تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820256222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلانتری: راهکارهای نجات دریاچه ارومیه تا پایان ماه جاری به دولت ارایه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کلانتری: راهکارهای نجات دریاچه ارومیه تا پایان ماه جاری به دولت ارایه می شود تبریز - ایرنا - دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: راهکارهای قابل اجرا و علمی نجات این دریاچه تا پایان ماه جاری به دولت ارایه می شود.


عیسی کلانتری روز دوشنبه در کارگاه یک روزه هم اندیشی مطالعات انجام شده در خصوص نجات این دریاچه در استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: اصل اول که در ارایه این طرح لحاظ شده تامین کسری آب این دریاچه از سطح حوزه آن می باشد و انتقال آب بین حوزه ای، آخرین اولویت ماست.
وی خاطرنشان کرد: طرح های مختلفی در خصوص نجات این دریاچه در دست داریم که از آن جمله می توان به دادن حق آبه حوزه دریاچه از مصارف فعلی، انتقال آب رودخانه زاب به میزان 700 میلیون متر مکعب در سال، کاهش مصرف آب و صرفه جویی و بهره وری از آب به هر قیمتی که شده و همچنین به کارگیری فکرهای جدید در این مورد اشاره کرد.
کلانتری گفت: احیای دریاچه ارومیه کار سهلی نخواهد بود و از همان ابتدا به پیچیدگی این کار واقف بودم و از عواقب بد آن در منطقه اطلاع کافی دارم.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 94 درصد این دریاچه خشک شده اما این موضوع نباید ما را ناامید کند و باید بدانیم که با خشک شدن این دریاچه، زندگی در این منطقه بخصوص شهر تبریز سخت خواهد بود.
کلانتری با اشاره به مصرف سالانه پنج میلیارد متر مکعب آب شیرین در این حوزه، افزود: متاسفانه در ازای مصرف هر متر مکعب آب در این حوزه، 20 سنت درآمد کشاورزی داریم که در مقایسه با قیمت آب در کشورهای منطقه، کاملا ضرر ده است.
وی همچنین به بررسی دستورات 19 گانه که مصوب دولت قبلی بود اشاره کرد و گفت: برخی از این راهکارها غلط بوده و برخی نیز وظایف ذاتی سازمان های مرتبط است و اجرای آنها دردی را دوا نکرده و کمکی به افزایش سطح آب این دریاچه نمی کند.
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه انتقال آب رودخانه زاب به این دریاچه را ضروری خواند و افزود: متاسفانه انتقال آب این رودخانه در صورت تامین به موقع اعتبار، تا قبل از فروردین ماه سال 98 صورت نمی گیرد و در کنار آن، انتقال آب خزر نیز به عنوان راهکاری که هیچ یک از محققان داخلی و خارجی با آن موافق نیستند مطرح بوده و در حال مطالعه و بررسی است.
کلانتری گفت: متاسفانه تا به این زمان کسانی که در معرض این تهدید بوده اند نامحرم تلقی و مردم از وضعیت این دریاچه بی اطلاع مانده اند و دولت مزیت همکاری با مردم را نداشته اما از این پس و با همکاری و همراهی مردم، این دریاچه را نجات خواهیم داد.
کارگاه یک روزه هم اندیشی مطالعات انجام شده در خصوص نجات دریاچه ارومیه با حضور کارشناسان و محققان زیست محیطی و اعضا ستاد در تبریز در حال برگزاری است.
7233/587
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن