تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826858570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی دسته کنترلر بازی را به گوشه ای پرت می کنید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



وقتی دسته کنترلر بازی را به گوشه ای پرت می کنید
به طور رایج، بازی‌های ویدئویی خشونت‌بار به عنوان یکی از عوامل رفتارهای پرخاشگرانه در افراد استفاده‌کننده از آنها قلمداد می‌شود، اما مطالعات جدید نشان می‌دهد محتوای خشونت‌بار بازی‌ها مقصر اصلی رفتارهای پرخاشگرانه نیست.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز؛ این مطالعه نشان می‌دهد که صرف غیرخشونت‌بار بودن یک بازی، مجوزی برای اعتماد به بی‌خطر بودن آن بر رفتار کودکان و جوانان استفاده‌کننده از آنها نیست.   یک مطالعه جدید نشان می‌دهد اثرات بازی‌های ویدئویی بر ایجاد رفتار پرخاشگرانه در افراد، ناشی از محتوای خشونت‌آمیز این بازی‌ها نیست بلکه ناشی از حالات سرخوردگی و عجزی است که این بازی‌ها ایجاد می‌کنند.   به طور رایج، بازی‌های ویدئویی خشونت‌بار به عنوان یکی از عوامل رفتارهای پرخاشگرانه در افراد استفاده‌کننده از آنها قلمداد می‌شود، اما مطالعات جدید نشان می‌دهد محتوای خشونت‌بار بازی‌ها مقصر اصلی رفتارهای پرخاشگرانه نیست.   مطالعه جدید در انگلستان نشان می‌دهد که اگر شخصی پس از بازی ویدئویی، پرخاشگری می‌کند، ریشه این رفتار، سرخوردگی ناشی از میزان سختی بازی و شکست در آن است.   اندرو رزیبلیسکی محقق موسسه اینترنت دانشگاه آکسفورد و ریچارد ریان روان‌شناس دانشگاه روچستر در اولین مطالعه‌ از نوع خود نه تنها محتوای بازی‌های ویدئویی بلکه اثرات روان‌شناختی بازی‌ها را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند و دریافته‌اند که احساس ناشی از سرخوردگی و شکست در این نوع بازی‌ها می‌تواند به رفتار خشونت‌آمیز و پرخاشگری منجر شود.  


  رزیبلیسکی درباره نتایج این تحقیق می‌گوید: افرادی که پس از شکست در بازی ویدئویی با عصبانیت دسته کنترلر بازی را به زمین پرتاب می‌کنند، دچار احساسات شدید سرخوردگی ناشی از باخت شده‌اند که عامل اصلی عصبانیت آنها همین باخت و سرخوردگی است، نه محتوای بازی.   طبق تعریف رایج، سرخوردگی به حالت و احساس ناشی از شکست یا عدم توانایی در تغییر چیزی یا موفقیت در کاری گفته می‌شود که در موقعیت‌های بسیاری همچون ورزش می‌تواند رخ دهد.   ریان می‌گوید: طبق این تحقیق، وقتی افراد احساس می‌کنند که قادر به پیروزی در بازی ویدئویی نیستند، به سمت رفتار خشن و پرخاشگری سوق می‌یابند؛ حال می‌خواهد آن بازی خشونت‌آمیز باشد یا نباشد.   این دو محقق برای مطالعه خود واکنش 600 تن از دانشجویان نسبت به بازی‌های ویدئویی مختلف را مورد بررسی قرار داده‌اند. این محققان، فقط از نسخه‌های غیرخشونت‌آمیز بازی‌ها استفاده کرده‌اند.   نتایج این تحقیق نشان می‌داد که رفتار پرخاشگرانه استفاده‌کنندگان از بازی‌های ویدئویی ربطی به محتوای خشونت‌بار بازی‌ها ندارد.   چه استفاده‌کنندگان از بازی‌های خشن و چه استفاده‌کنندگان از بازی‌های غیرخشن، در صورت شکست در بازی، دچار رفتار پرخاشگرانه می‌شوند. هر چقدر بازی‌های سخت‌تری به افراد داده می‌شد، واکنش پرخاشگرانه آنها به شکست در بازی، شدیدتر می‌شد.   این واکنش پرخاشگرانه، در افرادی که مهارت خود را با دیگران مقایسه می‌کردند، شدیدتر بود. یعنی اگر فردی می‌دید که بازیگر قبلی، از او نتایج بهتری به دست آورده، واکنش پرخاش‌گونه‌اش شدیدتر می‌شد.   در مجموع، این مطالعه نشان می‌دهد که صرف غیرخشونت‌بار بودن یک بازی، مجوزی برای اعتماد به بی‌خطر بودن آن بر رفتار کودکان و جوانان استفاده‌کننده از آنها نیست.   مشرق   115




۱۳۹۳/۱/۳۰ - ۲۱:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن