تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821125721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگاه تخصصی ثبت جهانی ماسوله برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارگاه تخصصی ثبت جهانی ماسوله برگزار شد رشت - ایرنا - کارگاه تخصصی ثبت جهانی ماسوله صبح دوشنبه با حضور فرمانداران ، بخشداران شهرداران و مسوولان ذیربط در این شهرک تاریخی برگزار شد .


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد : این کارگاه تخصصی بمنظور بررسی مشکلات و چالشهای پیش رو در ثبت جهانی ماسوله و ابلاغ به سازمانها و ادارت مربوط برگزار شده است .
ˈ مجید اخوان ˈ روز دوشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه یادشده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاسفانه ، سال گذشته هیچ گونه اعتبارات تکمیل مطالعاتی در زمینه یادشده به استان تخصیص نیافته است .
وی اظهار کرد : در کارگاه امروز علاوه بر بررسی موانع ، راهکارهای جذب و تخصیص اعتبارات ملی برای طی فرآیند ثبت جهانی ماسوله نیز ارایه می شود .
وی ادامه داد : فرآیند جهانی شدن ماسوله از سال 89 آغاز شده و 10 معیار در ثبت جهانی آن نقش دارند که اصالت و مدیریت از مهمترین این معیارهاست .
اخوان افزود : اگر مدیریت هر اثر تاریخی یکپارچه نباشد ؛ چالش های جدی بروز می کند و در این راستا مدیریت ماسوله نیاز به یک اراده واحد و عظیم استانی دارد .
وی اضافه کرد : ماسوله اثر تاریخی زنده ای است که با همه قدمت ، زندگی در آن جریان دارد و برای حفظ و احیای آن نمی توان جزیره ای اقدام کرد .
شهرک تاریخی ماسوله به عنوان اثر ملی در سال 1354 شمسی به شماره 1090 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و اینک برای ثبت جهانی آماده می شود . ک/3
1881/604
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن