج این فرهنگ مهم عنوان کرد: آینده زمین پاک در دست کودکان امروز است و باید مدارس به نقش آموزش توجه ویژه ای داشته باشد.


۱۳۹۳/۲/۲ - ۲۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن