تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804129998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداری کامل از بزرگترین فاز پارس جنوبی پیش از آغاز فصل زمستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اجرای پروژه های صنعت نفت در سال 93 شتاب می گیرد: بهره برداری کامل از بزرگترین فاز پارس جنوبی پیش از آغاز فصل زمستان تهران - ایرنا - با تسریع در روند اجرای پروژه های صنعت نفت در سال 93 و برای آماده سازی برای مواجهه با کمبود گاز در فصل زمستان، بزرگترین فاز پارس جنوبی تا پایان آبان ماه به طور کامل به بهره برداری می رسد.


به گزارش ایرنا، با راه اندازی ترین اول فاز 12 پارس جنوبی و تزریق بیش از 12 میلیون مترمکعب گاز تولیدی این فاز به شبکه سراسری، شمارش معکوس برای بهره برداری کامل از بزرگترین فاز پارس جنوبی آغاز شده است.
برداشت آزمایشی گاز فاز 12 پارس جنوبی در اواخر بهمن ماه سال 92 آغاز شد و پس از آماده سازی و شیرین سازی، گاز تولیدی بزرگترین فاز پارس جنوبی در 27 اسفندماه سال گذشته به شبکه سراسری تزریق شد.

** کسب سالانه 11 میلیارد دلار برای کشور از طریق فاز 12
مجری فاز 12 پارس جنوبی پیش از این در گفت و گو با ایرنا در خصوص ویژگی های فاز 12 پارس جنوبی اظهار داشته بود: فاز 12 پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه گذاری و تولید بزرگترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس جنوبی به شمار می رود.
رسول فلاح نژاد گفت: با بهره برداری کامل از فاز 12 سالانه سه میلیارد فوت مکعب معادل 75 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی کامل فاز 12سالانه 10 تا 11 میلیارد دلار برای کشور درآمد کسب خواهد شد که این مبلغ معادل سه درصد تولید ناخالص داخلی کشور خواهد بود.
مجری فاز 12 پارس جنوبی اضافه کرد: با راه اندازی همه بخش های فاز 12 حدود 15 درصد به ظرفیت گاز تولیدی کشور افزوده خواهد شد.
وی درباره میزان سرمایه گذاری در فاز 12، اظهار داشت: تاکنون حدود 6 میلیارد و 500 میلیون دلار در فاز 12 سرمایه گذاری شده است.
مجری فاز 12 پارس جنوبی با بیان اینکه پالایشگاه فاز 12 در زمینی به مساحت220 هکتار احداث شده، گفت: در این پالایشگاه روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی تولید خواهد شد.
محمدرضا اکبری نماینده شرکت پتروپارس در فاز ١٢ پارس جنوبی نیز با تشریح جزئیات روند اجرای بخش های باقیمانده فاز 12، گفت: پنج ردیف باقیمانده پالایشی(ترین) این فاز تا پایان آبان ماه امسال راه اندازی خواهد شد.
این مجری اجرای فاز 12 پارس جنوبی، اظهار داشت: بخش های باقیمانده به تدریج و با فاصله زمانی معین راه اندازی می شود.
وی از بارگیری سکوهای SPD١٢B و SPD١٢C فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی در ١٠ و ١٨ اردیبهشت ماه امسال از یارد خرمشهر خبر داد و گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی ساخت این سکوها به ترتیب ٩٧ و ٩٨ درصد است.
اکبری ادامه داد: عملیات پیش راه اندازی سکوهای SPD١٢B و SPD١٢C فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی در خشکی هم اکنون به ترتیب ٣٠,١٧ و ٣٥.٣٨ درصد است.

** افزایش روزانه ١٠٠ میلیون مترمکعب گاز در سال 93
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز با اشاره به برنامه وزارت نفت برای راه اندازی سریعتر فازهای اصلی پارس جنوبی، گفت: با راه اندازی فازهای اولویت دار پارس جنوبی تا پایان سال ٩٣ بیش از ١٠٠ میلیون مترمکعب در روز به تولید گاز پارس جنوبی افزوده می شود.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر فازهای اولویت دار پارس جنوبی شامل فازهای ١٢، ١٥ و ١٦، ١٧ و ١٨ در سال جاری وارد مدار تولید می شوند.
زنگنه، سال 93 را سالی پرتلاش برای پارس جنوبی دانست و گفت: باید تا رسیدن فصل زمستان و سرما بیشتر واحدها وارد مدار تولید شوند.
طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی قرار است در ٢٤ فاز توسعه یابد و تاکنون تقریبا ١٠ فاز آن به بهره برداری رسیده است.
تخمین زده می شود که با راه اندازی هر فاز معمولی، پارس جنوبی یک درصد به تولید ناخالص داخلی کشور افزوده می شود.
مساحت میدان گازی پارس جنوبی، 9700 کیلومتر مربع است که 3700 کیلومتر مربع آن در آبهای سرزمینی ایران و 6000 کیلومتر مربع آن در آب های سرزمینی قطر قرار دارد.
ذخیره گاز این بخش از میدان 14 تریلیون مترمکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که حدود 8 درصد از کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می شود.
اقتصام(5)2022**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن