تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820781263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فانی: انتقال فرهنگ یکی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فانی: انتقال فرهنگ یکی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش است مشهد - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: انتقال فرهنگ به نسل آینده یکی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش است.


به گزارش ایرنا، ˈعلی اصغر فانیˈ روز سه شنبه در جلسه شورای اداری خراسان رضوی در مشهد افزود: انتقال فرهنگ به نسل آینده مانع از گسست فرهنگی شده و کم هویتی و بی هویتی در جامعه شکل نمی گیرد و از این منظر نقش آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهارداشت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده شده است، نقش آموزش و پرورش در بخش فرهنگی از منظر کیفی و کمی، نقشی تاثیرگذار است.
وی گفت: از منظر کمی، اکنون آموزش و پرورش با داشتن یک میلیون معلم و کارمند، 105 هزار مدرسه و 12 میلیون و 400 هزار دانش آموز و بر خورداری از شبکه وسیع اجتماعی، تنها یک وزارتخانه نیست بلکه یک فرا وزارتخانه و فرا بخش می باشد به طوری که در برخی مناطق کشور معلم روستا تنها نماینده دولت در آن منطقه است.
وی اظهارداشت: آموزش و پرورش همچنین بزرگترین فصل مشترک ملت و حاکمیت است و کوچکترین تغییرات در این تشکیلات، جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی گفت: از منظر کیفی نیز نقش معلم در جامعه برای انتقال فرهنگ نقش ممتاز و منحصر بفردی است، زیرا رفتار و حتی لباس پوشیدن و حرف زدن او، شخصیت آینده فرزندان ما را شکل می دهد و در واقع آموزش و پرورش آینه تمام نمای جامعه و کشور است.
فانی افزود: آموزش و پرورش همچنین زیر ساخت منابع انسانی کشور را تامین می کند و فارغ التحصیلان با وارد شدن به بازار کار و دانشگاه و موسسات آموزش عالی، توسعه کشور را محقق می کنند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در گزارشی، سهم کشور توسعه یافته ای مانند ژاپن از سرمایه نیروی انسانی 80 درصد و سهم سرمایه فیزیکی ( کارخانجات و ...) 18 درصد و سرمایه طبیعی ( نفت و گاز و ...) دو درصد بود در حالی که سهم کشورمان در همان گزارش از سرمایه انسانی رقمی در حدود 34 درصد را تشکیل می داد و ما برای دست یافتن به توسعه باید به سرمایه انسانی توجه خاص کنیم.
وی در ادامه به چهار سیاست مهم و جدی در آموزش و پرورش در دوره مدیریت جدید اشاره کرد و افزود: ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت همه نهادهای دولتی و غیر دولتی و استفاده از توان مردمی ، توسعه مدیریت آموزشگاهی و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش از جمله این راهبرد ها و سیاست ها در این وزارتخانه است.
وی اظهارداشت : اکنون ساماندهی نیرو در آموزش و پرورش با مشکلاتی همراه است، در حالی که در شهرهای پرجمعیت با تورم نیرو مواجه هستیم ، برخی نقاط از مشکل کمبود نیرو رنج می برند.
فانی گفت: درحال حاضر 58 هزار معلم مازاد بر نیاز در کشور وجود دارد در عین حال ما با کمبود 50 هزار معلم مواجه هستیم زیرا ساماندهی و توزیع نیرو به درستی انجام نشده است.
وزیر آموزش و پرورش در این رابطه به سیاست جدید جذب نیرو اشاره کرد و اظهارداشت: جذب نیرو تحت عنوان بومی گزینی از سیاست های جدید است و بر اساس آن هر منطقه، شهرستان و یا بخش می تواند به عنوان یک بوم شناخته شود و نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از همان بوم گزینش و جذب شوند.
وی گفت: بحث بومی پذیری در سال جاری در دستور کار دانشگاه فرهنگیان و 100 شعبه آن در سطح کشور قرار گرفته است و امید است این سیاست به تامین نیروی انسانی مناطق دچار مشکل کمک کند.
فانی افزود : بحث کیفیت بخشی در آموزش و پرورش نیز از طریق دادن اختیارات بیشتر به مدیران آموزشگاه ها در سال جاری با موافقت مجلس شورای اسلامی در 500 مدرسه کشور اجرا می شود و امید است در این فرصت که تعداد دانش آموزان کشور نسبت به گذشته کاهش داشته ، بحث کیفی سازی با جدیت دنبال شو د تا در زمان افزایش دانش آموز با مشکلی روبرو نشویم.
وی در پایان به عملیاتی کردن سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نقشه راه این سند در حال تدوین بوده و امید است بزودی مطالعات و کار تدوین آن به اتمام برسد و عملیاتی و اجرایی شود.
وزیر آموزش و پرورش از روز گذشته به خراسان رضوی سفر کرده و دیروز و امروز برنامه های مختلفی داشته و تنی چند از معاونین وی با سفر به شهرستانها، مسائل و مشکلات مربوط به این وزارتخانه را از نزدیک بررسی کرده اند.
659/508
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن