تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806660439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افسوس خارجی ها از صنعت گردشگری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افسوس خارجی ها از صنعت گردشگری ایران تهران - ایرنا - پرفسور اوهاشی با بیش از 40 سال سابقه استادی در معتبرترین دانشگاه های ژاپن و صاحب تجربه های فراوان در حوزه گردشگری پس از سفر به ایران می گوید حیف است که ژاپنی ها این همه عظمت و هنر ایران را نبینند و از سفر به این سرزمین محروم شوند.


در مورد جاذبه های گردشگری ایران تنها اوهاشی این واقعیت ها را بر زبان نیاورده است بلکه بسیاری از مورخان و جهانگردان بین المللی نیز چنین باورهایی را بیان کرده اند.
فیلییستاس رسنیگ رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری که به تازگی به ایران سفر کرده با توجه به غنای آثار باستانی و جاذبه های طبیعی ایران، داشته های ایران در این حوزه را مورد تحسین قرار داد.
او می گوید به دلیل به وجودآمدن شرایط جدید در ایران و تغییر نگاه ها به کشور شما چشم اندازها برای بهبود صنعت گردشگری ایران مثبت شده است و این موضوع از هم اکنون قابل لمس است.

** ایران سرزمین چهار فصل
ایران سرزمین چهار فصل بوده که همه نوع دیدنی ها و آثارباستانی را در خود جای داده است از کویر و بیابان های بی آب و علف گرفته تا سرسبزترین مناطق ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف گردشگری را در خود جای داده است.
شاید در نظر اغلب ما کویر و بیابان جای گردشگری نیست اما بسیاری از خارجیانی که به ایران سفر می کنند مقصد اصلی آنان بیابان و کویر است.
کویر یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعت هستند زیرا افق دید را محدود نمی کند و بی کرانند و آسمان و زمین را در کنار یکدیگر قرار می دهند.
ریگ زارها، دریاچه های نمک، دق ها و کلوت ها بخشی از جاذبه های زمین شناختی این مناطق است. کارنامه گردشگری ایران نشان می دهد که ما حتی نتوانستیم از پتانسیل ها و ظرفیت های معروف و معلوم خود استفاده کنیم چه برسد به بیابان ها و کویرها!

** کویر مقصد گردشگری
اکنون که می توان از بیابان های بی آب و علف به ثروت های عظیم و آبادی مناطق مقصد دست یافت چرا صنعت گردشگری کشور حتی نتوانسته از ظرفیت های مشخص و موجود کشور استفاده کند.
برخی از آمارها از ورود حدود چهار میلیون گردشگر خارجی به ایران خبر می دهند در حالی که این آمار بشدت از طرف کارشناسان گردشگری با شک و تردید روبرو است.
راهها از زیرساخت های توسعه گردشگری در ایران است اما هنوز راهها استاندارد نیست. برای رشد گردشگری و افزایش گردشگر باید راهها درست شود و این به سرمایه گذاری نیاز است.
ناوگان حمل و نقل کشور به عنوان قلب گردشگری فرسوده است بطوریکه برخی اتوبوس ها با عمر 40 سال در جاده ها تردد می کنند و این نمی تواند صنعت گردشگری را به سلامت به مقصد برساند.
وضع قطارها و هواپیماها نیز بهتر از رفت و آمدهای زمینی نیست و کمبودها و ظرفیت پایین جابجایی مسافران و گردشگران از جمله این مشکلات است.

** چاره ای برای گردشگری
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی کشور روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: ظرفیت و توانمندی های گردشگری ایران در سطح جهان به نوبه خود از مزیت های فراوانی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال برخوردار است که باید برای رسیدگی به این حوزه درآمدزا چاره ای اندیشید.
اسماعیل کاویانی افزود: هنوز برای توسعه و رشد صنعت گردشگری در ایران برنامه ریزی مناسبی صورت نگرفته و به همین دلیل سرمایه لازم نیز به این بخش تزریق نشده است.
کاویانی تصریح کرد گردشگری ایران اکنون با مشکل برنامه ریزی و سرمایه گذاری روبرو بوده و به نوعی این بخش مورد غفلت قرار گرفته است.
این کارشناس با اشاره به اینکه این بخش به درستی هدف گذاری نشده است ، گفت: ایران با داشتن ظرفیت های مختلف گردشگری، توانایی زیادی برای جذب گردشگران دارد اما در زمان حاضر شمار گردشگران کشورمان بین یک تا دو میلیون نفر است.
وی تصریح کرد این شمار از گردشگران ورودی به ایران به صورت کوتاه و موقت در کشور اقامت می کنند در حالی که اگر دوره اقامت بلند مدت نباشد درآمد کافی عاید کشور نخواهد شد.
کاویانی گفت: چنانچه برنامه و هدف گذاری حوزه گردشگری به درستی صورت گیرد کشور توانایی پذیرش بیش پنج برابر این شمار گردشگران را دارا است.
وی به راهکارهای رفع مشکلات گردشگری اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی مناسب در حوزه گردشگری از محورهای مهم توسعه این بخش است که باید در عمل مورد توجه قرار گیرد.
کاویانی افزود: برای جذب گردشگر به کشور باید فرهنگ سازی کرد درحالی که اکنون این برنامه ریزی در جامعه وجود ندارد.

** آماده کردن زیر ساخت های گردشگری
به گفته مسئولان گردشگری کشور، ایران سالانه با 4 میلیون گردشگر خارجی درآمدی 8 میلیارد دلاری کسب می کند.
در زمان حاضر گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان مشتاق هستند تا با رعایت ارزش های جامعه ی ما در ایران حضور یابند چنانچه زیر ساخت های گردشگری آماده شود به رونق گردشگری در کشور کمک خواهد شد.
این زیر ساخت ها شامل اقامتگاه ها، هتل، راه، حمل و نقل و مراکز پذیرایی است که هنوز با استانداردهای جهانی فاصله دارد.
برای توسعه گردشگری راهی جز رسیدگی به این زیر ساخت ها نیست؛ بسیاری از کشورها درکنار توسعه زیر ساخت های گردشگری به ایجاد مکان های مختلف گردشگری که فاقد قدمت طولانی هم هست درآمدهای هنگفتی دست می یابند.
همین کشورها برای جذب بیشتر گردشگر به کاهش سخت گیری ها در خصوص صدور روادید و یا حذف آن اقدام کردند از این رو می توان با لغو برخی محدودیت ها در صدور روادید به گردشگران در رونق این صنعت در کشور یاری رساند.
فراهنگ (5) ** 1569**1588
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن