تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806379799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درس بزرگ زندگي حضرت زهرا(س)؛ تلاش، کوشش و پاک زندگي کردن/ضرورت رعايت کامل حدود و ضوابط شرعي در محيطهاي مراسم مذهبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۳ (۱۴:۶ب.ظ)
رهبر معظم انقلاب: درس بزرگ زندگي حضرت زهرا(س)؛ تلاش، کوشش و پاک زندگي کردن/ضرورت رعايت کامل حدود و ضوابط شرعي در محيطهاي مراسم مذهبي در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوي برگزيده ي دو عالم حضرت صديقه کبري سلام الله عليها و فرزند برومندش امام خميني کبير (ره) فضاي حسينيه ي امام خميني مملو از عطر دل انگيز فضائل و مناقب فاطمي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار که با حضور جمعي از شاعران و ذاکرين اهل بيت عليهم السلام برپا شد با تبريک ولادت حضرت زهرا سلام الله عليها و گراميداشت تقارن اين روز با ميلاد امام خميني (ره) درس بزرگ زندگي فاطمه زهرا سلام الله عليها را براي جامعه بشري، «تلاش»، «کوشش» و «پاک زندگي کردن» خواندند و افزودند: مجالس مذهبي فرصتي منحصر به فرد در بيان درسهاي مهم زندگي ستارگان فروزان دين است و بايد با انتقال محتوا و مضمون هنرمندانه، آگاهي بخش، بيدارگر، اميدوار کننده، وحدت آفرين و رعايت کامل حدود شرعي در مراسم مذهبي، اين مسئوليت و فرصت را در خدمت مقابله با توطئه هاي پيچيده دشمنان اسلام و همچنين پيشبرد اهداف نظام اسلامي قرار داد.
رهبر انقلاب اسلامي برگزاري مراسم معنوي براي ائمه در نظام اسلامي را يک فرصت مغتنم و از نعمت هاي بزرگ الهي دانستند و افزودند: اگرچه ذهن محدود بشري نمي تواند ابعاد شخصيت هاي آسماني و افلاکي از قبيل فاطمه زهرا سلام الله عليها را به درستي محاسبه کند، اما لازم است رفتارها و مقامات معنوي اين بزرگان به عنوان الگو براي رسيدن به اهداف بزرگ اجتماعي در پيش روي ما قرار گيرد.
ايشان حيات طيبه اسلامي و ايجاد جامعه اي آباد، آزاد، مستقل، برخوردار از اخلاق والا و متحد و يکپارچه و شکل گيري جامعه متقي و پرهيزگار را نمونه هايي از اهداف جامعه ي اسلامي برشمردند و تأکيد کردند: رسيدن به چنين جامعه اي تنها با ورع و کوشش و دوري از تنبلي و بيکاري و مأيوس شدن محقق خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي رواج و ريشه دار شدن سنت ستايشگري خاندان پيامبر اکرم (ص) در کشور را توسط هزاران نفر از مداحان باذوق و هنرمند، يک فرصت دانستند و افزودند: اين فرصت و امکان بزرگ، مسئوليتها و تعهداتي را نيز به همراه خود دارد که ميتواند زمينه ساز تحول در کشور شود.
ايشان با اشاره به تلاش هاي پرحجم دشمنان انقلاب اسلامي در جهت تخريب اعتقادات و باورهاي مردم و ايجاد انحراف در مسير حرکت نظام اسلامي و ملت پرافتخار ايران با استفاده از ابزارهاي پيچيده ارتباطاتي و الکترونيکي خاطرنشان کردند: هدف دشمن به زانو در آوردن اسلام و جلوگيري از الگو شدن جامعه شيعي و معارف شيعي در دنياست.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: نظام اسلامي در مقابل اين توطئه و طراحي پيچيده دشمن، امکانات و ابزارهاي منحصر به فردي را در اختيار دارد که مجالس و هيأتهاي مذهبي و مخاطبه چهره به چهره با مردم از طريق منبر و مداحي، يکي از اين امکانات منحصر به فرد است.
ايشان استفاده نامناسب از اين فرصت ارزشمند و بي نظير را کفران نعمت الهي خواندند و در تبيين برخي مصاديق ضايع کردن فرصت منبر و مداحي گفتند: اگر نتيجه مداحي و منبر، نااميد کردن مردم به آينده باشد، يا اينکه نسبت به وضعيت و وظايف جامعه ايجاد آگاهي نکند، اين فرصت هدر رفته است.
حضرت آيت الله خامنه اي، آسيب زدن به وحدت و اختلاف افکني ميان شيعه و سني را يکي ديگر از مصاديق کفران نعمت دانستند و افزودند: بارها تکرار کرده ايم که در جلسات ديني نبايد به کينه ورزيهاي مذهبي دامن زد، زيرا مثل روز روشن است که اختلاف افکني بين مسلمانان، همچون شمشيري در دست دشمنان اسلام، مقصود آنان را برآورده مي کند.
ايشان با اشاره به توصيه بزرگان دنياي اسلام به وحدت افزودند: ما افتخار مي کنيم که شيعه علوي هستيم و افتخار مي کنيم که امام بزرگوار ما پرچم ولايت را سر دست گرفت و وسيله اي شد تا دنياي اسلام اعم از شيعه و غيرشيعه به اسلاميت خود افتخار کنند اما نبايد با رفتار و گفتار نابخردانه شمشير اختلاف افکني دشمن را تيز کرد.
توصيه بعدي رهبر انقلاب اسلامي به جامعه مداحان، ضرورت رعايت دقيق «حدود و ضوابط شرعي» در محيطهاي مراسم مذهبي بود.
ايشان محيط هاي مداحي و هنر مذهبي را محيطي «پاک و مطهر» خواندند و خاطرنشان کردند: اين محيط بايد همچنان طاهر و عفيفانه باشد و نبايد برخي بي قيدي ها و بي مبالاتي ها به دنياي هنر اسلامي و مذهبي نيز نفوذ و رسوخ کند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان انتخاب «مضمون و محتواي آموزنده و آگاهي بخش» را يک ضرورت ديگر در هنر ستايشگري اهل بيت برشمردند و گفتند: نوحه هاي آگاهي بخش و بيدارگري که در دوران شور و هيجان انقلاب اسلامي در سراسر کشور سروده و خوانده مي شد، تأثير شگرفي در پيروزي انقلاب اسلامي داشت.
در ابتداي اين ديدار 8 نفر از شعرا و مداحان اهل بيت عليهم السلام سروده هايي را در بيان شأن و عظمت دختر گرامي پيامبر اسلام قرائت کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن