تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821054250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم مخالفان روحانی به شکست هدفمندی


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: چشم مخالفان روحانی به شکست هدفمندی
تصميمشان را گرفته‌ و هدف خود را نيز مشخص کرده‌اند و به دنبال آماده کردن تيرهاي خود براي پرتاب به سيبل مورد نظر هستند. آنها طي هشت سال گذشته حالت تدافعي داشتند و سعي مي‌کردند از هر اشتباهي، هر تصميم غلطي و از هر بداخلاقي دفاع کنند چون اعتقاد داشتند نبايد زمينه سواستفاده دشمنان را فراهم کرد.
روزنامه ابتکار نوشت:تصميمشان را گرفته‌ و هدف خود را نيز مشخص کرده‌اند و به دنبال آماده کردن تيرهاي خود براي پرتاب به سيبل مورد نظر هستند. آنها طي هشت سال گذشته حالت تدافعي داشتند و سعي مي‌کردند از هر اشتباهي، هر تصميم غلطي و از هر بداخلاقي دفاع کنند چون اعتقاد داشتند نبايد زمينه سواستفاده دشمنان را فراهم کرد.اما امروز، فضا براي آنها فضايي متفاوت است و کساني که تا يک سال پيش در حمايت از دولت سخن مي‌گفتند با تغيير در راس قوه مجريه ادبيات خود را تغيير دادند و تبديل به منتقد جدي دولت يازدهم شدند.به نوشته نامه شکست در انتخابات رياست جمهوري آن هم با فاصله قابل توجه باعث يک سرخوردگي بزرگ در بخشي از جامعه شد که اعتقاد داشتند مردم، هميشه همراه آنها و تفکراتشان بوده‌اند و شکست در انتخابات خط بطلاني بر اين تفکر بود و باعث شد، آنها در سياست‌هاي خود تغيير ايجاد کنند.آنها از بدو ورود حسن روحاني به نهاد رياست جمهوري، تصميم گرفتند به هر بهانه‌اي دولت را ناکارآمد، سياسي، غرب زده و وابسته با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نشان دهند. بررسي روزنامه‌ها، سايت‌ها و برخي نطق‌هاي مجلس در ايام راي به کابينه يازدهم، خود بيانگر همين معناست.اين گروه در هشت ماه نخست دولت، انتقاد از رئيس جمهور و تيم او را محدود در رسانه‌هاي خود کردند و از آنجا به انتقاد از تيم دولت تدبير و اميد مي‌پرداختند تا طرفدار آنان، با زيربناي انتقادها آشنا شوند تا بدانند از چه بايد انتقاد کنند و چه از بايد دفاع کنند. بعد از پايان ماه عسل دولت و مشخص شدن سياست‌هاي دولت تدبير و اميد در سياست خارجي و داخلي، منتقدان دولت استراتژي جديدي را براي خود انتخاب کردند و آنهم، ناکارآمد نشان دادن دولت در مجامع عمومي از جمله صداوسيما، مساجد، دانشگاه‌ها و حتي مدارس.پرونده هسته اي دستاويز منتقدان تندروي دولتاصلي ترين هدف روحاني از آغازين روزهاي پيروزي، حل و فصل پرونده هسته‌اي ايران پس از سال‌ها بود. روحاني پس از پس از استقرار دولت، پرونده هسته‌اي را در اختبار يکي از کارکشته ترين ديپلمات‌هاي ايران يعني« محمد جواد ظريف» سپرد تا به کمک او بتواند اين پرونده پيچيده را حل کند.ظريف با توجه به تجربيات فراوان خود در عرصه ديپلماسي و با توجه به شناخت صحنه سياسيت بين‌الملل، توانست مسير مذاکره ايران و 1+5 که در گذشته دچار تغييرات فراواني شده بود، به مسير اصلي خود بازگرداند که حاصل آن توافق ژنو بود.در حالي که مردم رضايت خود را از توافق ژنو اعلام کردند و حتي در نظرسنجي‌هاي مرد سال ايران راي خود را به ظريف اختصاص دادند، مخالفان دولت دم از زير پاگذاشتن منافع ملي توسط تيم مذاکره کننده ايران زدند. سخنان که حتي واکنش رهبرمعظم انقلاب را نيز به همراه داشت و ايشان فرمودند که «هيچکس حق ندارد تيم مذارکره کننده را سازش کار بداند.»
مخالفان دولت در زمينه سياست خارجي اما همچنان بر سر حرف خود هستند و براي اثبات حرف‌هاي خود و بر اساس استراتژي گفت و گوي مستقيم با مردم، از رئيس صداوسيما درخواست کردند تا به آنها اجازه داده شود تا بتوانند در اين مورد با مردم سخن بگويند.درخواستي که رئيس صداوسيما به دليل حفظ منافع ملي آن را رد کرد و به مخالفان اجازه حضور در صداوسيما را نداد تا آنها بازهم تنها در روزنامه‌ها و مجلس به انتقاد از ظريف و تيم او بپردازند.منتقدان که اعتقاد دارند، مخالف خواني‌ها در مجلس و رسانه‌هاي مجازي و نوشتاري نمي‌تواند، نفوذ زيادي در بين مردم داشته باشند، بازهم درخواست خود را از رئيس صداوسيما تکرار کردند.آنها بر حضور در صداوسيما اصرار دارند و به هر صورتي که شده است مي‌خواهند رودروي مردم به انتقاد از ظريف و تيمش بپردازند و در اين گفت و گوي تمام تلاش خود را براي ضعيف نشان دادن تيم مذاکره انجام دهند. آنها حتي براي نشان دادن جديت خود فايل منتسب به عراقچي، مذاکره کننده ارشد ايران در مذاکرات را منتشر کردند که در آن عراقچي به انتقاد از سياست خارجي دولت يازدهم پرداخته است.اين فايل صوتي واکنش تند عراقچي را به همراه داشت و سخنگوي سابق وزارت خارجه ضمن تکذيب اين سخنان به منتقدان توصيه کرد:« منافع ملي کشور و احقاق حقوق هسته‌اي ملت بزرگ ايران را قرباني اهداف کوتاه مدت سياسي خود نکنند.»پخش چنين مطالبي نشان مي‌دهد که مخالفان شمشير خود را براي دولت يازدهم از روبسته‌اند و همچنان در تلاش هستند که به صداوسيما راه پيدا کنند و سخنان خود را مطرح کنند. منتقدان دولت تريبون صداوسيما را براي بيان سخنان خود در مورد پرونده هسته‌اي که اصلي ترين هدف روحاني است انتخاب کرده‌اند.چشم مخالفان روحاني به شکست هدفمنديدولت روحاني، سياست‌هاي جديدي را هم در زمينه اقتصادي آغاز کرده است که مهم ترين آن اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌هاست که نحوه اجراي آن مي‌تواند زمينه ساز موفقيت و شکست دولت را فراهم کند. تيم اقتصادي دولت تمام تلاش خود را انجام مي‌دهد تا بارهاي مالي و رواني اين سياست اقتصادي را کاهش دهد.مخالفان دولت، چشم انتظار اجرايي شدن اين سياست و شکست احتمالي آن هستند. منتقدان مي‌خواهند از تريبون مسجد و محافل مذهبي براي نشان دادن ناکارآمدي دولت در زمينه اقتصادي استفاده کنند. و در جلسات خصوصي خود اين معنا را مطرح مي‌کنند که از هيچ تلاشي در اين زمينه کوتاهي نخواهند کرد. مساجد و هيات‌هاي مذهبي به نظر آنان بهترين مکان براي بيان نظرات خود در ميان است که مي‌توانند در آنجا ذهن مردم را بر عليه دولت يازدهم بشورانند. بدون شک نحوه اجراي سياست‌هاي خارجي و داخلي توسط دولت مي‌تواند زمينه ساز اين مخالفت‌ها را فراهم کند و چيزي که در اين ميان مشخص است، تلاش مخالفان براي زمين زدن دولت تدبير و اميد است.



یکشنبه, 31 فروردين 1393 ساعت 08:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن