تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805517376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضایی: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت اقتصاد در برابر فشارها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رضایی: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت اقتصاد در برابر فشارها است مشهد - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت اقتصاد در برابر فشارها است لذا در این رویکرد مردم جهاد می کنند و ریاضت نمی کشند.


ˈمحسن رضاییˈ روز چهارشنبه در ˈنشست تخصصی اقتصاد مقاومتیˈ در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از سیاستهای مهم انقلابی است که رهبر معظم انقلاب طی 15 سال اخیر و پس از دوران دفاع مقدس بر آن تاکید فراوان داشته اند.
وی بیان کرد: سند چشم انداز توسعه ایران در سال 1404 و اصل 44 قانون اساسی دو سند و راهبردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است که توامان منظومه اقتصادی را تشکیل می دهند و در این میان ضلع سوم این منظومه اقتصاد مقاومتی است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سند چشم انداز 1404 اهداف آرمانی اقتصاد ایران اسلامی را مشخص کرده و اصل 44 قانون اساسی قلمرو سیاست و برنامه های دستگاههای اجرایی را بر اساس سند مشخص و علامتگذاری نموده و در نهایت اقتصاد مقاومتی همان مسیر اصلی برای رسیدن به اهداف و آرمانهای انقلاب است.
وی افزود: اگر این منظومه اقتصادی در کشور شکل گیرد و برای ملت ایران تبیین شود هم مردم و هم دولتمردان راه را گم نمی کنند و به سمت اهداف تعیین شده به درستی پیش می روند.
رضایی در پاسخ این پرسش که ˈبا انجام مذاکرات بین ایران و غرب عده ای گمان می کنند درهای بهشت به سوی ملت گشوده می شود پس ضرورت اقتصاد مقاومتی چیستˈ نیز گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع دیپلماسی انقلابی برای نظام است.
وی افزود: ایران در مذاکرات هسته ای با غرب به دنبال خلع سلاح طرف مقابل و پوچ کردن شعارهای تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی در رسانه های غربی است لذا اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا غرب را در یک دیپلماسی انقلابی شکست دهد و با کمک مردم اقتصاد کشور را به شکوفایی برساند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اقتصاد مقاومتی تلاش می کند که دشمن را در مذاکرات به انزوا بکشاند تا فرصتی برای جهاد سوم ملت ایران فراهم شود لذا باید این دیپلماسی متناسب با جهاد شکل گیرد.
وی اظهار داشت: در مجموع اقتصاد مقاومتی دو هدف را در نظر دارد که نخست تحریم ناپذیر کردن ایران و دوم استفاده از فرصت تحریمها برای شکوفایی اقتصاد کشور است.
او گفت: پیشرفت نظامی که اکنون ایران به آن دست یافته و کشور را در مقابل حملات نظامی آسیب ناپذیر کرده است از دل دفاع مقدس و جهاد مردم بیرون آمده است لذا برای مقاوم کردن اقتصاد نیز باید جهاد اقتصادی انجام گیرد.
رضایی در تشریح دلایل نامقاوم بودن اقتصاد ایران در برابر فشارهای غرب اظهار داشت: دلیل اصلی این مساله تک محوری شدن اقتصاد و متکی بودن کشور به درآمدهای نفتی بوده که بیش از 20سال ایران را درگیر خود کرده است.
وی گفت: طی 20 سال گذشته اقتصاد نفتی ایران برای دشمن تحریک آمیز شده و به جای اینکه برای کشور سودآور باشد یک آسیب شده لذا در اقتصاد مقاومتی باید خام فروشی نفت متوقف شود، فرآورده های نفتی توسعه یابند تا سود حاصل از نفت به چند برابر افزایش یابد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سیستم نظامی ایران پس از 300 سال جنگ و شکست، در دوران دفاع مقدس احیا شد و اکنون امنیت کشور تامین و مرزهای آن آسیب ناپذیر شده است لذا اقتصاد کشور نیز دقیقا باید این مسیر را طی کند و پس از گذر از آزمون و خطاهای فراوان در برابر دشمن مقاوم شود.
وی با بیان اینکه به زعم عده ای اقتصاد مقاومتی در مقابل فرهنگ قرار گرفته است گفت: فرهنگ جزء لاینفک این نوع اقتصاد است و واژگانی مانند فرهنگ اقتصادی، ارزشهای اقتصادی و غیره ارتباط بین این دو مقوله را نشان می دهد.
او ادامه داد: اقتصاد مقاومتی درصدد است از تجربه انقلاب اسلامی بهره گیرد و از تحریمها فرصتی برای شکوفایی اقتصاد کشور بسازد.
رضایی افزود: 50 سال است که تورم وارد اقتصاد کشور شده و در همه دولتهای پس از انقلاب نیز وجود داشته و این دولت نیز می خواهد آن را به 25 درصد برساند.
وی بیان کرد: تورم در واقع مالیات غیرمشروع است که از همه مردم گرفته می شود منتها اقشار متمول جامعه آن را حس نمی کنند و در مقابل اقشار ضعیف با پوست و گوشت خود آن را تحمل می کنند.
او اظهار داشت: سووال اینجا است که این تورم تا چه زمانی می خواهد بر مردم تحمیل شود لذا در این میان تنها راهکار برای حل مساله تورم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است.
وی گفت: اگر طی 50 سال گذشته افزایش قیمتها روال عادی خود را طی می کرد اکنون قیمت دلار به جای سه هزار تومان هفت تومان بود و ارزش پول ملی تا این حد پایین نمی آمد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کاهش ارزش پول ملی حیثیت ملت ایران را خدشه دار کرده لذا باید حل مشکل اقتصاد کشورمان در اولویت امور قرار گیرد و هرچه سریعتر اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه حل رفع تورم و مشکلات اقتصادی فعلی در کشور اجرا شود.
رضایی گفت: سه سال است که رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نظرات مشورتی نخبگان و کارشناسان را درباره این امر جمع آوری و به ˈکمیسیون اقتصاد کلان مجمعˈ ارجاع داده که در نهایت به رهبری تقدیم شد و ایشان پارسال بر اساس این نظرات سیاستهای اقتصاد مقاومتی را به عنوان سند راهبردی ابلاغ فرمودند.
7489/659
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن