تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819398093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بچه‌ها را تشویق و تنبیه غذایی نکنید


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بچه‌ها را تشویق و تنبیه غذایی نکنید
کد خبر: ۳۹۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۸ - 22 April 2014


سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت تأثیر خودمراقبتی والدین در سلامت کودکان را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر شهرام رفیعی فر گفت: مثلاً رفتار والدین چاق که وعده ها و مقادیر غذای بالایی در طول روز مصرف می‌کنند باعث چاقی کودک می‌شود.

وی افزود: به منظور پیشگیری از چاقی کودکان، می‌بایست خوردن میوه، مغزها و آب میوه‌های طبیعی را جایگزین تنقلات و نوشیدنی‌های صنعتی کرد.

دکتر رفیعی فر گفت: تماشای زیاد تلویزیون باعث تحریک اشتهای کودک و خوردن بیش از اندازه مواد غذایی پر کالری می‌شود. تماشای تلویزیون فعالیت بدنی کودک را کاهش می‌دهد و مانع از سوزاندن مقدار کالری جذب شده می شود.

 بچه ها را تشویق و تنبیه غذایی نکنید

وی با تأکید بر اینکه والدین از غذا برای تنبیه و تشویق فرزندانشان استفاده نکنند، گفت: هر بار که به همراه فرزندتان به سوپرمارکت می‌روید دنبال خرید موادغذایی سالم باشید. بستنی، شیرینی‌جات و مواد پرچرب کمتری بخرید و میوه و سبزی بیشتری در سبد خرید خود بگنجانید.

وی اضافه کرد: كودكان نياز به غذاي كافي براي رشد دارند ولي كالري اضافي و فقدان تحرك بدني می‌تواند آن‌ها را به سوي اضافه وزن سوق دهد.

دکتر رفیعی فر گفت: به کودک غذاهای سالم و میان وعده‌های سالم مانند میوه که در آشپزخانه خودتان موجود هستند، بدهید.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت با اشاره به الگو بودن والدین برای فرزندان، گفت: الگوی خوبی برای فرزندانتان باشید.جلوی تلویزیون به جای چیپس خوردن یک پرتقال پوست بکنید. به جای قند، کشمش بخورید و به جای آسانسور از پله استفاده کنید تا او هم از شما عادات خوب را بیاموزد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن