تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814797770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

‏دانشنامه فاطمی (س) آماده ورود به بازار کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

‏دانشنامه فاطمی (س) آماده ورود به بازار کتاب قم- ایرنا- رییس پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تهیه ‏ˈدانشنامه فاطمی(س)ˈ در شش جلد توسط فرهیختگان حوزوی خبر داد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات این دانشنامه گفت: با رونمایی از دانشنامه امام علی (ع) رهبر معظم انقلاب پیشنهاد تدوین دانشنامه ای در خصوص ‏حضرت زهرا(س) را به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ‏اسلامی سپرد واین دانشنامه از سال 1388 آغاز شد.
وی ادامه داد: در سه جلد نخست این دانشنامه به موضوعات، حیات و منزلت و ‏شخصیت حضرت زهرا(س) و در سه جلد بعدی به مباحث تحلیلی علمی و نظری در ‏رابطه با مباحث زن و خانواده با بهره مندی از منابع دست اول پرداخته شده است.
وی افزود: در تهیه این دانشنامه چهار گروه تاریخ و سیره، حقوق، ‏اجتماعی و حکمت فعالیت کردند و 118 مقاله جمع آوری و ویرایش ادبی انجام شد و بعد از آیین رونمایی به صورت گسترده در بازار توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به موضوعات دیگر در این دانش نامه گفت: سبک زندگی فاطمی، الگوگیری از زندگی ایشان، فعالیت در عرصه های ‏اجتماعی و فردی از دیگر ابعاد زندگانی این بانو است که به ان پرداخته شده است.
وی افزود: این دانشنامه با نظارت 100 ارزیاب علمی و 40 نفر از فضلای فرهیخته و ویراستار و زیر نظر شورای علمی دانشنامه، مورخان، اساتید، عالمان بزرگ حوزوی مانند ‏آیت الله استادی، حجج الاسلام یوسفی غروی، رشاد، بهجت پور و خانم علاسوند تدوین شده است.
رییس پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بیان داشت: نکات اصلی دانشنامه فاطمی به صورت نرم افزار ویژه گوشی های همراه نیز تهیه شده است.
وی از مراسم رونمایی دانشنامه فاطمی در قم خبر داد و گفت: این آیین 30 فروردین ماه در پژوهشگاه ‏فرهنگ و اندیشه اسلامی با سخنرانی آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و حضور آیت الله استادی، حجت الاسلام علی اکبر رشاد و غلامعلی حداد عادل و ‏جمعی دیگر از فرهیختگان برگزار می شود.ک/3
/8138/ 380/
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن