تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820364624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاد اعتکاف در خراسان رضوی آغاز به کار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ستاد اعتکاف در خراسان رضوی آغاز به کار کرد مشهد - ایرنا - مسوول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از آغاز به کار ستاد برگزاری مراسم اعتکاف در این استان خبر داد.


حجت الاسلام ˈحسینعلی رحمتیˈ روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این ستاد برای برنامه ریزی و برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم اعتکاف در مساجد خراسان رضوی تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: نهادهایی از جمله اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز رسیدگی به مساجد، شهرداری، صدا و سیما، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش در این ستاد عضویت دارند.
وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، نظارت و حمایت فرهنگی لازم را از مساجد طی برگزاری مراسم اعتکاف دارد که اقدامات این نهاد شامل اعزام مبلغ و مبلغه، قاری قرآن کریم و سایر امکانات و خدمات به مساجد استان می باشد.
وی شناسایی مساجد فعال در مراسم اعتکاف و معرفی آنان به مردم را از جمله حمایت های فرهنگی ستاد اعتکاف اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان و بیان کرد: برای اطلاع رسانی مطلوب برگزاری این مراسم امسال سعی شده است از طریق صدا و سیما، مطبوعات و سایتهای مربوط این مهم به نحو احسن انجام شود.
وی با اعلام چاپ و انتشار منشور اعتکاف از سوی ستاد مزبور گفت: این منشور امسال قرار است در سطح مساجد استان توزیع شود.
وی افزود: در این منشور به آسیب های احتمالی مراسم اعتکاف اشاره شده و برنامه ها و راهکارهایی برای بهبود وضعیت اعتکاف و هماهنگ سازی مساجد برای برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم اشاره شده است.
حجت الاسلام رحمتی همچنین از برگزاری همایش هم اندیشی و توجیهی برای رابطین فرهنگی و ائمه جماعات فعال در امر اعتکاف در مساجد خبر داد و گفت: جلسات آموزشی و توجیهی برای معتکفین در همه مساجد قبل از فرارسیدن موعد مقرر اعتکاف انجام می شود.
وی با بیان اینکه ثبت نام معتکفین و مساجد متقاضی برگزاری اعتکاف در خراسان رضوی به صورت اینترنتی انجام می شود، افزود: ثبت نام و معرفی مساجد فعال در امر اعتکاف از طریق سایت اینترنتی این ستاد به آدرس www.etekaf.ir انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: پارسال بیش از 38 هزار نفر در این استان در مراسم اعتکاف شرکت کردند که پیش بینی می شود این تعداد امسال به بیش از 40 هزار نفر برسد.
او افزود: سال گذشته مراسم اعتکاف در 439 مسجد استان خراسان رضوی برگزار شد که از این تعداد 120 مسجد در مشهد بود.
وی گفت: پیش بینی می شود امسال نیز به همین تعداد مسجد در این استان متقاضی برگزاری مراسم اعتکاف باشند./3
7489 /664
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن