تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820030206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه اصولی، درصد سن زدگی گندم را به صفر می رساند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مبارزه اصولی، درصد سن زدگی گندم را به صفر می رساند همدان-ایرنا- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی همدان گفت: مبارزه اصولی زیر نظر کارشناسان شبکه مراقبت با سن غلات، درصد سن زدگی گندم را به صفر می رساند.


به گزارش ایرنا ˈشهرام پیشه ورˈ روز یکشنبه در نشست هماهنگی مبارزه بیولوژیک با سن غلات افزود: اگر مبارزه با سن غلات به موقع و به خوبی انجام شود گندم از آفت پاک شده و محصول سالم تولید می شود.
وی در ادامه بر اهمیت مبارزه با سن غلات تاکید کرد و گفت: مبارزه نکردن با این آفت در مزارع موجب ایجاد خسارت کمی و کیفی به محصول و انتقال آلودگی به مزارع می شود.
وی با اشاره به تاکیدهای دولت مبنی بر اهمیت تولید گندم سالم در کشور گفت: در صورت وجود بیش از دو درصد سن زدگی در محموله های گندم تولیدی کشاورزان، زارعان جریمه شده و محصول آنان در سیلوها تحویل گرفته نمی شود.
وی تصریح کرد: باتوجه به تاکیدهای صورت گرفته بهتر است کشاورزان با نظارت فنی کارشناسان به صورت همزمان مبارزه با علف های هرز و سن مادر را انجام دهند و از سموم شیمیایی مجاز و دارای تاریخ مصرف که از سوی کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاه پزشکی توصیه می شود، استفاده کنند.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی همدان گفت: برای مبارزه با سن مادر یکصد هزار هکتار مزرعه در نظر گرفته شده و مبارزه بعدی با پوره سن در سطح 200 هزار هکتار انجام می شود.
پیشه ور اظهار داشت: مبارزه با پوره سن (نوزادان سن های مادر که در حال رشد است تا به سن بالغ تبدیل شوند) از نیمه اردیبهشت ماه امسال آغاز می شود.
وی همچنین از مصرف سه هزار و 552 لیتر سم برای سم پاشی 10 هزار و 657 هکتار مزرعه گندم و جو در استان خبر داد و گفت: برای سم پاشی هر هکتار یک سوم لیتر سم نیاز است.
7521/576
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن