تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815291714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی وقوع پدیده النینو در ماه ژوییه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیش بینی وقوع پدیده النینو در ماه ژوییه تهران - ایرنا - بنابه پیش بینی دولت استرالیا، پدیده النینو احتمالا همزمان با آغاز ماه ژوییه (تیر) اتفاق خواهد افتاد.


به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از بلومبرگ، این پیش بینی همسو با پیش بینی های دیگر در مورد وقوع پدیده النینو است، پدیده ای که می تواند آب و هوای سراسر جهان را تحت تاثیر قرار دهد و قیمت کالاها را دچار آشفتگی نماید.
سازمان هواشناسی استرالیا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تمام مدل های آب و هوایی مورد بررسی نشان داده اند که یک پدیده النینو احتمالا امسال به وقوع می پیوندد، شش مدل از هفت مدل مورد بررسی نشان می دهند آستانه وقوع این پدیده ممکن است از اوایل ژوییه فراتر رود.
سازمان یادشده که در ملبورن قرار دارد؛ اعلام کرد: گرم شدن اقیانوس آرام که تحت تاثیر اتمسفری که روی آن قرار دارد، پدیده النینو را موجب می شود، احتمالا در ماه های آینده نیز تداوم خواهد داشت.
النینوها می توانند در حالی که آب و هوای بخش هایی از جنوب آمریکا و ایالات متحده آمریکا را بیش از حد معمول مرطوب می سازند، آب و هوای آسیا را به شدت گرم کنند، این تغییرات آب و هوایی، کشاورزان اندونزی تا برزیل را به ترتیب با بارش خیلی کمتر از حد معمول و بارش خیلی بیشتر از حد معمول، دچار چالش خواهند کرد.
بانک گلدمن ساچز آمریکا، روغن پالم و شکر را از جمله محصولاتی اعلام کرده که در صورت وقوع النینو، بازار آنها ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.
سازمان جهانی هواشناسی هفته گذشته در مورد افزایش شدید دمای جهان هشدار داد.
اقتصام(6)1063**1558
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن