تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820001231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی ارس برای میزبانی نشست اقتصادی با سرمایه گذاران ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آمادگی ارس برای میزبانی نشست اقتصادی با سرمایه گذاران ترکیه تبریز - ایرنا - مدیر عامل منطقه آزاد ارس با اعلام آمادگی این منطقه برای میزبانی نشست اقتصادی با سرمایه گذاران ترکیه، خواستار راه اندازی دفتر منطقه ای توسیاد (گروه تجاری ترکیه) در این منطقه شد.


محسن خادم عرب باغی روز پنج شنبه درنشست مشترک فعالان تجاری واقتصادی ترکیه و آذربایجان شرقی در تبریز،
افزود: با توجه به اینکه منطقه آزاد ارس دروازه بازار کشورهای ˈ سی.آی.اس ˈ (CIS) و ایران است، خواستار راه اندازی دفتر منطقه ای توسیاد در این منطقه شد.
وی گفت: همچنین توسیاد می تواند در زمینه معرفی صاحبان صنایع با تکنولوژی های پیشرو و هایتک با منطقه آزاد ارس همکاری مناسبی داشته باشد.
خادم عرب باغی ادامه داد: منطقه ارس از دیرباز مورد توجه بازرگانان و فعالان اقتصادی ترکیه بوده و برنامه های ما برای ایجاد خطوط ارتباطی جدید و توسعه ارتباطات زمینه ساز روابط بهتر و بیشتر خواهد بود.
وی گفت: هم اکنون ارتباط ارس با ترکیه از طریق مرز صدرک در حال بررسی و تصمیم گیری است که با اجرای این طرح ارتباط حمل و نقلی منطقه ارس با ترکیه و اروپا متحول خواهد شد.
وی افزود: منطقه آزاد ارس با توجه به توانمندی های ذاتی و تسهیلات قانونی سرمایه گذاری و حضور فعالان اقتصادی ترکیه، آمادگی دارد میزبان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هیات های ترکیه ای و برگزاری نشست ها و همایش های سرمایه گذاری باشد.
سفر یک روزه مسوولان اقتصادی و کارآفرینان ترکیه به تبریز را شورای کار مشترک ایران و ترکیه به عنوان نهاد زیر مجموعه شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه وابسته به اتحادیه اتاق ها و بورس های ترکیه سازماندهی کرده است.
اعضای این هیات 50 نفری مرکب از مقامات رسمی (همچون ˈعلی عثمان اولسویˈ رییس طرف ترک شورای کار ایران و ترکیه و ˈعثمان آشکیم باکˈ نماینده مجلس ترکیه) و فعالان بخش خصوصی ترکیه پیش از سفر به تبریز در بیست و چهارمین دور کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه در تهران شرکت وبا امضای تفاهمنامه ای بر ضرورت تقویت همکاری ها تاکید کردند.
در این یادداشت تفاهم بر ضرورت گسترش همکاری های تجاری میان دو کشور و تحقق مبادلات تجاری 30 میلیارد دلار تا پایان سال 2015 تاکید شده است.
حجم مبادلات ایران و ترکیه در سال 2002 میلادی حدود 1.2 میلیارد دلار بود که این رقم در سال 2012 به حدود 22 میلیارد دلار رسید، اما در سال گذشته رکودی در این حجم مبادلات ایجاد شد که رقم آن را به حدود 14.6 میلیارد دلار کاهش داد.
7232/587
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن