تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820467833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امسال پروژه جدید راه سازی در خراسان رضوی اجرا نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امسال پروژه جدید راه سازی در خراسان رضوی اجرا نمی شود مشهد – ایرنا – مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در سال جاری هیچ قرارداد جدید برای اجرای پروژه راه سازی در استان با پیمانکار بسته نمی شود و اولویت با اتمام پروژه های نیمه تمام خواهد بود.


ˈمحمد پارساˈ روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: طی دو سال گذشته اهتمام ویژه ای از سوی مدیریت ساخت و توسعه راه ها در استان انجام گرفت و باعث شد با توجه به کمبود اعتبارات حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران پروژه ها باقی بماند.
وی عمده مشکلات بخش راه سازی خراسان رضوی در سال گذشته را تخصیص کم اعتبارات و گرانی قیر برای آسفالت راه ها عنوان و بیان کرد: پارسال کل اعتبارات این بخش 900 میلیارد ریال بود که تا پایان سال تنها 18 درصد آن تخصیص یافت و مشکلات عدیده ای را در اتمام پروژه های راه سازی و تامین رضایت مردم بوجود آورد.
او اظهار داشت: به رغم کمبود اعتبارات راه سازی، اجرای هیچ کدام از پروژه های ساخت و ساز در سال گذشته متوقف نشد و تنها آهنگ توسعه آن آرامتر شد.
وی گفت: مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: طول کل راه های استان 20 هزار و 419 کیلومتر است که از این تعداد شش هزار و 266 کیلومتر شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر روستایی می باشد.
پارسا درصد برخورداری جمعیت روستاهای بالای 50 خانوار استان خراسان رضوی از راه مناسب را بیش از 90 درصد عنوان کرد و افزود: اولویت امسال مدیریت ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی اتمام پروژه های نیمه تمام روستاهای بالای 50 خانوار می باشد.
او با اشاره به پروژه های راه سازی انجام گرفته در سال گذشته گفت: پارسال ساخت و آسفالت 94 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و 106 کیلومتر راه روستایی در استان خراسان رضوی به اتمام رسید و بهره برداری شد.
وی تعداد پروژه های نیمه تمام مدیریت ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی را 240 پروژه راه روستایی و 75 پروژه راه شهری عنوان و بیان کرد: اولویت اول کاری امسال این مدیریت تکمیل پروژه های راه سازی با پیشرفت فیزیکی 50 درصد به بالا است.
وی اولویت دوم را احداث و آسفالت راه های روستایی بالای 50 خانوار استان به میزان 200 کیلومتر عنوان کرد و افزود: اکنون ساخت هزار و 400 کیلومتر راه مربوط به روستاهای بالای 50 خانوار باقیمانده، 300 کیلومتر راه آماده آسفالت است و قرارداد برای ساخت هزار و 200 کیلومتر راه دیگر با پیمانکار مربوطه بسته شده است.
وی اجرای پروژه ساخت و چهار خطه کردن محور ترانزیتی مشهد - فریمان - تربت جام - تایباد – دوغارون به عنوان دومین راه ترانزیتی مهم کشور را مهمترین پروژه راه سازی این نهاد در سال جاری برشمرد و گفت: تکمیل قطعات نیمه کاره باند دوم این محور تا پایان امسال انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه چهار خطه کردن محور 245 کیلومتری مشهد- فریمان- تربت جام – تایباد- دوغارون از سال 1383 آغاز شده و هر سال بخشی از آن انجام گرفته است، افزود: امسال قرار است ساخت قطعات نیمه کاره این محور به پایان برسد و قرارداد مربوط به چهار خطه کردن 40 کیلومتر باقیمانده را در سال 1394 با پیمانکاران منعقد کنیم.
وی توسعه بزرگراه های استان خراسان رضوی را از دیگر برنامه های این مدیریت در سال جاری عنوان و بیان کرد: اکنون هشت پروژه برای رفع نقاط حادثه خیز و 50 پروژه راه سازی بین شهری به طول 620 کیلومتر در استان در دست ساخت است.
پارسا گفت: سقف اعتبارات بخش ساخت و توسعه راه های خراسان رضوی در سال جاری نیز به 500 میلیارد ریال رسیده که امید است بتوان با استفاده از سهام و فاینانس خارجی پروژه های نیمه تمام را به پایان رساند.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پیشنهاد کرد امسال برای تسریع در اجرای پروژه های راه سازی دولت قیر رایگان در اختیار این نهاد گذاشته شده و تخصیص اعتبارات پروژه ها بویژه در بخش استانی بیشتر شود./3
7489 /664
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن