تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820803616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليتهاي معدني گسترش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۵۴ق.ظ)
نتايج سفر هيات دولت به سيتان وبلوچستان : فعاليتهاي معدني گسترش مي يابد رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان نتايج سفر وزير صنعت ، معدن و تجارت به استان را تشريح کرد .
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت، رييس سازمان صنعت،معدن و تجارت سيستان و بلوچستان در رابطه با نتايج سفر رياست محترم جمهور و وزير صنعت ، معدن و تجارت در زمينه ي صنعت ، معدن و تجارت استان به انجام فعاليتهاي گسترده معدني در استان سيستان و بلوچستان با توجه به پتانسيلهاي استان در اين زمينه اشاره کرد .
نادر ميرشکار گفت : تفاهمنامه ي جداگانه اي با سازمان هاي توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) منعقد گرديده و در زمينه اين تفاهمنامه ها مقرر گرديده که در مناطق مستعد اکتشافي در اختيار ، انجام عمليات سيستماتيک اکتشافي انجام و در صورت دستيابي به ذخاير اقتصادي نسبت به استخراج و احداث کارخانه فرآوري اقدام صورت پذيرد .
وي گفت : مجموع مناطق مشمول اين تفاهم نامه ها حدود 45 هزار کيلومتر مربع را شامل مي شود .
ميرشکار گفت:با توجه به اينکه سيستان و بلوچستان داراي 9 بازارچه ي رسمي مصوب با 7 بازارچه فعال و بيش از 100 شرکت تعاوني مرزنشين و 1300 کيلومتر مرز خاکي با کشورهاي افغانستان و پاکستان مي باشد و جمعيتي بالغ بر يک ميليون مرزنشين را داراست مقررشد در خصوص اصلاح مصوبه مبادلات مرزي مرزنشينان ساکن در شعاع 20 کيلومتري مرز، به 30 کيلومتري افزايش يابد که قرار شد پيشنهاد به سازمان توسعه تجارت ايران براي پيگيري داده شود .
وي مشکلات مالياتي را از عمده مشکلات در بخش اقتصادي در استان عنوان کرد و گفت : در اين سفر مقرر شد در خصوص اعمال معافيت مالياتي بيش از ساير استانها براي واحدهاي توليدي استان و همچنين مشمول شدن زاهدان از قانون عدم معافيت مالياتي شهرک هاي صنعتي واقع در شعاع کمتر از 30 کيلومتر اقداماتي صورت پذيرد که اين موضوع از طريق استاندار محترم و نمايندگان محترم در مجلس شوراي اسلامي نيز در دست پيگيري قرار گرفته است .
ميرشکار در ادامه افزود : استان سيستان و بلوچستان از لحاظ معدني داراي ذخاير متنوع و استراتژيک از جمله مس ، آنتيموان ، تيتانيوم ، آهن و ... مي باشد و بر همين اساس نيز تصميماتي گرفته شد تا حقوق دولتي که از معادن استان اخذ مي گردد کاهش يافته تا با سرمايه گذاري بخش خصوصي در خصوص اجراي طرحهاي بزرگ معدني از طرح فرآوري تيتانيوم در منطقه فنوج ، آنتيموان در منطقه با همکاري سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) اقدامات لازم به عمل آيد و سازمان زمين شناسي نيز تهيه ي نقشه هاي زمين شناسي 100000/1 (1 صد هزارم) را در دستور کار خود قرار دهد .
وي افزود:طرح فولاد نيز که يکي از پيشنهادات جهت سفر از سوي اين سازمان مطرح گرديده بود مقرر شد سازمان گسترش و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران بررسي هاي لازم را صورت دهند و در صورت نتايج اکتشاف و رسيدن به ذخاير مطمئن اين طرح در استان اجرا گردد .
نادر ميرشکار تصريح کرد : شرکت صنايع بافت بلوچ مجددا در اختيار ايدرو قرار بگيرد و به يک کارخانه قوي شامل نساجي ، بافندگي و ريسندگي با ماشين آلات جديد ايجاد و احيا گردد و به عنوان يک صنعت مادر در منطقه فعاليت نمايد .
وي بررسي امکان اجراي کارخانه سيمان 2 ميليون تني و کارخانه لاستيک اتومبيل و نيروگاه هاي خورشيدي و بادي و طرح هاي پيشنهادي و پتروشيمي توسط ايدرو و ايميدرو را با مشارکت بخشهاي خصوصي که از تاکيدات مقام عالي وزارت بود از جمله برنامه هاي مهم اين سازمان در آينده عنوان کرد .
ميرشکار گفت : با توجه به اينکه سيستان و بلوچستان داراي 300 کيلومتر مرز آبي و 2 بندر مهم نيز مي باشد بخشي از گندم مورد نياز کشور از طريق بندر چابهار وارد گردد و در زمينه ي آرد مصرفي مردم نيز سهميه ي تخصيصي آرد استان از 24 هزار تن به 30 هزار تن از طرف مقام عالي وزارت مورد تاکيد قرار گرفت .
رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت در ادامه گفت : انشاء ا... با الهام از فرمايشات مقام معظم رهبري و در راستاي سياست هاي دولت تدبير و اميد و اهداف تعريف شده در سند چشم انداز بيست ساله ، نظام جمهوري اسلامي ايران به اقتصاد اول منطقه تبديل گردد و مي طلبد با بهره گيري از امکانات موجود و قابليت ها و توانمنديها و پتانسيلهاي منحصر به فرد استانهاي مرزي با رفع موانع ، چالشها و مشکلات فرآوري و حمايت ازفعالان اقتصادي که به حق امروزه کساني که در عرصه صنعت ، معدن و تجارت و سرمايه گذاري فعاليت مي کنند سربازان جبهه اقتصادي کشور مي باشند و در راستاي نيل به اين اهداف استفاده بهينه برد .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن