تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806671649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال فرهنگ یکی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فانی : انتقال فرهنگ یکی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش است مشهد - ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت : انتقال فرهنگ به نسل آینده یکی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش است.


به گزارش ایرنا ، علی اصغر فانی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری خراسان رضوی در مشهد افزود : انتقال فرهنگ به نسل آینده مانع از گسست فرهنگی شده و کم هویتی و بی هویتی در جامعه شکل نمی گیرد و لذا از این منظر نقش آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است .
وی اظهارداشت : در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد ، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده شده است ، نقش آموزش و پرورش در بخش فرهنگی از منظر کیفی و کمی ، نقشی تاثیر گذار است .
وی گفت : از منظر کمی اکنون آموزش و پرورش با داشتن یک میلیون معلم و کارمند ، 105 هزار مدرسه و 12 میلیون و 400 هزار دانش آموز و بر خورداری از شبکه وسیع اجتماعی تنها یک وزارتخانه نیست بلکه یک فرا وزارتخانه و فرا بخش می باشد به طوری که در برخی مناطق کشور معلم روستا تنها نماینده دولت در آن منطقه است .
وی اظهارداشت : آموزش و پرورش همچنین بزرگترین فصل مشترک ملت و حاکمیت است و کوچکترین تغییرات در این تشکیلات ، جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی گفت : از منظر کیفی نیز نقش معلم در جامعه برای انتقال فرهنگ نقش ممتاز و منحصر بفردی است زیرا ، رفتار و حتی لباس پوشیدن و حرف زدن او، شخصیت آینده فرزندان ما را شکل می دهد و در واقع آموزش و پرورش آینه تمام نمای جامعه و کشور است.
فانی افزود : آموزش و پرورش همچنین زیر ساخت منابع انسانی کشور را تامین می کند و خروجی ها آن با وارد شدن به بازار کار و دانشگاه و موسسات آموزش عالی ، توسعه کشور را محقق می کنند.
وی در همین رابطه به تقسیم بندی های صورت گرفته برای توسعه کشورها اشاره کرد و گفت : سرمایه های نیروی انسانی، فیزیکی و طبیعی سه رکنی هستند که برای توسعه یک کشور مهم می باشند که در این میان ، سرمایه نیروی انسانی مهمترین رکن برای توسعه کشور ها به شمار می رود.
وزیر آموزش و پرورش گفت : در گزارشی، سهم کشور توسعه یافته ای مانند ژاپن از سرمایه نیروی انسانی 80درصد و سهم سرمایه فیزیکی ( کارخانجات و ...) 18 درصد و سرمایه طبیعی ( نفت و گاز و ...) دو درصد بود در حالی که سهم کشورمان در همان گزارش از سرمایه انسانی رقمی در حدود 34 درصد را تشکیل می داد و ما برای دست یافتن به توسعه باید به سرمایه انسانی توجه خاص کنیم.
وی در ادامه به چهار سیاست مهم و جدی در آموزش و پرورش در دوره مدیریت جدید اشاره کرد و افزود : ساماندهی نیروی انسانی ، توسعه مشارکت همه نهادهای دولتی و غیر دولتی و استفاده از توان مردمی ، توسعه مدیریت آموزشگاهی و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش از جمله این راهبرد ها و سیاست ها در این وزارتخانه است .
وی اظهارداشت : اکنون ساماندهی نیرو در آموزش و پرورش با مشکلاتی همراه است ، در حالی که در شهر های پرجمعیت با تورم نیرو مواجه هستیم ، برخی نقاط از مشکل نیرو رنج می برند.
فانی گفت : درحال حاضر 58 هزار معلم مازاد بر نیاز در کشور وجود دارد در عین حال ما با کمبود 50 هزار معلم مواجه هستیم زیرا ساماندهی و توزیع نیرو به درستی انجام نشده است .
وزیر آموزش و پرورش در این رابطه به سیاست جدید جذب نیرو اشاره کرد و اظهارداشت : جذب نیرو تحت عنوان بومی گزینی از سیاست های جدید است و بر اساس آن هر منطقه، شهرستان و یا بخش می تواند به عنوان یک بوم شناخته شود و نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از همان بوم گزینش و جذب شوند.
وی گفت : بحث بومی پذیری در سال جاری در دستور کار دانشگاه فرهنگیان و 100 شعبه آن در سطح کشور قرار گرفته است و امید است این سیاست به تامین نیرو انسانی مناطق دچار مشکل کمک کند.
فانی افزود : بحث کیفیت بخشی در آموزش و پرورش نیز از طریق دادن اختیارات بیشتر به مدیران آموزشگاهها در سال جاری با موافقت مجلس شورای اسلامی در 500 مدرسه کشور اجرا می شود و امید است در این فرصت که تعداد دانش آموزان کشور نسبت به گذشته کاهش داشته ، بحث کیفی سازی با جدیت دنبال گردد تا در زمان افزایش دانش آموز با مشکلی روبرو نشویم.
وی در پایان به عملیاتی کردن سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : نقشه راه این سند در حال تدوین بوده و امید است بزودی مطالعات و کار تدوین آن به اتمام برسد و عملیاتی و اجرایی شود.
وزیر آموزش و پرورش از روز گذشته به خراسان رضوی سفر کرده است و دیروز و امروز برنامه های مختلفی داشته و تنی چند از معاونین وی با سفر به شهرستانها ، مسائل و مشکلات این وزارتخانه را از نزدیک بررسی کرده اند.
659
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن