تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804148537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ركورد سرعت حفاري در تاريخ توسعه پارس جنوبي شكست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
ركورد سرعت حفاري در تاريخ "توسعه پارس جنوبي" شكست
شركت حفاري شمال با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: با تلاش حفارمردان متخصص اين شركت و نظارت، حمايت و پشتيباني شركت پتروپارس ركورد سرعت عمليات حفاري در تاريخ توسعه ميدان گازي پارس جنوبي توسط يكي از معدود دكل هاي حفاري تحت مالكيت جمهوري اسلامي ايران شكسته شد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛بيانيه مذكور تاكيد كرده است: اين ركورد غرور آميز توسط دستگاه حفاري سحر1 به ثبت رسيد كه دو سال قبل و پس از توقفي 28 ساله  در تامين دكل هاي دريايي؛ توسط حفاري شمال و تحت مالكيت اين شركت ايراني وارد آبهاي خليج فارس شده بود.
 
در اين بيانيه آمده است: با تلاش کارکنان حرفه اي شركت حفاري شمال حفره 32 اينچي يكي از چاه هاي ميدان گازي پارس جنوبي در فاز 13 در عرض 16 ساعت حفر و عمليات حفاري در آن با موفقيت به پايان رسيد كه اين سرعت حفاري به استناد آمارهاي موجود در طول تاريخ توسعه ميدان پارس جنوبي بي نظير بوده است و به فضل الهي شركت حفاري شمال موفق شد ركورد شايسته ديگري را در كتاب افتخارات صنعت نفت ايران به ثبت برساند.
 
بيانيه شركت حفاري شمال تصريح مي كند: آخرين ركورد موجود در اين زمينه و در مورد حفره اي مشابه در همين ميدان گازي مربوط به يك دستگاه حفاري با مالكيت هند و تحت اجاره شركت هاي ايراني است كه در سال 1391 با سرعت حفاري بيش از 20 ساعت به ثبت رسيد.
 
در ادامه يادآور مي شود: ركورد سابق هم در زماني به ثبت رسيده بود كه دستگاه سحر 1 هنوز وارد منطقه عملياتي پارس جنوبي نشده بود و اكنون شركت حفاري شمال موفق شد علاوه بر بهبود ركورد سابق به ميزان بيش از 4 ساعت، اين افتخار را به نام يكي از دكل هاي تحت مالكيت جمهوري اسلامي ايران و با كاركنان متخصص ايراني به ثبت برساند.
 
اين بيانيه یادآور مي سازد: حصول اين موفقيت جز در پناه حمايت و همدلي مديران و متخصصان شركت پتروپارس به عنوان كارفرماي پروژه حفاري فاز 13 به دست نيامد و اعتماد به وجود آمده ميان اركان تصميم ساز و اجرايي در شركت هاي پتروپارس و حفاري شمال مهمترين عامل دست يابي به اين موفقيت بوده است.
 
در ادامه تاكيد مي شود: وجود كارفرمايان حرفه اي و دورانديش و همگامي آن با پيمانكاراني كاربلد و حرفه اي در پروژه هاي خطير، نتايجي ملموس همچون كسب ركورد سرعت حفاري در بزرگترين ميدان گازي جهان براي كشورمان را به بار مي آورد در حالي كه فقدان حس همدلي و تعامل مي تواند نه تنها منافع طرح هاي ملي كه در ابعادي وسيع تر منافع ملي ايران را نيز در معرض خطر قرار داده و زمينه ساز اتلاف منابع ملي را فراهم آورد.
 
بيانيه حفاري شمال مي افزايد: اين مهم در حالي صورت گرفته است كه ظرف 13 ماه گذشته هنوز هيچ پرداختي به دو دستگاه حفاري سحر 1 و 2 انجام نشده است در صورتي كه نسبت به دستگاه هاي خارجي مستقر در منطقه به گونه اي متفاوت رفتار شده است، اما علي رغم اين موضوع، حفاري شمال به دليل درك اهميت توسعه بزرگترين ميدان مشترك كشور خود را متعهد به اجراي بهترين عمليات حفاري مي داند.
 
اين بيانيه با يادآوري اينكه حفاري شمال حرفه اي ترين شركت ايراني مجري عمليات حفاري دريايي به ويژه در حوزه آبهاي عميق در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا است تصريح شده است: كسب ركورد سريع ترين حفاري در تاريخ توسعه پارس جنوبي از آن جهت براي ما ارزشمند است كه اين ميدان در كانون توجه و تمركز سياست هاي توسعه اي ملي و مورد توجه افكار عمومي است و اميدواريم در آينده نيز با تكيه بر الطاف الهي و شكل گيري نگاه هاي ملي  توسط كارفرمايان، توسعه و پيشرفت طرح هاي بزرگ و سرنوشت ساز صنعت نفت شتاب بيشتري به خود گيرد و كشور و مردم ايران از بركت اين پيشرفت ها منتفع شوند.
 
اين بيانيه همچنين از مديران و كارشناسان شركت پتروپارس و شركت هاي زيرمجموعه آن به دليل درك و اشراف فني قابل تحسين نسبت به مسايل و واقعيت هاي فني عمليات حفاري و نيز پشتيباني هاي به موقع و كامل به عمل آمده در اجراي عمليات تقدير شده است.
 
در پايان نيز اعلام شده است: شركت حفاري شمال آماده است در صورت تاييد كارفرمايان نسبت به تامين دستگاه هاي حفاري بيشتر اقدام نمايد و به عنوان پيمانكاري مطمئن براي كارفرمايان؛ نقش كوچكي را در خدمت به صنعت كشور ايفا کند.





تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن