تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805321702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از دست رفتن حلقه ارتباط غیر رسمی میان واشنگتن و تهران / چرا آمریکا به نصیحت خود برای فراموش کردن گذشته گوش نمی کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
از دست رفتن حلقه ارتباط غیر رسمی میان واشنگتن و تهران / چرا آمریکا به نصیحت خود برای فراموش کردن گذشته گوش نمی کند؟

از دست رفتن حلقه ارتباط غیر رسمی میان واشنگتن و تهران / چرا آمریکا به نصیحت خود برای فراموش کردن گذشته گوش نمی کند؟
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا قانونی را امضا کرده است که در حال حاضر مانع از این می شود که ابوطالبی سمت نمایندگی ایران در سازمان ملل را بر عهده بگیرد.

به گزارش نامه نیوز، روزنامه السفیر لبنان نوشت: روابط آمریکا و ایران بین روزهای تلخ و شیرین در نوسان است. گاهی اوقات به نظر می رسد این روابط به سمت بهبود پیش می رود که به سه دهه تنش و دشمنی پایان دهد و گاهی دیگر اختلافات سه دهه گذشته پیش کشیده می شود تا بحران جدیدی بر آن بنیان گذاشته شود. رویارویی جدیدی که درباره خودداری آمریکا از صدور روادید برای ورود حمید ابوطالبی،سفیر جدید ایران در سازمان ملل به راه افتاده در همین راستا قرار دارد.

به گزارش تیک،  باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا قانونی را امضا کرده است که در حال حاضر مانع از این می شود که ابوطالبی سمت نمایندگی ایران در سازمان ملل را بر عهده بگیرد.

در تهران موضع یکی است. هیچ جایگزینی برای دیپلمات تعیین شده وجود ندارد و از دیدگاه ایرانی ها این اقدام آمریکا تنها ادامه شیوه قدیمی این کشور است.

محافظه کاران در ایران این مسئله را با دقت ویژه ای پیگیری می کنند . هر گونه اقدام ضعیف یا هر گونه عقب نشینی از سوی دولت در داخل برای آن مشکل ایجاد خواهد کرد و باعث افزایش هرچه ببشتر انتقادها می شود.

اما اصلاح طلبان، که گروه سیاسی حامی رئیس جمهور حسن روحانی و تایید کننده سیاست های باز او در قبال غرب تلقی می شوند اعتقاد دارند اقدامات آمریکا اشتباه بزرگ و خدمت با ارزشی به محافظه کاران در دو کشور است. زیرا مخالفان رئیس جمهور باراک اوباما و رئیس حسن روحانی هر کدام به روش خود از این تصمیم به گونه ای استفاده می کنند که گزینه دیپلماتیک و رویکرد بهبود روابط را که دو دولت در پیش گرفته اند به خطر می اندازند.

به اعتقاد اصلاح طلبان در ایران، قانون ممنوعیت ورود ابوطالبی به آمریکا اشتباه دیگر و مهم تر این کشور است، زیرا ابوطالبی از دیپلمات های کهنه کار ایرانی محسوب می شود که سال های زیادی در اروپا کار کرده و به چندین زبان صحبت می کند. او منطق کشور های غربی را درک می کند و می توانست نقش محوری را در سیاست خارجی ایران بازی کند.

السفیر در ادامه نوشت: در واقع او نه تنها می توانست نقش سفیر ایران در سازمان ملل را بازی کند، بلکه حلقه ارتباط غیر رسمی میان واشنگتن و تهران باشد. او به استناد اینکه جزو گروه رئیس جمهور است و هم زمان از جمله افرادی است که رابطه خوبی با محافظه کاران دارد؛ فضای زیادی برای مانور دارد.

گر چه برخی در جناح اصلاح طلبان درباره زمینه انتصاب او و اینکه آیا رئیس جمهور می دانست که آمریکایی ها از انتصاب ابوطالبی بهره برداری خواهند پرسش هایی رامطرح می کنند، اما به نظر می رسد اکثر ایرانی ها با وجود تفاوت دیدگاه هایشان بر این باورند که انتخاب ابوطالبی یک مسئله داخلی است و به کشورهای خارجی ارتباطی ندارد که ایران چه کسی را انتخاب به سمت نماینده خود در سازمان ملل انتخاب میکند و ازدولت می خواهند در این مورد از خود سرسختی نشان دهد. حتی برخی به این تصمیم آمریکا این گونه واکنش نشان می دهند:آمریکا علیه دولت ملی ایران به نخست وزیری محمد مصدق در دهه پنجاه کودتا کرد و در هر مناسبتی که ایرانی ها این توطئه آمریکایی ها را یادآوری می کنند صداهایی از آمریکا خواستار به فراموشی سپردن گذشته می شود، پس چرا آمریکا خود این نصیحت را گوش نمی دهد و گذشته را فراموش نمی کند؟






1393/2/2





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن