تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814646446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود آب تهدیدی برای نیروگاه های زغال سنگ سوز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کمبود آب تهدیدی برای نیروگاه های زغال سنگ سوز تهران - ایرنا - تنش های آبی در کشورهای در حال توسعه ظرفیت های عظیم تولید برق از نیروگاه های زغال سنگ را از بین می برد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، بر اساس مطالعه موسسه تحقیقات جهانی، در سراسر جهان ظرفیت احداث 1400 گیگاوات(معادل 1400000 مگاوات) نیروگاه زغال سنگ سوز وجود دارد که سه چهارم آن در کشورهای چین و هند قرار دارد.
متاسفانه بسیاری از این ظرفیت های پیش بینی شده در مناطقی که با تنش آبی جدی مواجه هستند، قرار دارند.
برای مثال مناطق شمالی چین 60 درصد از منابع زغال سنگ این کشور را داراست، اما این بخش تنها پنج درصد منابع آب چین را در خود جای داده است که عمدتا برای مصارف خانگی، تجاری و کشاورزی استفاده می شود.
هند نیز ظرفیت ایجاد 500 گیگاوات نیروگاه زغال سنگ سوز را دارد، اما این کشور جزو کشورهای پر تنش جهان از نظر آبی است.
این موضوع تنها به کشورهای در حال توسعه محدود نمی شود و کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مناطق بسیاری از آمریکا با این تهدیدها روبه رو هستند.
اگر چه ژاپن و کره جنوبی کشورهای خشک نیستند، اما مصرف بالای آب کشاورزی و مصرف کنندگان خانگی موجب افزایش هزینه احداث این نوع نیروگاه ها شده است.
کارخانه های آمریکا نیز به دلیل محدودیت های شدید آبی مجبور به تعطیل کردن واحدهای خود یا محدود کردن فعالیت خود شده اند.
این گزارش خواستار توجه بیشتر دولت ها برای مدیریت رابطه بین آب و انرژی شده است و در ادامه آن با ارایه راهکارهایی می افزاید: استفاده از فناوری های نوآورانه، تعامل بیشتر کشورها درباره آب های مشترک و نظارت بر منابع آبی می تواند بر کاهش این تهدیدها کمک کند.
اقتصام**1053**1594
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن